I torsdag blev min elskede hest aflivet efter at have brækket benet på folden. Det var mit livs værste dag, og det hele gik bare så hurtigt - pludselig var hun bare væk...
Jeg fandt hende på folden om eftermiddagen, og var igennem nogle frygtelige timer sammen med hende, inden jeg fik besked fra dyrlægen om, at der ikke var noget at gøre.
Fredag morgen kontakter hende, som har stedet, hvor hesten stod, DAKA for at bede dem om at komme og afhente hesten.
DAKA svarer, at de først vil hente hende om mandagen, da de ikke kører i weekenden, og hvis vi ville have hende fjernet fredag, skulle vi have ringet inden kl. 6 om morgenen.
Efterfølgende læser jeg Fødevarestyrelsens lovgivning på dette område, og de skriver, at et dødt dyr skal afhentes straks eller senest 24 timer efter aflivning.
Først mandag eftermiddag blev hun afhentet efter at have ligget under en presenning i næsten 4 døgn!!!!
Nu undrer jeg mig så over, at DAKA, som, så vidt jeg ved, har monopol på området, trodser lovgivningen og lader et dødt dyr ligge i så mange timer. Heldigvis var det ikke sommer og mange varmegrader...
Er der nogen, som har haft lignende oplevelser?