Jeg byttede min haflinger unghoppe væk med en stor og dejlig vallak. Lige så stor han var lige så sød var han.
Da vi byttede sagde hun at den ingen fejl havde. Da jeg tog ham ud af traileren da vi kom hjem slæbte han bagbenet efter sig 2 meter. Der efter virkede han halt. Jeg holdte lidt øje med ham og tænkte det var nok fordi han havde stået i traileren så længe...
Dagen efter da han igen slæbte bagbenet efter sig, og virkede halt kontaktede jeg hende, som jeg havde handlet med. Hun sagde hun ikke kunne forstå noget... Jeg ringede der efter til de tidligere ejer af ham, som stod i hans vaccinations bog...
Og ja jeg fik noget af et chok. Der var simpelthen ikke det hesten ikke fejede og havde været igennem.
Der er fast sat dianose på ham som lyder: " slidgigt i begge forknæ, forbenet dragtbrusk i begge bagben, staldkramper på begge bagben. Desuden havde han været gået igennem en glasrude.
Hesten er stemplet uanvendelig og det er bevist han har smerter ved brug.
Jeg ved hende jeg handlede med kender til fejlene, hun sagde dem bare ikke til mig. Desuden ligger der en handelskontrakt for ejeren før hende, hvor i hun fortæller hende om fejlene, så hun er mere end bekendt med dem.
Jeg har røngthen billeder, samt flere beviser på hesten har disse fejl.
Dvs. jeg har byttet til en værdiløs hest. Jeg aftalte så med hende jeg handlede med at hun kunne betale mig et bestemt beløb tilbage, som hun godkendte. Også ville jeg vælge hvornår hesten skulle have fred.
I Fredags var han så dårlig, at jeg valgte at få ham slagtet. Det skal siges at jeg ikke får noget økonomisk ud af det, pga. han er chipmærket og ikke kan bruges til konsum. Jeg valgte at lade en anden køre afsted med ham, da jeg ikke kan magte at se det. Ved jeg er en pivert!
Jeg meddelte hende, at han var blevet nødslagtet og at han havde fået fred. Nu gik hun helt amok. Skrev at hun ikke ville betale det aftalte beløb tilbage til mig osv....
Hvad skal jeg gøre? hvordan står jeg i denne sag?
Jeg har skrevet til hende at hun har valget imellem, at give mig det aftalte beløb, give mig min haflinger tilbage eller mødes i retten... er det helt tosset?