Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Bærbar skærm ødelagt garanti ?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:20

Halvdelen af skærmen er blevet sort, og forretningen siger de ikke dækker skærmen. Min søn siger den ikke er tabt, kan det være noget andet ? Den er købt for 4 måneder siden, så det er ret Ærgerligt.

Læste et sted på nettet det kunne være en converder der er gået.

Tænker det er nemt at sige at vi nok har tabt den eller andet, når man ikke har forstand på det.

Hvis det er selvforskyldt er det selvfølgelig i orden, de ikke vil tage den under garanti.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:26

Gå op og bank i bordet!

Det kan da ikke være rigtigt at de ikke ville se på den.

Og det lyder meget mærkeligt det kun er halvdelen af skærmen der er i udu hvis den skulle være tabt.

Kan i se noget på den anden del?

Og er det sådan at den sorte streg stopper bradt?

Svært at forklare .

14 dage efter jeg fik min computer blev hele skærmen sort - men jeg kunne høre computeren kørte. Her gik jeg op med den og de sendte den ind med det samme.

Hvor har i købt den henne?

• • Simone • •

med Tim

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

Garanti
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:28

Når den er under 6 mdr. er det forretningen der har bevisbyrden, såfremt de påstår at I har tabt skærmen. Kan de ikke bevise det, har du krav på at fejlen bliver udbedret.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:32

Vi kan se det halve af skrivebordet resten er sort med en streg igennem som løber ned af skærmen fra webcam.

Den er købt i Bilka for 5800 kr Det ser meget mærkligt ud øv.

jeg er bare nød til at finde ud af om det kan være en fejl inde i computeren inden jeg puster mig op.

0
0
Svar på denne tråd

tjek..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:42

ja, tjek ved tilslutning til andre pc'ere om skærmen stadig ikke virker, hvis der ikke er tale om bærbar.

har I ikke fået garantibevis eller lignende der dokumenterer hvor længe forretningen indestår for mangler?

man er som forbruger godt stillet mht. reklamationer, men få alligevel hurtigst muligt reageret :)

Miss GiGi

nyder livet hos sine nye ejere :-)

Highlander:

nyder forhåbentlig livet på de evige græsmarker :´(

to savnede heste ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:49

Jo jo har garantibevis den er købt i maj 2009. De siger bare skærmen ikke er dækket under garanti Hm

0
0
Svar på denne tråd

Not.....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 21:39

Uanset om skærmen er omfattet af garantien, så er den omfattet af reklamationsfristen, og der kan de på ingen måde undtage skærmen. Læs Købelovens §§ 75 og 76, og smut du så i Bilka! Skriv PB hvis du skal have mere (juridisk) hjælp.

Kristina

Stævnejakker sort eller rød i str. 34 + 36 (dame) og 48 + 50 (herre) sælges kr. 100,-/stk. Skriv mail for billeder og nærmere info.

Mangler du en dommer i dist. 9 eller Sjælland - så send en mail.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 22:52

Takker :o) Vil lige prøve at snakke med supporten fra HP og høre hvad de siger. Vender tilbage med hvad de har svare.

0
0
Svar på denne tråd

Dækker ikke ?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 07:15

Jeg har nu lige hørt, at flere der har købt ny bærbar fik at vide at garantien ikke dækker skærm skader.

Så det ser ikke så godt ud Hm

0
0
Svar på denne tråd

Ikke garanti
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 21:07

Her er der jo ikke tale om garanti, men en reklamationsfejl (såfrem at skaden ikke er selvforskyldt), derfor skal Bilka tage jer seriøst.

Garanti og reklamationsret er to forskellige ting. Garanti er noget man tilkøber, mens reklamationsretten er en del af Købeloven.

0
0
Svar på denne tråd

Er snart træt
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 19:10

Nu har jeg så henvendt mig til Hp support og den flinke mand sagde. Selvfølgelig dækker vi da, jeg sagde er du sikker ja for søren da der er udvidet garanti på skærmen. Han sendte så nogle labels til fragt og så troede jeg den var i orden.

Så i dag modtager jeg en mail fra dem der reperarere for Hp det koster dig 3155 kr da skærmen er knækket og det dækker garantien ikke. Jeg havde beskrevet 100 % hvad der var galt. What han lovede mig højt og helligt. Så tilbage til HP de vil så undersøge sagen i morgen, og ringe tilbage om de dækker eller ej.

Hold op alt det tid man kan bruge på det P..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider