Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Transport af andres heste
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 13:45

Jeg bliver snart vanvittig af alle de latterlige regler, som ingen alligevel kan finde ud af....

Jeg har ikke nået at få taget det her kompetencekursus, da det jo ikke er nemt lige at holde 2 dage fri fra ens normale arbejde.

Mit spørgsmål er så: Min veninde har købt en hest og den vil hun gerne have transporteret hjem til mig, men må ikke selv køre, så hun har spurgt om jeg ikke kan hente den...Og se det ved jeg jo ikke om jeg må, men måske en klog herinde fra ved mere. Har læst et sted at hvis jeg som privatperson ikke tager penge for det og ejeren er med i bilen, så er det lovligt nok????

Håber nogen herinde kan opklare sagen

Mvh. Tina

"Man bliver jo ikke dum af at spørge"

Nu med lille bebs i maven - Termin 25. september

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 13:55

Er der meget politi i det område hvor du skal køre??

Hvis ikke, så ville jeg da bare køre med hesten og have veninden med. Ja, jeg ville squ nok køre alligevel. Så kan man da altid spille godt dum, såfremt man skulle blive stoppet :-)

Og husk strøelse i traileren og have diverse reg. attester med på bil, trailer og evt. hest, så kan det da ikke gå helt galt.

Pia

Team Østerled

- nu med en dejlig datter

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Strøelse
Forfatter: 
Dato:  18-05-2009 07:50

Ja nu har der lige været en artikel i en af de sjællandske landbrugsaviser (kan ikke lige huske om det var Landbrug Øst eller Landbrugsnyt eller et af de andre), men der stod så at det med strøelse i traileren faktisk ikke gjalt private, men kun erhverv....

Hmmm er der noget at sige til at vi bliver meget i tvivl, når vi skal transportere vores heste??? Latterlige regler Kunne de da for fanden ikke snart blive enige om hvad der gælder for hvem, og så skære det en anelse ud i pap, så det danske folk kan forstå det....

Og nej jeg sætter mig ikke bag rettet med en andens hest, hvis jeg risikerer bødestraf... For nu skal man jo ikke begynde at diskutere med politiet. De ender jo desværre altid med at få ret. De kører jo ikke lige efter "Kunden har altid ret"....

Mvh. Tina

"Man bliver jo ikke dum af at spørge"

Nu med lille bebs i maven - Termin 25. september

0
0
Svar på denne tråd

Økonomisk gevinst?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 13:17

Får du penge for at køre med hesten så må du sandsynligivs ikke - men skal den hentes og hjem til dig kan det vel være ligegyldigt hvis hest det er - så længe den ikke har venindens cpr. nummer stemplet i r*ven så kan det jo lige så meget være din som hendes :)

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Øh, say what?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 00:11

Øh, hvad pokker er nu det for en regel, hvis den altså findes?

Jeg har da masser af gange kørt andre folks heste i forbindelse med f.eks. undervisning, stævner e.lign. Det er ikke altid ejeren har været med i bilen. Og hvad så om jeg får dækket min udgift til brændstof. Det er jo ikke ligefrem mit erhverv - jeg ejer blot en hestetrailer.

Jeg er et stort spørgsmålstegn

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

Dressurrytter søges (Vestskoven v. Kbh):

www.heste-nettet.dk/lodge/27752/ hest/1860/

0
0
Svar på denne tråd

hanne V
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 09:55

Sådan er det nu bare :)

og hvad man gør og hvad der er lovligt behøver ikke være det samme.

og "vennetjenester" findes ikke mere i forbindelse med transport at heste :)

Der udskrives mange bøder fordi folk ikke helt kender reglerne,

HUSK ALTID pas på hestene

HUSK ALTID en tidsplan/rute

HUSK Konpetancebeviset

INGEN løse genstande i traileren

Sommerlig hilsen

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

SÅ HUSK !!

at det egentlig ikke er tilladt at have sin egen mening hvis man sidder i en eller anden form for bestyrelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:34

Men hvordan er det lige politiet kan vide at hesten ikke er chaufførens? Jeg har ofte kørt med min venindes hest og hvis jeg bliver stoppet så er hesten da bare min...

0
0
Svar på denne tråd

Maja...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 12:31

Det kan de da heller ikke... Det er bare et spm om at man som privat uden at vide en disse om hestetransport ikke må score kassen på at køre heste land og rige rundt for andre...

I øvrigt ligger der også et element af fornuft da mange private kører i for små biler og for store trailere og tror at tallet på registreringsattesten bare er til pynt og et par hundrede kilos overvægt nok ikke betyder noget...

Med andre ord, hvis du vil lave en forretning ud af at køre med heste skal du også vide hvad du laver... Dermed rammer denne regel de søde mennesker der hjælper en veninde eller kører en parthest som vel ikke falder ind under kategorien "forretning"

Jeg er blevet stoppet en gang til et stævne, de var mere interesserede i at se reg. attest på bil og trailer end hvem hesten tilhørte - en bøde er vel en bøde :) heldigvis lader det til at et BE kort forkorter processen en del hehe...

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider