Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Stigning på min hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 14:34

Hej alle,

Jeg har haft min hest i et år nu, og hun er forsikret hos dansk hesteforsikring, 40000 i liv og uanvendelighed og 25 i sygeforsikring...

dette har jeg givet lige over 4100 for årligt, men har lige fået et brev på at de sætter præmien op grundet alm stigninger,krise osv. til lige over 6100 og året...

Jeg er ved at vælte... det var jo en total SINDSSYG procentsats at stige en pensionsforsikringsrate på... er der flere end mig der har fået sådan et chok, og hvordan tacler i det???

Hilsen Lonnie

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:34

jeg har også fået en stigning, og selvrisiko på sygeforsikringerne, hvad jeg ikke havde før.

Da jeg valgte forsirkringsselvskab kiggede jeg meget på priserne, Jeg har pt. 9 heste forsikret, så selvom jeg har stutteriforsikring, syntes jeg det er blevet lidt dyrt.

Jeg vil nok kigge rundt og se om det kan gøres billiger andre steder, det har man jo alttid ret til, men det kan det nok ikke da jeg har ponyer, så jeg må bare betale og se glad ud.

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

og de andre knabstrupper.

Føl sælges

Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst.

Bedækning tilbydes.

Se mere på:

Dunkans knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd

Dunkan
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 23:54

Hej,

sjovt det lige er dig jeg hører fra, kører forbi din ejendom flere gange om dagen :)

Bor på Reersø i vinterhhalvåret,

Ja, må da nok lige indrømme de har strammet den noget, jeg forsøger bare at sammeligne med min hus og bilforsikring... lidt urealistisk jeg betaler dobbelt så meget i hesteforsikring end i husforsikringen som drejer sig om millioner :)

0
0
Svar på denne tråd

jep også her.....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 18:59

min er også steget ca 2000.- fik også et kæmpe chok.... og har også tænkt på det der med bilforsikring og hesteforsikring, hestens er sku dyrest.... og vores bil er da noget mere værd en hesten, selvom han er min øjesten.....

Også Dansk hesteforsikring, men min kom da sidste år 2009, så du er da heldig din først er kommet i år...

Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer

Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!

Du vil opleve, at verden er sjovere, smukkere, større og mere underfundig, når man åbner sig for og mod den -

0
0
Svar på denne tråd

heldig
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 21:13

Hej Bitten, Puhh... Det er svært at tænke man er heldig, men det er jeg jo så åbenbart, men jeg kan egentlig godt huske hende sælgeren dengang sagde at jeg lige undgik en stigning de havde gaft pt... så håber da virkelig ikke der kommer en ny til næste år...

er ved at undersøge andre muligheder... men indrømmer det jo snart er svært at finde en ordentlig dækning til min hoppe på snart 12 år.. de har så mange undtagelser... øv øv øv...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 01:29

Dansk hesteforsikring og fravalgte den udvidede sygeforsikring = pris reduktion ,dvs min hoppe kan ikke blive MR scannet eller få lavet scintgrafi - det gør mig ikke noget for bliver hun så skadet vil det være en vurdering fra min side af om det er forsvarligt at lade hende leve videre og få føl, ellers bliver hun aflivet.

Noget helt andet jeg godt synes man kan overveje i denne "finanskrise tid " er om ikke det kan betale sig at sætte præmien ned.

MVH Janni

Nu med hest både her og der

og allevegne :-)

0
0
Svar på denne tråd

min forsikring...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 14:52

Jeg har også dansk hestefordikring og har fået brev om at min stiger fra 3300 kr til 4100 kr om året... syntes også det er noget af en prisstigning på en gang!

MVH. Britt Lynnerup.

Den 11 feb. blev jeg mor til verdens skønneste datter.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift....
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 19:01

De skrev også til mig at jeg kunne vælge og fra sige mig det der med udvidet sygeforsikring, men det var kun 200 kr jeg ville spare, så af den grund, så det gjorde jeg ikke...

Men ja det er sørme dyrt og have "krikke"

Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer

Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!

Når jeg skriver "krikke" er det kærligt ment!!!:o) ...

0
0
Svar på denne tråd

Også mig :-(
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 12:03

Jeg har også fået en kæmpe stigning fra Dansk Hesteforsikring. Jeg synes det var en voldsom stigning på en gang, så jeg prøver at skifte til den nye First Horse Forsikring, de har en mere fordelagtig sygeforsikring :-)

0
0
Svar på denne tråd

Vanvittigt!
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 21:25

Jeg fik også en "mindre regulering" af præmien fra DH - den lød på knap 4500 kr. årligt for 2 heste som bare er livsforsikret (for henholdsvis 30 og 50.000 kr.) og har en sygeforsikring hver.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at de har lov til at lade prisen stige SÅ meget???

Jeg er begyndt at kigge efter andre selskaber - for det her er simpelthen fuldstændig vanvittigt!!!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 10:39

skiftet til Dansk Hesteforsikring!

Jeg havde Colour forsikret for 30000 hos Tryg og fik brev om stigning fra knap 4000 til 6500. Hos DH skal jeg stadig kun give knap 4000. Men det er virkelig en jungle at finde rundt i de forskellige forsikringer.

