Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Tørretumbler i stykker- garanti?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 15:39

I oktober 2008 købte jeg en tørretumbler, og det ser ud til at varmelegemet (eller hvad det nu hedder) er stået af. men hvor lang tid gælder garantien? Er det kun i 6 mdr, eller er det fulde 2 år?

Den har ikke været udsat for noget som helst usædvanligt og har ingen skader- og den er købt som ny. Nogen der kan hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 15:57

Der er to års reklamationsret (hvis der er en mangel fra starten som du har reklameret over inden for rimelig tid hvilket er ca 2 måneder) og 6 mdr garanti, så desværre. :(

Kan kun henvise til købeloven, men du har desværre ingen rettigheder når det er så længe siden. Ærgeligt når den lige har overskredet garantien. :(

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Hvis du absolut skal køre hasarderet, kan du så ikke gøre os andre en tjeneste og undlade at tage selen på??

www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:08

godt nok surt. Nej hvor er det da ringe :( Troede virkelig ikke det kunne være rigtigt at den bare kunne gå i stykker efter så kort tid og så "er det bare ærgeligt".

Jeg er ikke ret fornøjet.

0
0
Svar på denne tråd

Spender..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:18

Vores tørretumbler gik også i stykker da den var over 1 år gammel.. Vi fik den da lavet uden omkostninger for os, og da den gik i stykker anden gang fik vi en ny.

Vores var købt hos Elgiganten.

Mvh Karin

Karins foto - Fotografering tilbydes

Modeller søges - se info på hjemmesiden

RIP elskede far 12.01.1935 - 03.05.2008

RIP elskede mormor 15/8-1922 - 23/01-2008

0
0
Svar på denne tråd

giver mig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:23

da lidt håb Karin. Min er købt i Silvan, og bestemt ikke den dyreste, men derfor bør der vel være en eller anden service alligevel?

Må jo ringe på mandag og høre dem og håbe at de er venligt stillede. SUK. At leve uden tumbler er ikke nemt med 3 børn..

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det var mig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:25

Så ville jeg prøve klage til forretningen.

I min verden burde en tørretumler kunne overleve minimum 1 år, medmindre den har kørt 24/7/365 og det er vist ikke sansynligt så det skader vel ikke at prøve.....

www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/ alle/raad069/ nederst i linket står der noget om reklamationsret.

Louise

Mor til 2 vidunderlige drenge.......

0
0
Svar på denne tråd

Du....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:38

Du skal helt klart iflg købeloven have repareret din tumbler, ingen tvivl om det...

Henvend dig hos Silvan, tag din kvitt med, og gå ud fra at du som den dybeste selvfølge skal have rep din tumbler, intet mindre kan gøre det...

Vil de ikke, ring til Forbrugerstyrelsen, de har en hotline, hvor du kan få råd og vejledning.

Det er slet ikke så svært, jeg har lige vundet en klagesag og fået alle mine penge retur for et køleskab, som rent faktisk var købt sommeren 2006....

Så på med vanten og daf i Silvan

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 16:49

bare en lille hage ved det hele. Jeg kan ikke selv flytte på en tørretumbler (især ikke når den står ovenpå min vaskemaskine). Og kunne jeg kunne den alligevel ikke være min bil, så skal ud og finde en med stationcar.

Så bliver nok nødt til at tale med butikken først- er lidt dumt at spilde folks tid med det hvis de bare ingenting vil gøre. men synes nu altså de burde gøre noget- kan da bare ikke være rigtigt at en tørretumbler som har kørt normalt, for en familie på 4, og ikke har været udsat for nogen fejlbehandling kan få lov at stå af.

Øv jeg er sur, har en maskine i vaskemaskinen der ikke kan tørres og en ekstra vask ved siden af, plus tøjet i tumbleren..

0
0
Svar på denne tråd

spender 1
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 17:00

Jeg tror du skal søge lidt på nettet, eller ring til omtalte hotline.

Du har ret til at klage og få din tumbler repareret, og jeg er ret sikker på, at du ikke skal levere varen, fordi den er så stor, at man ikke kan forvente, at du selv kommer med den.

Men tag dog og ring, det giver dig viden, så du ikke bare lader det sejle....

Check evt her:

www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/ alle/reklamationsret/?ref=2022

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 17:26

Sorry spender, det var mig der lige kagede rundt i lovgivningen.. :(

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Hvis du absolut skal køre hasarderet, kan du så ikke gøre os andre en tjeneste og undlade at tage selen på??

www.bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Garanti...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 22:05

Ja... 2 års reklamationsret hvor de 6 mdr er garanti.

er de 6 mdr gået og varmelegmet ryger skal der en vudering til, om det er producenten der har lavet en fejl eller om det er kunden, inden man vælger at ta`den på garantien.

Det er dog de færreste producenter der går så langt, de fleste ta`r den på garantien, for at yde en god service, og være sikker på at kunden kommer igen.

Så klag du til Silvan og jeg er sikker på de hjælper dig til din fordel

Wintec Isabell Wert sadel

med cair sælges

se annonce.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider