Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

varebil hvad er + moms?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 11:22

Hej.

Håber nogle kan hjælpe.

Jeg står for at skulle købe ny bil og kigger efter en gulpladebil der kan trække en trailer og som ikke er for dyr.

Når jeg laver prissøgning på bilbasen kommer der mange varebiler til 40-70000 men når der så står + moms eller momsfri så har jeg en eller anden fornemmelse af at man skal lægge en hulens masse ekstra penge oveni prisen Eller hvad?

Hvordan kan jeg finde ud af hvad den reelle pris jeg skal give for at måtte køre privat er?

Welsh/sportspony 3 år, kat. II, fuks, 4 høje sokker, bred blis sælges.

Se ham på præsentation og send en email for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

la lai la lai
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 11:30

Oprindeligt er gul-plade biler jo beregnet for firma kørsel. Derfor er der ikke medregnet moms i prisen.

Så ja, du skal ligge momsen oven i prisen

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

øv.................
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 11:32

Ja tænkte det nok.

Når man ikke lige er millionær er det godt nok ikke nemt at finde noget der kan trække trailer. Øv.

0
0
Svar på denne tråd

Momsfri
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 12:02

Når bilen defineres som momsfri, så skal der ikke betales yderligere i moms. Det skal man til gengæld, når der er tale om + moms.

Det "momsfri" betyder nemlig, at den har kørt som privat gulpladebil, hvor momsen er blevet betalt ved det oprindelige køb....

0
0
Svar på denne tråd

Vægtafgiften
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 12:03

... og for at du ikke brænder dig i det uendelige er det meget vigtigt bilen ikke er nyere end fra midten af 1998. Så bliver du ruineret af vægtafgiften.

/Louise

louisemattie.googlepages.com
0
0
Svar på denne tråd

takker....
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 12:19

Hej Louise

Ja jeg kunne ikke lige huske det præcise år, men var godt klar over at den ikke måtte være for ny :-)

musseh: ok det er de momsfrie jeg skal kigge efter :-)Godt at vide.

Hvis man kigger på + moms så er det bilens afgift der skal lægges oveni ikke? (og ikke bare 25%)

0
0
Svar på denne tråd

Afhængigt af alderen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 17:16

Hvis bare bilen er over 5 år, så er det kun momsen der skal lægges oveni.

Hvis den er under 5 år, så er det også en procentdel af afgiften der lægges oveni. 20% for 1 år, 40% for 2 år osv.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 22:52

så udvider det min søgning lidt kan jeg se :-) Takker for svar.

0
0
Svar på denne tråd

afgift..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 07:29

er betalt på alle nye biler som er registreret i danmark, på gule plader er det nogle gange en stk. afgift.

Der skal ikke betales afgift igen. Jo hvis du vil have sat flere sæder f.eks i en 4x4 og få den over på hvide plader.

+ moms er +25% og ikke andet hvis det er en bil som har kørt i DK, anderledes forgolder det sig hvis du køber en f.eks. fra tyskland så skal der svares afgift.

0
0
Svar på denne tråd

Vægtafgift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 09:41

Den skifter til den noget dyrere vægtafgift 6. måned 98 - mener det er d. 3. juni 1998...

Så hvis du køber en gul plade bil der er indreg. 2/6-98 skal du betale lavvægtafgift, køber du en der er indreg 4/6-98 skal du betale dobbelt op.

Dog er prisene på de biler med gammel vægtafgift også skruet lidt op i pris. Så man skal lige regne på om det kan betale sig...

Ellers er det jo også muligt at hente en god 4 x 4 i tyskland, så får man rigtig meget for sine penge, man skal dog lave lidt papir arbejde og kører den til toldsyn i DK og betale afgift. Men alt i alt kan det sagtens svarer sig hvis man kigger i prisklasse 150.000 kr og opefter. Ellers syntes jeg ikke der er det store at spare.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider