Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hestehandel
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 19:31

Jeg byttede min haflinger unghoppe væk med en stor og dejlig vallak. Lige så stor han var lige så sød var han.

Da vi byttede sagde hun at den ingen fejl havde. Da jeg tog ham ud af traileren da vi kom hjem slæbte han bagbenet efter sig 2 meter. Der efter virkede han halt. Jeg holdte lidt øje med ham og tænkte det var nok fordi han havde stået i traileren så længe...

Dagen efter da han igen slæbte bagbenet efter sig, og virkede halt kontaktede jeg hende, som jeg havde handlet med. Hun sagde hun ikke kunne forstå noget... Jeg ringede der efter til de tidligere ejer af ham, som stod i hans vaccinations bog...

Og ja jeg fik noget af et chok. Der var simpelthen ikke det hesten ikke fejede og havde været igennem.

Der er fast sat dianose på ham som lyder: " slidgigt i begge forknæ, forbenet dragtbrusk i begge bagben, staldkramper på begge bagben. Desuden havde han været gået igennem en glasrude.

Hesten er stemplet uanvendelig og det er bevist han har smerter ved brug.

Jeg ved hende jeg handlede med kender til fejlene, hun sagde dem bare ikke til mig. Desuden ligger der en handelskontrakt for ejeren før hende, hvor i hun fortæller hende om fejlene, så hun er mere end bekendt med dem.

Jeg har røngthen billeder, samt flere beviser på hesten har disse fejl.

Dvs. jeg har byttet til en værdiløs hest. Jeg aftalte så med hende jeg handlede med at hun kunne betale mig et bestemt beløb tilbage, som hun godkendte. Også ville jeg vælge hvornår hesten skulle have fred.

I Fredags var han så dårlig, at jeg valgte at få ham slagtet. Det skal siges at jeg ikke får noget økonomisk ud af det, pga. han er chipmærket og ikke kan bruges til konsum. Jeg valgte at lade en anden køre afsted med ham, da jeg ikke kan magte at se det. Ved jeg er en pivert!

Jeg meddelte hende, at han var blevet nødslagtet og at han havde fået fred. Nu gik hun helt amok. Skrev at hun ikke ville betale det aftalte beløb tilbage til mig osv....

Hvad skal jeg gøre? hvordan står jeg i denne sag?

Jeg har skrevet til hende at hun har valget imellem, at give mig det aftalte beløb, give mig min haflinger tilbage eller mødes i retten... er det helt tosset?

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart....
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:31

Som du fortæller det, syntes jeg du har handlet fint og som man bør som ansvarlig hesteejer....

Hvad hun vælger, er svært at gætte på.... måske vil hun se i virkeligheden, om du vil og tør sætte advokat på hende...

Var det mig - og jeg følte mig så røvrendt som jeg umiddelbart læser du er, kunne jeg godt overveje, at få en kopi af den kontrakt, som viser at hun er vidende om problemet, skrive et brev til at vedlægge, og så en dag, hvor hun er på job, køre ud og hente min hest, og lægge både konktrakt og brev til hende...

Jeg ville så afvente, om hun pudsede advokat på mig. For slut resultatet må jo blive sådan ca 0...

Men det er altså min personlige holdning, at bliver jeg røvrendt i en sådan grad, så vil jeg være komplet ligeglad med at gøre det samme.... Så kan hver anden tale selvtægt o.l. det er jeg komplet ligeglad med, hvis nogen i den grad røvrender mig....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel...

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:49

bange for, at du har mistet dine rettigheder efter hesten er blevet slagtet.

At du så har valgt den helt rette løsning for hesten og befriet den for sine lidelser, tager jeg hatten af for.

til dig

Mvh

Line

4 års DV-hoppe sælges

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 09:46

Jeg ville hente hoppen hjem, så har du da fat i den lange ende. Hellere risikere at blive meldt for tyveri, end at sådan en @!#$ sælger skal slippe afsted med at snyde dig så groft!!!

Hilsen Maria

Fantastisk pintohoppe søger nyt hjem...

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

hoppe...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 14:46

Ny udvikling i sagen... Nu har hun givet mig lov til at hente min hoppe hjem 3 gange og hver gang ombestemmer hun sig igen... Jeg har haft lejet trailer 2 gange nu og orker næsten ikke mere nu.

Seneste aftale var at jeg skulle hente den hjem kl. 17.00 idag, men dette er nu igen uvist om jeg får lov til det.

Ifølge hendes veninde, så er min hoppe blevet vild og er ikke til at fange på folden. Hun virker bange og panisk. Hun er gået igennem hegnet 3 gange.

Hvis jeg endelig får lov til at hente hende, så ligger der nok desværre mange måneders træning af tillid foran mig. Jeg forstår ikke hvordan man kan ødelægge en hest så hurtigt...

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

OPSTALDNING VED HADSUND/KONGERSLEV TILBYDES!!

0
0
Svar på denne tråd

afhentning?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 20:54

Sikke en kedelig historie. Men hvorfor må du ikke hente hoppen alligevel? Har du været kørt afsted for at se hvad der sker? Gerne sammen med nogen, som evt kan vidne/hjælpe dig.

Nogen gange kan heste ændre sig meget, hvis de ikke trives. Det var min egen bevis på. Hun var ked og uterlig, hvor hun stod. Men blev helt normal og glad, da hun først kom hjem.

Håber da i finder ud af det, og din hest bliver normal igen.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

opdatering...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 18:14

Jeg fik lov at hente hende i mandags. Dog var hoppen total panisk, flygtede uden grund og gik igennem hegnet 6 gange. Hun er så langt ude, at hun ikke engang kunne genkende mig og min kæreste. Hun løb bare panisk rundt og smed sig igennem hegnet.

Hesten er totalt ødelagt sindsmæssigt. Hvad min nussehest er blevet udsat for vides desværre ikke

0
0
Svar på denne tråd

Godt.....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 21:37

Godt du fik hende hjem, så må du tage den derfra.... Rigtig synd for hesten, tænk engang, hvad hun har oplevet

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hest...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 22:13

Nej jeg fik hende ikke med hjem. Vi kunne ikke fange hende. Hun var panisk og meget skræmt. Vil næsten ikke tænke på, hvad hesten har været udsat for.

Vi måtte desværre efter 4 timer i hegnet opgive.

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2008 22:34

Det var dog skrækkeligt, det er næsten ikke til at tænke på.... Håber virkelig du kan komme til hende.. havde lige glædet mig over, at du fik hende med hjem, øv øv øv....

Hvad gør du nu?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 08:57

Prøv igen - har du førsøgt med foder, brød etc.? Ja det har du jo nok.....

Men så tag en erfaren dyrlæge med, eller een som evt. kan lassoe hende erfarent.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino føl procentdel år 2008 - p.t. 86 % med cremgen - i 2008 kun 1 føl født uden cremgen

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 09:24

prøv med gulerødder og mange timers rådighed. Sæt dig på folden så hun selv kan vælge hvornår hun er parat til at komme til dig. Ofte blir hesten så nysgerrig at den vælger at prøve. Når hun prøver så afvis ved at vende ryggen til og gå lidt væk, men MEGET roligt. Gør dette en to tre gange, så burde der allerede være en lille bitte bitte smule mulighed da hun opdager du ikke render efter hende.

Jeg ved det måske lyder tosset men det har virket for mig med flere heste der ikke ville ha man nærmede sig. For så går du ikke ind i hendes personlige rum men lader hende komme til dig. Hun ser desuden at du ikke bare springer efter hende når hun går ind i dit rum- men at du afviser hende gør hende nysgerrig samtidigt med hun finder ud af at du ikke gør noget.

JUeg tør ikke tænke på hav de har gjort ved den stakkels hest når det tilsyneladende er så slemt som du beskriver- at den hellere kaster sig gennem hegnet så mange gange end vil lade dig nærme sig.

Det er blot et forslag.

Udlejning af hestetrailer-

Samt formidling af LR aloe vera produkter

Tjek præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider