Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Taget ved næsen.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 09:47

Håber der er nolge der kan hjælpe med et godt råd.

Vi byttet os til en fjordhest, få vores to små pon'er.

Den skulles bruges til børn i aldren 3,6,8,11år-de var lige begyndt at ride stævne på pony'eren, og det skulle de også på fjordhesten, den skulle også være så stor at en voksen kunne ride den.

- Det viser sig så at fjordhesten laver små nummer, som løfter lidt bagben, drejer rundt hvis de vil have hende i trav. Nu er det kun en voksen der har galoperet, hvor hun bukker.>nå og så ok<

Jeg ringet til modbytterpart. "vi har et problem!""Hvad jeg mener?""Fjordhesten laver nummer,(hvor vi den første uge ikke kunne prøve hende da hun havde tabt en forsko) og hun bukker i galop".

Galoppen mener hun at have fortalt os da vi byttet.(det husker vi så ikke men ok.)

Vi vil komme at bytte tilbage eller have penge i bytte, da hun jo ikke rigtig kan sælges vider uden oplyst handels fejl.

-modpart er ikke intersseret i at få en pony tilbage man ikke kan ride på,(som jeg sætter ? ved) og så har hun ikke plads,, penge syntes hun er formeget.

Hun have vist at den fjordhest ikke lige egnet sig til børnene. Vi havde vores børn med, de prøvet hende, men på de 10 min nået hun ikke at vis sin dumme side, anden børne havde lidt svært at holde hende på hovslaget.( Nu skal de lige vende sig at side på noget højer pony).

Men hvordan kan man have samvidighed og sove godt om natten, når man ved at den pony der er byttet med ikke er gang bar? Nu står vi med børn der er kede af det og vil ikke ride hende de er bange.

ER der nogle udvej eller er det bare ærveligt? Der er ikke nogle bytte kontrakt. Venlig hilsen taget ved næsen.

0
0
Svar på denne tråd

tror ikke der er nogen udvej
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 09:58

Er ked af jeres historie, men..

1) Det er aldrig en god ide kun at prøve/se hesten 1 gang - og så kun i 10 minutter

2) Det lyder som om,at kontrakten er mangel færdig. Står de i kontrakten at hesten skal bruges til børnepony?

En anden ting er, at i har haft hesten i 1 uge. En hest skal bruge meget længere tid til at falde til ro. Så det kan også skyldes det.

Nu vil jeg ikke som sårn sige noget negativt om fjordheste, men det er nok heller ikke den smarteste race en købe som børnepony da de kan være/blive stærke.

Kontakt evt en underviser og få hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 10:16

Ponyen er veldig sød, det er den ridende del som er problemmet. Hun stod jo stille hele den første uge pga. tabt forsko, og allerede den første dag fant hun sammen med de andre heste.

Vi har kenskab med fjordheste, og ved at de er stærke.

Du skal have tak for tilbage meldningen

0
0
Svar på denne tråd

få en...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 10:10

garvet rytter til at ride den nogle måneder så den bliver til at magte for børnene

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

vi er så
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 14:45

nogle af dem som tager ponyer / heste i ridning så de kan blive gode ridedyr ..... vi har haft mange fjordheste som efter en kortere eller længere periode bliver dumme igen hos deres ejere

Min vurdering er ,at en fjordhest egner sig bestemt ikke til familie / børneponyer - som tidligere nævnt i tråden. For stærke , stædige og snu .

Hvis hun allerede er begyndte med tricks .... så er det nok ikke noget han har lært på en uge.

Spørgsmålet er om det kan betale sig at beholde ponyen af hensyn til børnenes sikkerhed.

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 18:14

Nu har vi undervisning og øvet rytter som tager hende engang imellem. Jeg får en masse gode fif, men det er ikke helt det jeg er ude efter, jeg kunne tænke mig at vide om man kan holde på at byttet kan/skal gå tilbage. Da jeg mener at "sælger" ikke har været ærlig og godt viste hvilken hest jeg fik med mig hjem.

0
0
Svar på denne tråd

hvad er der galt?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 06:54

Umiddelbart lyder det nu ikke som om, at hesten gør andet end hvad du kan forvente med så små børn på ryggen...

Som jeg hører dig, har du ganske enkelt ikke sat dig ind i Jeres behov...

Dit største barn på 11 vil måske kunne ride så stor en hest, men små børn skal have små heste... sådan er det bare. Du er nødt til at regne med, at de 3 yngste børn skal have trækker ved siden når de rider så stor en hest.

At du er "taget ved næsen" er hårdt sagt(ud fra det du har beskrevet). Da I ikke har lavet kontrakt eller mundtlige aftaler, er det det samme som at sige, at lige gyldigt hvad der sker, så er det det her vi gør - altså ingen tilbagebytning...

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Giver Anja ret
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 11:34

Hvis I ikke gad ulejlige Jer med at prøve hesten noget mere end de 10 minutter så må I forvente at I løber en risiko for at komme hjem med noget forkert..

Børn på 3, 6, 8 og 11 bør have en gennemprøvet børnepony og det er JERES - ikke sælgers - ansvar at de får det.. Det burde have været muligt at finde en pony der var bedre egnet..

Da jeg var 13 købte jeg en 3 års travhoppe.. Jeg har længe undret mig over at sælger ville være bekendt at sælge en hest der var berygtet for sit temperamant til en 13 årig spinkel pige men det var ganske enkelt ikke hans ansvar.. Moralsk kan man måske tale om at det var på samme måde som sælger i Jeres tilfælde men juridisk - no way.. Jeg havde intet krav om tilbagelevering at gøre gældende og dte har I heller ikke.. I har gaske enkelt ikke undersøgt varen godt nok og heller ikke beskrevet varens (hestens) tænkte anvendelse i en gyldig kontrakt..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Hvad skal hesten bruges til,....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 12:20

Det holder ikke helt hvad du skriver MaggieMay: der står i købskontrakten (her fra hestenettet): Hvad skal hesten bruges til?

Der må have været flere, der får noget forkerte hjem. Det har jeg også selv fået (den første gang).

Hvis jeg stod i den situation, ville jeg ringe til en hesteadvokat og bare høre om hendes/hans vurdering af sagen. I forbindelse med det sidste hestekøb, opstod der nogle problemer bagefter, så ringede jeg til en advokat i NordSjælland og fik (gratis) telefonisk vejledning.

I har forhåbentlig lavet et købskontrakt?

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 15:04

Men det kræver jo lige netop som du selv skriver en kontrakt(!!) og så vidt jeg kan se er der mellem køber og sælger ikke formuleret en kontrakt og så er der jo straks sværere at bevise at sælger var klar over at hesten ikke var egnet til det tænkte formål..

Det er vel eksistensen af en kontrakt der er afgørende for om sælger kan drages til ansvar..

Jeg taler ikke om generelt for selvfølgelig hvis man som sælger skriver under på en kontrakt der inkluderer en indforståelse med hestens tænkte formål så er det straks nemmere at hænge sælger op på den..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

jamen dog
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 00:02

Køb en mekanisk hest, ja undskyld, men hvem har rådet dig til det køb, og hvorfor skal en voksen kunne ride den.

Køb dog en pony som de kan magte, til den eleve årige max en 2 pony, gerne op i årene til de andre en 3 pony, og når sælger så forlanger 15.000-20.000 så smil og betal. lav en kontrakt og lad børnene ride den flere gange, hvor de henter fra fold sadler op osv.

Fejlen er vist din egen, så en anden gang tag en erfaren hestekyndig med gerne en med børn.

nogle heste "prøver" deres rytter af mere eller mindre drastisk. men at de ikke kan holde hende på hovslag lyder som manglende rytter erfaring, kan voksen rytter det.

Hvor gammel er hesten og hvor meget er den redet.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Et eller andet
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 17:33

sted kan jeg heller ikke forstå pointen i at købe en "hele-familiens-ridedyr" i EN hest.

Der er vidt stor spænd i de ryttere jeres stakkels fjordhest skal bruges af. Og det er ikke fair hverken for hest eller børn. Børn og pony skal passe sammen og det indebærer i dit tilfælde et hestehold der er på mere end en hest. Og det indebærer at der skal skiftes ud i hesteholdet et par gange eller 3 før alle kan ride den. Jeg har selv lige haft en børnepony på 122 cm til salg og jeg har valgt at beholde den. For jeg vil simpelthen ikke forære den væk. Den er 99% bombesikker. Og min datter kan selv ride den. Og tumle den. min datter er 7 år. Og folk vil kun give 10000 for en god børnepony med udstyr det synes jeg simpelthen er grotesk. Jeg har valgt ikke at forære min pony væk da jeg ønsker at de der køber skal være sikre på at de ved hvad det vil sige at anskaffe sig en pony og det tror jeg ikke altid de har når den "kun" koster op til 10000,-. Jeg vil ikke risikere at min pony endte hos en hestehandler eller skulle være et stykke kød man kunne smide væk når man blev træt af den. Jeg overvejede at sælge hende til en handler men jeg kunne ikke.

Jeg synes du skal lade dine store børn ride fjordhesten og så anskaffe en ordenlig børnepony til de bette. Tror måske egentlig at det kun er den 11 årige der kan ride fjorden og så en mellem 3ér til de tre bette. Egentlig burde den mindste have en lille 3ér. Men det bliver det jo ikke nemmere af.

Beklager men jeg tror du har trådt i spinaten og kommer til at betale nogle dyre lærepenge - men jeg kan trøste dig med at det er vi mange andre der osse har gjort.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 20:32

Jeg mener også at du selv burde have undersøgt hvad dette var for en slags hest.

Jeg har selv solgt heste hvor køberen ikke sætter sig ind i hvad det er for en hest man egentlig har til salg. Og det kommer åbenbart bag på dem gang på gang, selvom man har tilbudt dem at prøve hesten alle de gange de kunne have lyst til.

Så jeg tror ikke der er meget at gøre- udover at sætte sig mere ind i tingene inden næste heste handel.

AZJ...Det er mig!

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 11:06

Kan man ikke finde en universal selvgående gennempålidelig pony, der kan rides af alle, uanset størrelse og erfaring, for prisen, 2 små ponyer?..Nu er jeg rystet....

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider