Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

vedr. udlejning af gård
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 22:50

Så er jeg kommet i den situation, at jeg ikke lige ved, hvad jeg skal gøre, håber der er nogen herinde der har forstand på sådan noget.

Sagen er den:

Jeg bor i Kenya, og har lejet min gård ud, nu har lejer så sagt op d. 1/10-09, med fraflytning d. 31/12-09, og der er 3 mdr. opsigelse.

Nu kommer det:

De har ikke betalt husleje her d. 1/10-09,(sendte en rykker pr. mail) og har så lige fået en mail fra min datter, at de åbenbart er flyttet, og ejendommen ligner noget der er løgn, ting er ødelagt, møgbeskidt over det hele, noget af marken er pløjet op, ridehusbund er ødelagt, den har de åbenbart brugt som løsdrift.+ så mange andre ting.

De har ikke givet besked om, at de er fraflyttet til mig.

De har betalt 3 mdr. depositum, og depositum kan de vel ikke bruge som huslejebetaling???

Så hvad gør jeg nu????

Håber der er nogen, der har et godt og brugbart bud, på hvad jeg gør.

Med venlig vrinsk
Helle

Hesteejendom udlejes på Fyn fra 1/1-10, måske før

0
0
Svar på denne tråd

Advokat...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 18:59

Få fat i en advokat omgående, så du ikke får foretaget dig noget forkert mht. frister og varsler.

Held og lykke.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 19:01

Lejer er pligtig til at meddele udlejer dato for udflytning.

Udlejer har derefter max 14 dage til skriftligt at meddele lejer, såfremt der er ting i forbindelse med udlejers fraflytning, der evt. kan betyde, at udlejer har et krav på lejer, som kan betyde, at udlejer må fratrække sit tilgodehavende i depositummet.

Derforuden er lejer med mindre andet er anført i lejekontrakten pligtig til at indbetale leje for lejemålet.

Du har brug for professionel hjælp i form af advokat eller lign. er jeg bange for der.......

Du har også brug for hjælp til at få nedskrevet behørigt, hvilke skader ejendommen er blevet påført i lejetiden. Men du skal kunne dokumentere, den tilstand den blev overleveret i, i sin tid om nødvendigt.

Håber det evt. udreder blot en anelse for dig. Men hjælp det skal du altså have..

Mange hilsner og held og lykke til

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Den der står udenfor på egne ben, kan virkelig vise sin styrke, hvorimod den som er indenfor må af og til tage det hensyn kun tavshed kan vise.

0
0
Svar på denne tråd

Advokat med det samme
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 10:13

Hej Tilslutter mig de andre. Du kommer nok ikke udenom en advokat, i hvert fald ikke, hvis du skal komme ud af det med skindet på næsen...

Pøj Pøj med det hele.

Hilsen Janne

0
0
Svar på denne tråd

For det første hæfter
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 14:44

lejerne for betaling leje indtil 31.12.

Dernæst - har de afleveret nøglerne, sendt dem el. lign. til din datter?

Ifølge loven skal udlejer komme med sit krav overfor lejeren senest 14 dage efter af nøglerne er afleveret, jf. § 98, stk. 2 i lov om leje.

Jf. § 97, stk. 2, skal lejeren senest 8 dage efter fraflytningen have meddelt den adresse, som indsigelsen/kravet skal sendes til.

At lejer ikke har gjort det, berettiger dog ikke til passivitet fra udlejers side,

Er nøglerne ikke afleveret skal du reelt have fogeden ind over til at udsætte dem af lejemålet, før du kan overtage det. Hvis ikke du har fået nøglerne siger man nemlig, at lejemålet ikke er afleveret og så hæfter de faktisk for leje indtil fogeden har udsat dem. Med nøglerne i hånden kan du derefter sende dem et krav på mangler.

Et depositum står som sikkerhed for evt. mangler i forbindelse lejerens fraflytning, men huslejerestancen vil også indgå som et krav i den forbindelse. Du har altså både et krav fsva husleje samt mangler. Mht. mangler kommer det an på, hvad der er aftalt i lejekontrakten.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 13:43

Depositum kan IKKE bo's af, det kan kun forudbetalt leje (normalt opkraever man baade 3 maaneder forudbetalt leje OG 3 maaneders depositum)

Saaledes kan lejer naar de opsiger bo de 3 maaneders leje af, men udlejer har stadig 3 maaneders depositum at goere goedt med til istandsaettelse af lejemaalet ved fraflytning.

Men som de andre siger - Advokat ASAP!!!

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 14:08

Tak for alle jeres svar, har fulgt jeres råd Der er kommet advokat på nu, det er mere end min datter og mig kan magte.

Med venlig vrinsk
Helle

Hesteejendom udlejes på Fyn fra 1/1-10, måske før

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider