Jeg står i den situation at jeg for ca 1 måned siden fandt ud af, at Telia havde trukket penge fra min budgetkonto i 3 mdr. uden min samtykke, til et mobilabonnement, som jeg ikk har givet samtykke til at de må oprette.
Det skal siges at jeg på deres webshop, beder dem sende et tilbud på et taletidsabonnement, fordi jeg muligvis er interesseret. De sender en kontrakt på dette taletidsabonnement. Men da jeg ikke får brug for det alligevel, åbner jeg ikke brevet med kontrakten i. Har det nemlig stadig herhjemme, uåbnet.
De har så 2 gange (mener jeg) sendt en mail til mig, for at huske mig på at sende kontrakten, dette reagere jeg ikke på, da jeg som sagt ikke er interesseret i det.
De har så fundet mine gamle PBS oversigter fra et gammelt opsagt abonnement inde fra dem af, og koblet det til mit, åbentbart nye abonnement, som jeg selvfølgelig ikke har skrevet under på. Dvs. de bare, uden min samtykke har trukket penge fra min budgetkonto i 3 mdr. Så de skylder mig 924 kr.
Jeg snakkede med dem for en måned siden, hvor de sender mig en egenhedserklæring som jeg selvfølgelig skriver under, at jeg ikke vedkender mig abonnementet. De ska så sende nye papirer som jeg skal give oplysninger på så jeg kan modtage mine penge. Det papir modtager jeg aldrig og ringer derind 14 efter og spørger hvor det bliver af. Og de siger at jeg nok ska modtage det. Det har jeg så ikk og nu er der gået en måned, og de lovede mig pengene senest denne uge.
Overvejer at anmelde dem for bedrageri, da de har brugt mine oplysninger uden min samtykke. Og idag siger at der yderligere vil gå 14 dage før jeg får mine penge. Hvilket jeg ikke vil gå med til mere, da jeg synes at jeg har været mere end tålmodig med det.
Er der nogen fra HN som kender mine rettigheder i følge denne sag? Gratis retshjælp har nemlig lukket denne uge, og vil gerne vide hva jeg kan gøre i denne sag.