Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Bytte hest - kontrakt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 13:23

Hvis man bytter sin hest, lige over med en anden, og aftaler sælger/køber imellem, at der ingen reklamationsret er for nogen af parterne, holder den så hjem i en evt. tvistighed senere?

Hvordan skal det skrives i en kontrakt, for at sikre begge parter bedst muligt?

Venlig hilsen
Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

Mange salgsheste på hjemmesiden. De fleste med video. Fra føl til rideheste.

0
0
Svar på denne tråd

kontrakt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 14:53

Det er vel enlig bare at lave en alm købskontrakt på begge heste og få begge heste handelundersøgt.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Bedækning tilbydes ved fjordhingsten Idon Busklund

Flere heste sælges. Se min hjemmeside

www.soenderkaergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

2 private
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 17:42

Ved handel mellem 2 private er der ingen tvivl om at det holder i retten. Problemet er hvis det er en handel mellem en erhvervsdrivende og en privat, så er det nok mere tvivlsomt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Bytte hest - kontrakt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:04

Jeg er momsreg. på mit hestehold og bytter et hingsteføl med en 10-års hoppe, hvor nuværende ejer er privat. Ingen af hestene bliver handelsundersøgt, derfor er det vigtigt for begge parter, at der ingen reklamationsret er.

Hvordan skriver man det så det "holder"?

Venlig hilsen
Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

Mange salgsheste på hjemmesiden. De fleste med video. Fra føl til rideheste.

0
0
Svar på denne tråd

Advokat
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 07:39

Der vil jeg tro at du skal have fat i en advokat, for du kan IKKE stille din køber dårligere end loven foreskriver. Hvorimod din sælger uden problemer har lov til at stille DIG dårligere, forudsat du skriver under på det selvfølgelig.

Men der skal stå noget med at; Handelsundersøgelse er fravalgt og at der derfor tages forbehold for fejl som kunne have været opdaget herved. Du kan desværre ikke bare skrive at der igen reklamationsret er, så skal der nævnes alle de ting én af gangen, som der ikke er reklamtionsret på, så det er skåret ud i pap.

Det er ihvertfald det råd jeg har fået fra en dommer, som er DV-avler i sin fritid.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Slet ikke
Forfatter: 
Dato:  22-11-2008 18:31

Hej Karina!

Du vil i den her situation være den professionelle og den anden part forbrugeren.

Som det tidligere er skrevet, kan man ikke fravige købeloven til skade for forbrugeren.

Det kan ikke betale sig at tage kontakt til en advokat for at få rådgivning eller en kontrakt.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider