Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Tilbagelevering..hvem betaler?
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 13:54

Sidste år i August solgte jeg mine to heste til en "hestehandler" eller retter sagt, så byttede vi. Han fik mine to og jeg fik en ung hoppe.

Hun var utilredet og dette var jeg indforstået med.

Sendte hoppen i tilridning i en måned, men pga ringorm m.m fik de kun arbejdet hende 14 dage. Første gang de gav indspænding på fik vi dog afvide hun reagerede meget voldsomt, men tænkte ikke mere over det.

Da jeg skulle flytte tog jeg hesten med, og den kom igen i tilridning.Her viste det sig så man ikke kunne longere den på den ene volte, den kastede voldsomt med hovedet og var tøjle halt.. Den kom en tur til kiropraktor, og var da også noget stiv i den ene side..men hun troede måske bare det var vokseværk + hesten spændte meget.

Herefter kom hesten tilbage til sælger i ridning, for han mente nemt lige han kunne ride den. Han blev kylet meget voldsomt af, hesten kastede stadig voldsomt med hovedet, var nervøs osv. Den ene gang jeg fik lov at se den redet, smed den rundt med hovedet.

Efter over ½ år i tilridning blev hun så halt, og jeg tog hende hjem på fold. Hun gik ca 1½ måned og blev erklæret haltfri.

Men da hun endnu engang blev sat i proff ridning skete det samme. Hun reagerede voldsomt og trykkende på rytteren, og hovedet blev kastet rundt.

Flere mente "det måtte være den foregående rytter der lavede fejl" men problemet har været det samme hele vejen.

Til sidst valgte sælger at tage hende hjem.

Men hvem skal betale alle de udgifter?? Har brugt omkring 40.000,-på dyrlæger, ridning, kiropraktor m.m..Er det bare på min regning?

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagelevering
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 14:08

Ja, du har da forhåbentlig lavet en kontrakt med hestehandleren og fået hesten handelsundersøgt ved køb! Det er nemlig dig, der skal bevise, at hesten har haft skaderne ved køb for at kunne levere hesten tilbage. Men det er jo så fint, at du har fået den leveret tilbage til sælgeren.

For at kunne få udgifterne dækket skal du igennem en civil retssag, som kan tage flere år og uden at du er sikker på at få pengene igen. Så den skal du overveje grundigt.

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider