Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Jeg skal have hest. Gode råd søges
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 19:49

Hej Hn!

Jeg har købt mig en hest mere, og søger derfor nogle gode råd og erfaringer. (håber det er det rette forum)

Jeg har i forvejen en hest på 15 år, som jeg fik af mine forældre for 10 år siden. Hun er livsforsikret for 10.000 kr.

Den nye hest jeg har købt, er en 1 års pintoaraber, som kan kåres og avlsgodkendes engang i fremtiden. Hun er pt. livsforsikret for 15.000 kr. Er det klogt af mig, at få hende uanvendlighedsforsikret også? Eller skal jeg vente med det indtil hun bliver ældre?

Jeg har alm. brand forsikring til min hest. Jeg har ikke kunne læse mig frem til, om de forlanger bøjeprøve, hvis man skal have hesten uanvendlighedsforsikret også. Nogle der ved det?

Er der ellers andre ting, som jeg bør være opmærksom på? Jeg har aldrig ejet en så ung hest, så jeg er lidt på bar bund.

På forhånd tak

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

da det er
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 08:18

så ung en hest vil jeg anbefale dig at få den uanvendiligheds forsikret.Unge heste kan lave meget ballade og skader på sig selv. Jeg ved ikke præcis hvad der kræves , men den skal vel under alle omstændigheder handelsundersøges, så tror du kan bruge erklæringen du får derfra.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Uandevendelighed
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 12:16

Da jeg i sin tid fik vores pony forsikret for 10 000 kr hos Alm.Brand, var det også med uanvendelighed og der kom der en gut ud som foretog bøjeprøve på hypsen.

Held og lykke med den nye lille hest.

Sommersmil fra Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider