hjælp hvad skal jeg gøre og hvem skal jeg kontakte?????
jeg købte en hoppe, i håb om avl og god ridehest senere. hun gik gennem dyrlægeattest med bemærkning på bagpartiet( men uden betydning).
vi skrev en kontrakt på at hun var solgt som avlshoppe´, jeg fik at vide at den tidligere ejer har fået 3føl på hende uden broblemer.
men hende ejeren måtte jeg ikke få nummeret på for hun var skør i bøtten??
hun begynder så at halte og får så en massør ud der siger det er bagpartiet og at hun ikke kan blive ifol fordi hun er skæv som det første, i korsben eller bækken.
så kommer hun ned til dyrlæge per bodtke, der ser hun er stiv og øm bagtil.
han siger hun skal bevæges et par uger og går det ikke væk skal hun i røngten. så får jeg kiropraktor/dyrlæge ud, der får hun en tur af det og smertestillende.
der er ingen forandring
hun siger jeg skal få røngten for at se om der er en anden grund til hun går som hun gør og få hende tjekket fordi hun er skæv bagi.
vi tagert så til marianne rom og finder både spat og mus i det ene bagben. samt en enorm skævhed bagi igen!!!!
med hentydning på at måske kan hun ikke klare en ifoling.
jeg finder så med held nummer på tidligere ejer der har fået føl på hende som alle måtte aflives da de havde mange mus.
hun fortæller mig også at manden havde solg hesten til en anden inden jeg fik hende .
næst blir jeg kontaktet via min salgs annonce af den pige der havde hende lige før mig, hun fortæller at dyrlæge hc ikke godkendte den da den var skæv og hun lod handlen gå tilbage for den var også urent gående der.
det har manden ikke fortalt mig!!
han sagde den var en god avler med 3 levende afkom. og den var tip top "selvfølgelig" han fortæller heller ikke at hesten er syg i bøtten med angående tilriding og han har haft den i tilridning. og at den gennem livet er blevet udsat for tilridning nok 4 gange men det lykkeds ikke, og sælger mig en hest der er livsfarlig.
han siger de har siddet på den og alt mulig og nej for jeg har prøvet på at gøre det og det gør man nok ikke lige hvis man vil leve.
igen en løgn og tilbageholdelse af dyrlægeinformation
jeg står nu med en avlshoppe der ikke kan avle og har mus som er arvelighed i avl. som er syg i bøtten under tilridning.
og som jeg kunne havde sparet tusind vis af kr på hvis han sagde den havde haft tidligere dyrlæge på eller at føllene havde mus, osv, som han vælger at holde skjult for mig..
han vil ikke tag den tilbage.
så hvAD GØR JEG en advokat er jo skide dyr og jeg kan ikke sælge den for så får jeg smidt den tilbage..
men jeg har betalt så meget for at finde ud af noget som han allerede vidste
hilsen marianne hjæææælp