Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Huskøb...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 14:40

Hvis kæresten og jeg køber hus sammen hvordan kan vi så hver især sikre at ingen af os bliver sat på porten pga arvinger?

Min kæreste har 3 børn, jeg ingen, så det er nok mest mig der vil omhandle, vi har snakket en del om hvordan man "gør"...

Hvis min kæreste går bort før mig og vi eks. står sammen om evt. huskøb, så skulle jeg formentlig betale en vis % til børnene, korrekt?

Men hvordan kan man sikre sig, så jeg ikke bliver nødt til at sælge huset for at de kan få deres del?

Skulle jeg stå alene på huset som ejer (hvis muligt), eller særeje, eller skal vi gifte os inden vi køber eller hvad kan man gøre?

Søger råd og vejledning herom.

Hvem er den rette og gå til, og få dette klarlagt?

-Og hvad koster det typisk?

De bedste hilsner

Tina ;)

Lidt skør er man vel altid....

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 795.000,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd

få lavet et testamente
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 13:03

Hej Tina

Vi har samme sitation, dog har vi også et fællesbarn. Vi fik lavet et testamente, hvor samlever/ægtefælle i vores tilfælde blev hovedarving. Børnene får i første omgang "kun" tvangsarv. Dernæst er der så sat regler op for når den næste part falder væk, hvad de efterladte børn så skal have. Min mands børn får uanset kun tvangsarv (er voksne og stort set ude af billedet). Mit barn og vores fællesbarn deler ligeligt hvad der måtte være.

Jeg mener det koster ca. 3000-4000 kr via advokat og så skal det tinglyses.

Vh Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 08:39

Tusinde tak for din besvarelse.

Jeg tænkte om det kunne lade sig gøre at "efterladte" børn først kan arve når jeg er væk også... for det er jo netop det der er hele humlen at jeg i så fald ville skulle "punge ud", det kan være svært nok at miste, men at man så også økonomisk bliver alene og skal betale arv til 3 børn

Hvad med særeje?

Modtager fortsat gode råd/ideer, men vil nok konsultere en advokat også, så vi kan få det helt på det rene inden huskøbet.

De bedste hilsner

Tina ;)

Lidt skør er man vel altid....

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 795.000,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider