|
|
| Må forsikringen det? |
|
|
Vores bil er blevet udsat for hærværk og vi har selvfølgelig både meldt det til forsikringen og politiet. Nu er vores bil på værksted for at blive lavet. Den havde en smadret forrude, ridser og buler 4 forskellige steder. Tidligere idag ringede taksatoren til mig og sagde at det var 4 forskellige skader og derfor skulle vi betale 4 x selvrisiko. Er der nogen der ved om forsikringen må det? For os er det jo en skade. Vi kan jo ikke rigtig gøre for at dem der har 'slået' på bilen har gjort det mere end et sted. Jeg har kontaktet forsikringen igen og spurgt hvad meningen var med det hele og de bad om en skriftlig anmeldelse og så ville de beslutte om jeg kun skal betale en selvrisiko eller 4. Jeg syntes godt nok at det er at stramme den lidt. Eller er det bare mig??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes... |
| Forfatter:  |
Xoco82 ♣Davina♣ |
| Dato:  |
26-08-2008 18:10 |
|
det lyder da helt hen i vejret hvis I skal betale for 4 skader når personerne har ødelagt det på én gang!  Jeg ville hvert fald skifte forsikringsselskab hvis det viser sig at være således.
Xoco82 & Davina Stud.theol "For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius) Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilket selvskab |
|
|
har du? for det der er ikke tilladt!
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg.... |
Vibs 1 |
26-08-2008 18:31 |
|
Jeg mener det er vildt forkert, er skaden(erne) sket på samme tid, så er det en skade... Hvis der var en som var kørt ind bag i dig, og du så kørte op i en anden bilist af den grund, så var det altså 1 skade, og ikke 2... Jeg ville aldrig i livet finde mig i det, jeg ville klage, om jeg skulle følge sagen til toppen, ikke om jeg ville finde mig i det.... Men går den, så går den... den kloge snyder den mindre kloge... 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel... Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Ja jeg er da helt enig. Taksatoren mente at de først havde kørt ind i den og bagefter ridset i den. Og så spurgte han mig om hvordan det var sket... det kunne jeg jo ikke svare på, jeg var der jo ikke. Det der irriterede mig mest, var hele den der undertone af at han ikke troede på mig. Det var lige i overkanten. Det er jo slet ikke ham der skal vurdere om jeg taler sandt eller ej. Han skal jo bare forelægge det hele for forsikringen. Ihh altså...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Hvis det bliver anmeldt som 1 skade, altså på 1 gang og repp foregår på en gang, så må automakeniker lave 1 regning, hvilket giver 1 selvrisiko. Alt andet lyder da sindsygt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mener jeg heller ikke de må.. Jeg ved på vores firma biler hvis vi laver 4 skader altså på forskelligvis er det 4 x selvrisiko. Men da ikke når skaden er sket på 1 og samme tid. Det jeg tror han mener er at feks at en er kørt op bag i men den har ridser på siden fra anden tid... Tror du ikke det er det der menes???
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro ved Århus Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Jov det kan da godt være at det er det han mener. Men den har jo ikke haft ridser før at det skete. Ellers ville det vel være forsikrings-svindel, og det gør vi altså ikke. Jeg kan bare slet ikke overskue at skulle betale 4 x selvrisiko. Det er bare mange penge. Men nu har jeg skrevet til dem og prøvet at forklare sagen. Ihh hvorfor kan folk ikke bare lade vores bil være i fred??!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Say what!!! |
|
|
De er da ikke mindre end kreative sådan nogle forsikringsselskaber. Jeg tror bestemt ikke den er i orden med 4 x selvrisiko.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Lige for at være på forkant... hvad skal jeg så gøre hvis de siger 4 x selvrisiko?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... lige snakket med en der har lidt forstand på det der, og han siger, at de godt må gå ind og tage 4 x selvrisiko, hvis de ikke med sikkerhed kan gå ind og se at skaden er sket på samme tid. Havde det været et trafikuheld, så havde det ikke været noget problem, for så er det 1 x selvrisiko. Men ved hærværk, så må de rent faktisk godt, hvis de ikke mener at skaderne er lavet på samme tid (samme hærværk). Og det er desværre ord mod ord.
** Trine ** Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan - ny sin ridehest. Ejet af: Frosti - hustyrannen. SÆLGES: YDERST velholdt Wintec 500 dressur. Fremstår som ny. Pris til forhandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg har lige snakket med Ankeklagenævnet og ja Trine, du har desværre ret. Hvis de kan påvise at skaderne kan være sket på forskellige dage, så må de gerne lave det på flere selvrisikoer. Og jeg kan jo ikke bevise at det er hærværk. Så nu ta'r jeg min bil hjem igen og får den selv lavet. Det koster mig 22.000 kr. at få den lavet selv og jeg skal betale 4 x 10.700 kr. til forsikringen hvis det skal gå gennem dem. Fuldstændig åndssvagt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette Kirstine |
Vibs 1 |
27-08-2008 14:06 |
|
Hvem står med bevisbyrden? Det er jo ret væsentligt, om det er forsikringe som skal bevise, at de er 4 forskellige skader, eller det er jer som skal bevise, at det 1 skade....... Og - slutteligt, så har de måske en ide om, at det ER forskellige skader, som i forsøger at dække under 1..... Det er garanteret noget de oplever mange gange, så tanken er nærliggende for dem... Men hvem har bevisbyrden, ret væsentligt? For har de, kunne du jo bede om at få oplyst, hvad der for dem signalere, at det er 4 skader....
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel... Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læs aftalen |
|
|
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men kan sige dig at ingen ved hvordan de må trække selvrisiko andet end dem der har læst din aftale med forsikringen. Du har fået tilsendt både en police som er aftalen mellem dig og Top og så er der betingelserne som ligger bag aftalen. Læs dem begge grundigt igennem, for der kan/skal stå det med selvrisiko. Og hvis der står de kan skille skaderne ad som de gør, så har du vist ikke meget at komme efter, for så har du selv sagt god for det ved indgåelse af forsikringen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|