Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

hej snyt igen
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 16:05

hej som sagt er jeg igen blevet køret om jørnerne med en plag jeg har byttet med, har lavet konterkt med en som jeg trode ville beholde min pony vallak men nej nu er han til salg til meget mer en jeg fik for ham, bytte lige over med min plag med en kat 3 pony som slet ikke bliver det vær men håbe på at have fonde et bliven hjem til ham, så synes det var det vær han ikke skulle ende med være markeds pony, han er efter donatello vesterlund og bliver en kanon eter pony, med bevæglser og det hele i top, hvad gør jeg, hved ikke om jeg kan forklare det men der står i min kontrekt hun skal give mig det første bud på ham hves hun ønsker at sælge igen samt bytte hanlen kan gå til bage. gitte

gitte og hendes et og alt
0
0
Svar på denne tråd

En klassiker
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 19:06

Der er efterhånden en del af den slags herinde og fælles for dem alle er at det er utrolig svært at gøre noget som helst..

Først tror jeg du skal spørge dig selv hvad du gerne VIL gøre, vil du have din plag tilbage eller?? Dernæst er dte godt at gøre op med sig selv hvad man vil ofre for forsøget, vil du kontakte en advokat med udgifter, besvær, skriven frem og tilbage og hvad der ellers følger med eller hvad vil du??

Problemet er jo tit at der ikke ernedfældet nogen konsekvens i tilfælde af at kontrakten ikke overholdes og det er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til alfa og omega. Det ved jeg ikke om det også gør sig gældende i dit tilfælde.

Du skriver at hun har sat den til salg for meget mere end du fik for ham, betyder det så at hun evt er villig til at sælge dig ham igen men til hendes pris?? Så kan man jo godt argumentere for at du har fået ham tilbudt og så er der jo i følge kontrakten ikke noget at komme efter medmindre i har aftalt en bestemt pris du skulle have ham til.

Ud fra din korte beskrivelse og under forudsætning af at alle væsentlige detaljer her er kommet frem vil jeg mene at der er én der moralsk set har gjort noget der mildt sagt ikke er i orden men juridisk tvivler jeg på at der er noget at komme efter. Man kan jo ikke lægge sag an mod folk fordi de gjorde en bedre handel end en selv.

Til slut vil jeg give dig et råd som du godt nok ikke har bedt om. Prøv at sætte nogle punktumer i din tekst. Når man beder folk om hjælp er det en god idé at teksten er nem at læse og forstå. Ellers risikerer man at nogen ikke gider gøre sig den anstrengelse at hitte rede i det hele og dermed får du ikke så meget respons som du måske kunne have fået.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 20:08

aftalen med hende jeg bytted med var at det var et blivende hjem, det står også i kontrekten, hun kontakted mig ikke da hun ville sælge hesten, men så anoncen i gul og gratis, kontakted hende og fik bare det svar at jeg bare kunne købe ham til prisen, der står også i papirne at jeg kunne bytte tilbage, kommer aldrig til at stole på nogen igen. gitte

tak for dit svar

gitte og hendes et og alt
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 14:19

Jeg er nok lidt typen der mener at har du solgt en vare så er den solgt, og man bestememr ikke længere over den vare. Så skal man vælge at låne ud eller lign..

Selvf er det mega surt at tro man har fundet det rigtige hjem til sin hest, men de blir altså solgt i 9 ud af 10 tilfælde. Man skal sku gøre op med sig selv før man sælger om det er det man vil. Man ved chancen for den ryger videre er der, du har jo selv solgt den, sikkert emd en grund og det gør de næste også.

Hesten har det altid bedst hos en selv..

Jeg er selv typen der handler rigtig meget hest, har de f'rste 100 grunde til at sælge. jeg kan føle at det bare er HESTEN for mig, men når den så kommer hjem, lever den af den ene aller anden årsag ikke op til mine forventninger og ofte blir den solgt igen. Jeg har kun en som jeg holder lidt fast i, man han har da stået til salg to gange, men så fortryder jeg.

Selvf er det ikke rigtig at skifte hest som man skifter underbukser, men jeg ser det som et brugsdyr, kan det ikke bruges til formålet det er hos mig til, så finder jeg en ny ejer.

Hvis du har forkøbs ret så skal det selvf overholdes.

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 14:30

Du kan desværre ikke gøre meget ved sagen...

At der i en kontrakt står at tidligere ejer har forkøbsret, kommer man ingen vejne med, medmindre der er skrevet en eller anden form for sanktion ind i kontrakten.

F.eks.:

X har forkøbsret på hesten Y i tilfælde A ønsker at sælge Y.

A har således pligt til at kontakte X inden Y bliver solgt til anden side.

Skulle A undgå at kontakte X i forbindelse med salg af Y, pålægges A at betale en kompensation til Y på ..... antal kroner.

Det er så i øvrigt dit eget ansvar at køber er i besiddelse af din adresse og tlf nr...

Kan godt se det er ærgeligt for dig, men jeg kan som sådan heller ikke bebrejde køberen....

Hun har set en hest som hun mente, hun kunne tjene en pæn sum penge på (når hesten står meget højere end du selv solgte ham for), det er hun i sin gode ret til, og handlet efter dette.

Sådan som jeg forestiller mig jeres kontrakt -uden sanktionsmuligheder- kan hun nøjes med at trække på skuldrene af dit forsøg på retfærdighed...

Bedre held næste gang.... og ja, folk er løgnere og bedragere når der er så mange penge på spil, men det er som sådan ikke ulovligt.

5 årigt trakehner dressurtalent sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider