Hvis jeg var dig, ville jeg aldrig sende min hest på prøve.
Jeg taler af erfaring.
Havde en pony tilsalg, køber ville låne ponyen i 8 dage, ok, de hentede ponyen uden udstyr, dog fik de hovedtøj med.
Dagen efter ringede de, ponyen havde fået kolik, fordi de havde givet den warp, hvilket de havde fået at vide, at ponyen ikke var van til.
Så ringede de igen, dyrlægen havde fundet ud af, at ponyen skulle ha ordnet tænder og var for tynd (hun var lige taget fra hendes store føl og ja, for tynd, men det vidste de jo godt).
Derudover stod ponyen lidt udadvendt på det ene forben, hvilken var et stort problem for dem.
Jeg bad dem om, at komme med ponyen, men den kom først, da de 8 dage var gået også havde de "glemt" hovedtøjet.
Her stoppede det ikke, Hestens værn kom, jeg var blevet anmeldt for misrøgt af mine heste, for ponyen var jo for tynd.
Hestens værn gemmengik min stald, fold, heste og foderplan, alt var ok, et prima sted, sagde de fra hestens værn, men ponyen var for tynd, men når hun 3 uger før var taget fra føllet, måtte man jo regne med, at der ville gå lidt tid, inden hun havde taget på igen.
Efter dette sender jeg ingen heste på prøve igen, køberene er meget velkommen til, at komme her og ride ligeså mange gange de ønsker dette, hestene må køres til dyrlæger og ridehuse, hvis køber ønsker dette, men jeg skal med.