Hilsen Sussi

Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

0
0
Svar på denne tråd

jeg overvejer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 14:46

Jeg overvejer faktisk at droppe sygeforsikringen og kun have livsforsikringen på den ene, for oveni en enorm stigning i præmie har jeg også fået en selvrisiko på lidt over 1.000 kr. pr. ny skade/sygdom!

0
0
Svar på denne tråd

First Horse Forsikring
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 15:06

Den vidste jeg slet ikke fandtes, men har lige været inde og tjekke deres hjemmeside, og jeg kan forsikre min hest for akurat samme beløb for mindre end hos DH. Og ved First Horse Forsikring, er der ingen selvriciko på sygeforsikringen hvor der ved DH er 1000 kr.

Så det vil jeg bestemt overveje... det eneste der holder mig lidt tilbage, er at selskabet er nyt, og man derfor ikke kan søge andres erfaringer.

MVH. Britt Lynnerup.

Den 11 feb. blev jeg mor til verdens skønneste datter.

0
0
Svar på denne tråd

et godt råd
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 17:58

når i har fundet en ny (god) pris i et andet selskab - så prøv at kontakte jeres nuværende - hvis i aldrig har brugt jeres forsikring så har i altid et godt argument til at forhandle prisen ned....

Kongur fra litla-moshvoli - super tølter

0
0
Svar på denne tråd

Det gode råd
Forfatter: 
Dato:  30-04-2010 23:05

er afprøvet for lang tid siden uden resultat. Jeg har mine forsikret i Tryg og flytter dem til First Horse ASAP.

Jeg har altid været tilfreds med Tryg, men jeg synes simpelthen det er til grin, at jeg skal betale dobbelt så meget i præmie fordi mange hesteejere bruger dyrere og dyrere behandlinger. Det var den forklaring, jeg fik af Tryg.

Så Firsthorse - here I come

0
0
Svar på denne tråd

Sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 09:36

Ja, jeg er så en af dem, der ikke kunne drømme om at skifte fra Tryg selvom sygeforsikringen er steget.

Jeg stod lige pludselig i januar måned og havde brug for at min hoppe fik en dyr IRAP-behandling pga. en alvorlig seneskade. Og den dækkede de uden nogen diskussion. Hoppen er nu efter kun 4 måneders boksro rengående og på mandag får jeg at vide om jeg kan påbegynde genoptræning.

Havde hesten ikke fået IRAP, så havde den minumum skullet holde et års pause og stadig med meget dårlige chancer for at blive ridehest igen. Og det skal siges, at skaden kom af noget, så banalt som en lille taktfejl, hvor hun trådte op på en forsko mens jeg travede hende af. Så når uheldet er ude, kan det gå helt galt.

Så jeg betaler med glæde min forsikring, da jeg ved at den dækker når jeg har brug for det - og at den også dækker uanset hvilken behandling min hest har brug for. Jeg vil aldrig turde fravælge hverken IRAP eller MR-scanning, da de nye behandlinger kan give hestene meget bedre muligheder for at blive helbredt.

Det skal lige tilføjes, at jeg for 3 år siden måtte aflive en hest pga. en seneskade, som var blevet kronisk. Så jeg er glad for at man idag har meget bedre muligheder for behandling og at en skade på den dybe bøjesene ikke nødvendigvis er en dødsdom.

Mht. at sammenligne med en bilforsikring, så er det jo klart at hesteforsikringen er dyrere. Der er jo langt større udbetalinger på hesteforsikringerne end der er på bilforsikringerne.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 14:05

Jeg ville personligt være noget nervøs ved at vælge et nystartet forsikringselskab.

Der er nok en grund til at de fleste har lukket ned for hesteforsikring igen efter nogle år fordi de ikke kan få økonomi i det.

Hvad hvis det nystartede lukker ned igen? så skal du betale for ny handelsundersøgelse ca. 1800 kr og i værste tilfælde er din hest skadet, gammel eller nu uren og så mister man hele molevitten og kan ikke blive forsikret.

Nej jeg holder mig altså til KDH. De overlever nok de næste 100 år også.

Mvh kyllingen

MetteH

Hoppe plag søger selskab i løsdrift.

Vi søger en sød og rolig plag (ikke hingst)til at gå sammen med hoppeplag på 12 mdr. Vi er en mindre rolig og hyggelig hestepension beliggende 5 km fra Køge Torv. ...

0
0
Svar på denne tråd

MetteH
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 16:55

Men Mette, hvis alle tænker lige som dig, så er det jo klart at andre selskaber aldrig får en chance fordi ingen tør støtte dem.

Jeg er medlem hos First Horse og de har været utrolig hjælpsomme og informerende omkring deres forsiringer og bestemmelser. Indtil videre har der ikke været nogle problemer af nogen art.

SMUK SELSKABS/GALLAKJOLE, BRUGT 1 GANG, SÆLGES I STR 36, (NY 3500) KR 1500

lÆDERJAKKE (ÆGTE) FELKØB I STR, DERFOR ALDRIG BRUGT - M.BRUN, STR 40 - (NY 1200) KR. 300

MVH JEANETT

0
0
Svar på denne tråd

tryg hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 08:09

I har vores forsikret liv og dyrlæge og giver 3400 om året nu er den lige fået et ordentlig hyp op til 4500 i stedet for , de skriver at det er pga af folk bruger dyrelæger mere og mere at de blir nødt til det, jeg syntes også at det er en voldsom stigning opad.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider