|
|
| Handel på Hestenettet med dame i Tørring |
|
|
Hvordan kan et voksen menneske være sig selv bekendt. Jeg sendte en brun Hubertus Classic trense d.8 Novbember til en dame i Tørring med aftale om, at pengene skulle overføres på min konto. Jeg fik så en sms om mandagen d.10 nov. at hun var indlagt med sin datter på Kolding sygehus, så hun kunne ikke sætte pengene ind. Helt forståeligt. Den 17. nov. retter jeg henvendelse, om de stadig er indlagt, og får et svar at både ja og nej, men at hun netop ville skrive til mig iaften og at hun nok skulle få sat pengene ind. Men der sker stadig intet. Jeg får så en sms d 22.nov, at nu ville hun sætte pengene ind på mandag. Men nej, heller ikke denne gang sker der noget. Jeg rykker pr. sms d. 1.Dec.og får et svar,som sådan. Hej, jeg kan ikke sende noget retur, som jeg ikke har modtaget, troede ikke at du sendte noget, før pengene var overført og da jeg ikke modtog noget, overførte jeg ingenting.( incl. en del glade smilleys). Jeg ringer hende op, og får endnu en sms, at hun ikke må tale i tlf på arbejdet, men at hun ringer i eftermiddag. Men nej, ingenting sker. Jeg ringer 2 gange om aftenen, men der bliver ikke taget nogen telefon. Nu truer jeg så med bål og brand, og pludselig er der kontakt. Nu et mandligt navn, der pr sms igen vil have mit konto nr. Håb forude, troede jeg. Men der sker intet. Så får jeg en sms igen d. 6.Dec. at de skulle til fætter-kusine fest i Roskilde, så de ville komme og betale kontant. Da jeg ikke var sikker på at være hjemme, så kunne de enten sende pengene eller evt lægge dem i postkassen. Men nej heller ikke denne gang. Jeg må indrømme, at jeg er nået dertil, at jeg ikke har lyst til at sælge noget over nettet, når det skal være så svært pga, at der skal være så uærlige mennesker til. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Nej hvor surt, men en anden gang så send pr efterkrav, så kan de ikke modtage varen uden at betale, der kan selvfølgelig ske det, at det kommer retur, men så mister du da kun forsendelsespengen. mvh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej... |
|
|
????? er du helt sikker, for jeg har modtaget varer som skulle hentes på posthuset og skulle betale inden jeg fik udlevert, jeg købte af privatperson, men er da ikke 100% sikker på, at hun ikke har haft et firma bag. Ja- ja man lære noget nyt hver dag - interessant oplysning. mvh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtigt man |
|
|
kan ikke længere som privat person sende pr efterkrav.. Jeg sender personligt ikke noget før pengene er på min konto.. synes det er synd de få uærlie mennesker skalødelægge det for alle andre..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øh efterkrav for private |
|
|
Så må der være nogle posthuse, der ikke er bekendt med evt nye regler, det er ikke mere end 14 dage siden jeg modtog pr. efterkrav fra en privat handler?? Ja det er synd, der er nogen der skal snyde... Jeg har prøvet det den anden vej, betalt for noget, som jeg aldrig fik... ÆV ÆV begge veje!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
JA det er da godt nok surt :S Håber da stadig der er mulighed for at se noget til dem!
MVH Nanna og Marott's Bella-Donna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne Jensen |
|
|
Ja åbenbart(og så ny en regel er det ikke, mener den e fra januar 2008).. dette er hvad der står på Post danmarks hjemmeside om efterkrav.. men er du sikker på at hende du handlede med ikke har et firma ? "Hvad kræver det? For at sende Postopkrævningspakker kræver det blandt andet, at du som afsender har et forsendelsessystem, der kan sende oplysninger til Post Danmark i EDIFACT-format. Desuden skal du benytte særlige pakkestregkoder til Postopkrævningspakker.
Og du kan sende Privatpakker (fra erhverv til private) og Erhvervspakker (fra erhverv til erhverv)som Postopkrævningspakker."
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tørring |
|
|
Hmm, jeg bor tæt ved Tørring. Du kan evt. sende mig en PB, så kan det være jeg kender vedkommende og kan oplyse dig om det hele er håbløst?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salg på nettet... |
| Forfatter:  |
Muttemor |
| Dato:  |
11-12-2008 15:18 |
|
Det er noget møg, når et kvindemenneske "ødelægger det for alle de andre". Virkelig ØV  Jeg har selv solgt et par småting over nettet, og har hver gang fået overført pengene til min konto før jeg har sendt noget. Jeg skal ikke have noget i klemme!
SØGER 1 ELLER 2 HANKILLINGER NU.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja er helt sikker |
|
|
Ja jeg er helt sikker. Det var en helt almindelig pige, som solgte mig et par brugte støvler. SS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Når man ikke længere kan sende pr. efterkrav er jeg ikke længere den der vil handle privat på nettet, hvis jeg skal overføre penge inden de sender varen. Jeg kan sagtens forstå hvis folk heller ikke vil sende, hvis de ingen garanti har for at modtage pengene. Til gengæld har jeg gerne ville betale efterkravsgebyret, det blev lagt oven i prisen på varen, så det er da ærgerligt, at den mulighed ikke findes længere. mvh Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres reaktioner. |
|
|
Man kan ud fra Jeres svar og min oplevelse konstatere, at der er et problem omkring forsendelse. Men hvad kan man gøre udover, at stole på folks ærlighed eller som i dette tilfælde mangel på samme. Hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhh |
|
|
Nu når man ikke kan sende på efterkrav, så syntes jeg at jeg har læst om et sted hvor man kan sætte pengene ind, og de bliver ikke frigivet før man har modtaget pakken, men man kan heller ikke bare få pengene ud igen, så både køber og sælger er sikker. Er der nogle der har hørt om det, eller er det bare noget jeg har drømt?
Venlig Hilsen Anni og Sava!! og de andre knabstrupper. Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst. Bedækning tilbydes. Se mere på: Dunkans knabstrupper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget uldent |
|
|
Det her lyder som den samme dame jeg for et stykke tid siden læste om her på hestenettet, det var så bare en hest de ville købe som de så ikke havde råd til. Men fremgangs måden var den samme. At når konen ikke magtede det tog manden over og fortsatte løgnene.
RDH Hoppe,6 år BH Hertug/Leonardo II ca 60.000 kr 4 års hoppe BH Don Schufro/Lauries Crusador XX spørg for pris 3 års hoppe BH Don Romantic/Prince Thatch XX 45.000 kr Se også www.brakkernygaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
ved efterkrav kan sælger også miste penge... der er ingen garanti for at det afsendte nogensinde blir hentet, så ryger det bare retur også har man brugt penge på forsendelse... Det er super træls at enkelte skal ødelægge nethandel for andre.. Har solgt mange ting over HN og HG og altid ved overførsel først og alle har været glade og tilfredse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil gerne vide.... |
| Forfatter:  |
Kragen |
| Dato:  |
29-12-2008 23:57 |
|
Hejsa Der er en dame fra Tørring, der gerne vil købe min pony på afbetaling. Vil du ikke sende mig hendes navn i en besked. Jeg skulle jo nødigt ende med håret i postkassen ligesom du. Mvh. Sabina
Grand Danois-han tilbyder parring Se min præsentation !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| advarsel tørring |
|
|
lige nu står vi i samme situation, dog med en pony, men fremgangs måden er den samme.de burde meldes, og stakkels datter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle burde |
|
|
vide at man ikke kan stole på alle, og sådan er det bare, uanset hvor forkert det så end er, at folk tager en ved r*ven! Jeg har så bare dette at sige, ris til egen r*v!!!
Vh. Pernille Den lykkeligste ejer af Skovbakkens Avalon:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dame fra tørring |
|
|
Jeg må jo konstatere, at det ikke alene er mig, der er så naiv, at tro på andre medmennesker. Det er den samme person , som har "købt" en pony, som det fremgår af et tidligere indlæg.( tak for mailen, jeg kontakter dig) Jeg synes iøvrigt, at det er en mærkelig måde at skrive, at det er ris til egen røv. Hvem tænker at der er personer, der er så beregnende som denne dame fra Tørring. Hun burde derimod skrive en bog om alle de dårlige undskyldninger, for dem har hun mange af. Jeg har så sent som for ca. 14 dage siden haft kontakt med hende, og får en historie om skilsmisse og et dårligt liv,og at nu betaler hun. Men det er ikke sket endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej og nej |
|
|
Selvfølgelig er det da ikke ris til egen røv. Har man aldrig haft andet end gode oplevelser med handel på nettet, så er der jo ingen grund til pludselig at skulle handle anderledes.... Jeg har selv kun haft gode oplevelser med handel. Jeg har overført penge både før og efter jeg har modtaget en vare, og har jeg haft brug for at returnere varen, har der aldrig været problemer med at få mine penge retur.. Imann død ærgeligt at du har skulle i kløerne på sådan en løgnagtig kvinde.
Pernille
Team CoDa OX, distanceridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dame fra Tørring |
|
|
Jeg vil lige advare andre. Jeg er blevet kontaktet af flere, der har været i kontakt med denne "Dorthe" fra Tørring. Det gælder både vedr. heste og sadelkøb. Lige nu søger hun sadel på Gul og Gratis, så pas på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anne dorthe |
|
|
jeg har også været i kontakt med flere der er snydt af hende. incl. mig selv. hvad kan vi gøre for at få hende stoppet. hun sælger enda de ponyer hun ikke har betalt for, og jeg har så sent som idag hørt at hun skulle hente en pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tørring sadel |
|
|
jeg henvendte mig på annonce i gul og gratis, ang wintec sadel. Dagen efter skriver en dame en sms og vil gerne havde billedre, dem sender jeg, og da sadlen er praktik ny, er hun int. men der er jo langt, hvilkent jeg jo godt kan se. men heldigvis skal vi til Hobro næste dag. så aftalen bliver at hun henter den der. men desværre har hun fået migræne, det startede ellers med ondt i ørene om formiddagen, og snevejr. jeg husker så noget om dame i tørring på nettet, og finder indlæg. og så er den ged skudt. tilbyder lidt i sjov at sende den pr efterkrav, da min mand har firma, men det behøver jeg ikke da de skal til skagen næste weekend. så jeg fik da heldigvis ikke sendt eller kørt omveje for hendes skyld. men midt i min ærgelse over personen, slår det mig at det er squ synd for pigen, datteren. hvis hun hele tiden bliver lovet noget, for derefter at blive frataget det igen. Håber hun finder ud af sit liv damen i tørring, uden at snyde alt for mange, der i blandt sin egen datter. husk at der er tilknyttet flere tlf. nr til hendes adr. 4 da jeg tjekkede de gule sider
2 skridt frem og et tilbage, er stadig frem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dybt ulykkelig historie |
|
|
er det her. Jeg har min daglige gang i en af de stalde, hun har haft en "låneponyerne" opstaldet. Har snakket med hende , hun er utrolig sød, og hun spurgte om hjælp til ponyen, dagen før den blev fjernet af retmæssige ejer.Fandt hurtigt ud af , at hun hendes historier ikke rigtig passede. Efter alt hvad jeg har læst herinde og har hørt rundt omkring, har jeg fået ondt af hende og specielt hendes datter, som er uskyldig men en vigtig brik i alt dette. Fremfor at låne en pony på lovlig vis, eller have en helpart, har moderen valgt en procedure, hvor hun hele tiden skal være på vagt, og bruge en masse energi på dæk/løgnehistorier og finde nye steder, for at skjule ponyen. Har fået at vide, at de har plads til heste derhejemme.Håber hun får hjælp, inden hun ender i retten, men er bange for, at næppe sker. Og det er rigtig træls for alle de mennesker , hun har snydt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tålmodihed |
|
|
skal dog lige siges at hun nu næsten har betalt vores pony, så louise kan få ham næste weekend 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|