Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Afhentning af død hest
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 08:48

I torsdag blev min elskede hest aflivet efter at have brækket benet på folden. Det var mit livs værste dag, og det hele gik bare så hurtigt - pludselig var hun bare væk...

Jeg fandt hende på folden om eftermiddagen, og var igennem nogle frygtelige timer sammen med hende, inden jeg fik besked fra dyrlægen om, at der ikke var noget at gøre.

Fredag morgen kontakter hende, som har stedet, hvor hesten stod, DAKA for at bede dem om at komme og afhente hesten.

DAKA svarer, at de først vil hente hende om mandagen, da de ikke kører i weekenden, og hvis vi ville have hende fjernet fredag, skulle vi have ringet inden kl. 6 om morgenen.

Efterfølgende læser jeg Fødevarestyrelsens lovgivning på dette område, og de skriver, at et dødt dyr skal afhentes straks eller senest 24 timer efter aflivning.

Først mandag eftermiddag blev hun afhentet efter at have ligget under en presenning i næsten 4 døgn!!!!

Nu undrer jeg mig så over, at DAKA, som, så vidt jeg ved, har monopol på området, trodser lovgivningen og lader et dødt dyr ligge i så mange timer. Heldigvis var det ikke sommer og mange varmegrader...

Er der nogen, som har haft lignende oplevelser?

0
0
Svar på denne tråd

kunden
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 10:08

skal betale og DAKA planlægger turen før kl. 6, der er kun en til at betale hvis der skal laves ændringer og det er den som vil have lavet ændringen.

Jeg havde en ok oplevelse med vores, hun blev hentet inden for en halv time fordi jeg fik det meldt dagen før og derfor vidste hvad tid de ville komme.

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:46

Vi fik aflivet en hoppeplag akut torsdag aften pga et brækket ben. Jeg ringede også først fredag morgen omkring 7.01 og fik en flink dame i telefonen. De havde planlagt dagens tur, så hun vidste ikke om der var plads på bilen. Men hun ville ringe til chaufføren, desværre fik hun ikke fat i ham, så jeg så weekenden imøde med gru. Ved 12.30 tiden tikkede der en SMS ind, hesten var afhentet.

Mht afhentning inden for 24 timer, så er det ejers pligt at dække dyret hvis ikke det kan lade sig gøre. Svinebønderne har en speciel kasse til at lægge over dyrene.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også .......
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 14:34

lige fået aflivet min datters pony.

Aflivningen blev planlagt sådan at DAKA kunne hente ponyen inden min datter kom hjem fra skole - de var meget flinke og lovede at hente ponyen inden kl. 11.00 og det overholdte de.

Vi har engang haft et føl liggende i nogle dage. Han brækkede benet torsdag - blev aflivet aften nat og vi var for sent ude med DAKA. Han blev hentet tidligt mandag morgen .

Jeg tror ikke bevidst at de overtræder loven - men har bare mange dyr at hente som kræver meget planlægning .

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider