Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Kan det betale sig?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2004 21:50
Hej
sad lige og kigger på den her side: http://www.mein-friesenpferd.de/index.php?do=verkaufspferde&art=2

Og kom til at tænke på. Deres heste dernede ser jo meget billigere ud end i Danmark, men så kommer alt det andet oven i. Har hært at det skulle være meget dyrt at tage en hest med over grænsen. Hvor meget tror i at det ca koster?

MVH Louise

♥MVH Louise♥
Søger job i Odense V
(Kig på min Pæsentation)

0
0
Svar på denne tråd

Katentæne
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 17:09
Hej louise,
Du skal tænke på, hvis du beslutter dig for, at købe en hest fra tyskland skal den i tarentæne i 14 dage til en måned plus det ikke er 100 % sikkert ud kan få den over alligevel, af hensyn til sygdom osv. Plus det er ikke sikkert du får hesten i sammen stand, som da du måske kender den. Du ved ikke hvad der kommer til at ske med den. For hestens og din skyld, hold dig fra det!

Hesten skal være ekstrem billig, hvis det skulle være en løsning du ville få noget ud af.. Der snakker vi halv pris i forhold til dk. eller under.
God fornøjelse

Venlig hilsen
0
0
Svar på denne tråd

Vibeke. det passer
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 18:46
så ikke.
Hesten skal max tjekkes af kredsdyrlægen dernede, som skal lave papirer på at hesten er frisk og rask også skal hesten afsted, mener det er indenfor 12 timer.

Når det er fra Tyskland, ved jeg faktisk ikke om der skal betales told, men momsen slipper du for.
Transport kan være rigtig dyr, hvis man ikke lige kender et selskab selv.

Jeg selv har undersøgt muligheden for at få en hest op fra Schweiz, men bare betalingen på moms, told og papirer (som også koster!), ja så havde jeg betalt den 2 gange!

For at se på hestemarkedet i Tyskland. De billige heste er også billige heste. De er måske en tusind kron seddel billigere end i dk, men tilgengæld kan du i dk bedre prøve og billigere sende hesten.
De gode heste er tilgengæld voldsomt dyre...Der er en grund til at vi næsten sender flere dv'er over grænsen end hvad vi selv bruger!
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS

oldenborger føl sælges
0
0
Svar på denne tråd

Friesere
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 13:40
Jeg arbejdede for 10 år siden i en frisersalgsstald (Friesengestüt Lüneburger Heide). Hestene var meget dyre, syntes jeg, efter hvad de var uddannet til. Der kom af og til heste fra Danamrk i kommision, da de kunne sælges for langt flere penge i Tyskland. Men det er så også 10 år siden...

En middelmådig frieser kostede hurtigt omkring 15.000 Dmark - 60.000 kr. Den var så tilkørt og ridevant, men ikke decideret dressuruddannet. Alder underordnet.
B8
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider