Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Dyrlægeattest forsikring
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 11:05

Jeg overvejer at få syge- og livsforsikret min hest - er der nogen der ved hvad sådan en dyrlægeattest der kræves koster?

Vh Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

Alm Brand
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 13:56

Hvis du vælge Alm Brand, så sender de en konsulent ud, som ganske gratis checker om hesten er sund og rask.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Det behøver man ikke
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:09

Hvis du kun skal have livs og sygeforsikring?? så plejer selskaberne altså ikke at kræve attest fra dyrlægen, det er kun hvis den skal forsikres for over 30.000 kr eller hvis den skal have uanvendeligheds-forsikring.

Mvh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Passer ikke
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:16

Jeg har lige fået min forsikret for 15000.- liv og uanvenlig og sygeforsikrer og jeg ringet rundt til 3 - 4 stykker og de skulle alle have en ny sundhedsattest da den ikke må være mere end 14 dage gammel.

Ha´en god dag ;o).

Venlig hilsen Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Ja....Lulu
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:36

Ja du skulle jo også have uanvendelig-forsikring???

Hvis du læser hvad jeg skriver, så er det også kun hvis man vil have syge og livs at det IKKE er nødvendigt??

Ved uanvendelighedsforsikring skal de have attest og højest 14 dage gammel... Sådan har det i hvertfald været med alle de heste jeg har fået lavet forsikring på.

0
0
Svar på denne tråd

konsulent
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 17:03

Jeg havde altså bare en konsulent ude fra forsikringen for at checke min hest, GRATIS

Hun er både uanvendeligheds-, livs- og sygeforsikret.

Men hun er heller ikke dækket for over 30000

0
0
Svar på denne tråd

Alm.Brand
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 21:13

Du kan få uanvendelighedsforsikret op til 30.000 i Alm.Brand uden dyrlæge.

Men hvis den skal uanvendelighedsforsikres mellem 30.-60.000 så skal der dyrlæge på. Hvis den kun skal livsforsikres så kan konsulenten forsikre for op til 200.000, mener jeg det er.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Alm Brand
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 14:45

Min vallak er uanvendeligheds forsikret for 30.000kr uden dyrlæge attest. Der var blot en konsulent og se ham på banen i alle 3 gangarter.

Anne-Sofie

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;

0
0
Svar på denne tråd

bare husk....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 07:09

at alm brand frasjkriver sig en del ved at sende egne konsultener ud. Havde besøg af en af dem for nogel år siden der sagde " husk vi lytter ikke på hjerte+ lunger etc så du anbefales at bestille dyrlæge til disse ting, så vi ved den intet fejler"

Lur mig om de ikke vil nægte at betale evt sum hvis dyret pludseligt har hjertefejl eller lig.........

Så jeg vil nu hellere betale ca 1000-1500 dkk for at en dyrlæge undersøger disse ting, og så kan man frit vælge selskab

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider