Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Løn til barnepige på 14 år
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 16:30

Hvor meget skal en på 14 år, have i løn for passe et barn.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:01

hejsa.

tja det er jo et stort ansvar at passe andres børn og vil sige mindst 50 kr i timen og mere hvis det er om aftenen og i nattetimer.

det fik vores barnepige og tror det er en ret normal standartløn for en ung i den alder, at underbetale dem er jo ikke fair.

mvh hesteprutten michaela

Team Skunk

slid men vid ting tar tid..piet hein.

0
0
Svar på denne tråd

Løn til barnepige på 14 år
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:20

Ville nok ikke overlade et barn til en 14 årige om natten, men det var heller ikke et spørgsmål om hvad der er fair, man hvad de skal have, der er helt sikkert en takst og er der nogen der kender den.

0
0
Svar på denne tråd

tjek det
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:46

der er flere hjemmesider hvis du googler barnepiger....

har selv brugt dem, og der kan du så se hvad priserne ligger på....en voksen ligger billigst fra 75kr-105 kr for en time.....

så unge kan vel ike koste mere end 50-60 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Skat eller ej?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 15:43

Husk også at en 14-årig har frikort og sandsynligvis ikke skal betale skat...

/Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Angelika..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 00:02

det er jo totalt underordnet om vedkommende har frikort eller ej.

Frikortets beløb er jo det samme, som en "almindelig" lønmodtager har i personfradrag.

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Ikke helt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 10:52

For en almindelig lønmodtager vil da sandsynligvis bruge sit fradrag på A-indkomsten og hvis jeg skulle betale skat af en babysitter ordning til 75 kr om måneden ville jeg sidde tilbage med ca. 30 kr

Såfremt en babysitter på 14 har frikort og ikke har tjent det ud (hvilket jeg ikke gjorde da jeg var 14) så vil de da få de 75 kr udbetalt og lur mig om der ikke er en forskel så?

KH

Angelika

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 21:38

det er jo lige meget, det afhænger af hvor meget man tjener og ikke om man har frikort eller skattekort... du har som regel samme fradrag om du har det ene eller andet... hvis du kun arbejdede som barnepige og ikke tjente andet, så ville du også bruge dit fribeløb på dit skattekort :)

jeg vil sige 50 kr i timen er rimelig og over 18 år 100 kr i timen... Jeg tror sjældent der betales skat af de penge...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

jannej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 22:35

nååh ja men så er vi enige - altså at der er forskel på beløbet man betaler personen om det er en på 14 eller en på 18 - tror bare vi havde forskellige tilgange til det...

Skat ?? hehe øhhh... Nåh ja - dem der flænser os blodige

Mener også det er rimeligt med 50 kr/time - vi betaler vores 14 årige hundesitter (ja for h... - hundesitter) 100 kr pr gang hun er her (typisk 3 timer) men hun laver ikke andet end at se tv og lave lektier og lige gå med hunden 15 minutters tid...

Vi har hende de dage om måneden vi har svært ved at komme lige hjem fra job og jeg kan simpelthen ikke forsvare over for min dårlige samvittighed at det yndige kræ skal være alene mere end 7,5/8 timer dagligt så hundesitteren kommer efter skole og hygger om hunden i en 3 timer inden hun skal hjem til aftensmad og så kan vi nå at handle eller andet...

Jeg tror mere det er blevet for hyggens skyld end nødvendighedens - de har det ihvertfald sjovt og hun elsker hunden og den hende :) men 100 kr for ca. 3 timers tv/hundenusning eller lektielæsning hos os. Da hun boede 3 døre fra os tidligere fik hun 500 om måneden for at smutte forbi 2 dage om ugen efter skole - fine penge at få for at læse lektier og hygge uden mor og far...

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

noget heroppe
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 22:39

Selvfølgelig kan en 14 årig passe dine børn, i hvertfald hvis hun har lidt erfaring evt hjemmefra og har et nr hun kan ringe på hvis det går "galt" det er nemmest at passe børn om aftenen og natten da de som regel sover.

har selv passet børn fra jeg var omkring 13 år uden problemer...jeg fik omkring 80 kr i timen og jeg følte jeg blev taget seriøst (dengang min mors veninde brugte min hjælp meget og jeg fik 25 kr i timen, ville jeg sige var lige i underkanten man føler sig lidt udnyttet) men hvis hun er glad ved at passe børn for 50 kr i timen så er det vel også ok...

Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 14:41

Jeg er 22 år idag, og har passet børn de sidste 10 år. Taksterne stiger nok også generelt, men for 10 år siden fik jeg knap 40 kr i timen ca. Da jeg så var de der ca 16 år, steg jeg til 50 kr i timen. Jeg har et sted hvor jeg stadigt passer børn, dog ikke så tit, men her har jeg fornyligt "forhandlet" mig op på 60 kr i timen, og det er altså 3 børn jeg passer, og det skal lige siges at jeg er pædagogstuderende på mit 3. semester, så jeg vil da selv sige jeg er meget mere kompetent børnepasser, end jeg var som 12 årig.

FEDT at høre andres erfaringer, føler mig sq lidt underbetalt nu. Kunne jeg tillade mig at spørge om mere i løn? Fx 70 kr i timen?

Det er 3 børn jeg passer, og jeg kører ca 14 km ialt, tur-retur for at passe dem.

Det skal lige siges, det er nogle søde børn, og jeg er jo vildt glad for at passe dem, og vil jo nødigt miste jobbet.

Mvh Stella.

Be-Dancer Højgård

- Verdens lækreste hoppe.

Nu scannet drægtig, ved Sheroc Højgård :-)

Unikke malerier:

WWW.SWJ-KUNST.DK

0
0
Svar på denne tråd

Stella
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 09:18

Hej - ja, jeg synes godt du kan tage lidt mere for det - alternativt få betalt for den tid du bruger på transporten frem og tilbage (benzin eller lign)

Min hundesitter (ja, ja...) er nu blevet 15 og er lige steget fra 100 til 125 kr pr gang hun er hos os (ca. 3 timer) og alt hun laver er at se "Friends" dvd'er og gå en tur med hunden eller laver lektier (vi beder hende ikke om andet end at være i huset). Ud over pengene får hun fryns i form af dvd'er, musik mv. samt da vi skiftede f.eks. kamera ud.

Hun har huset, fryseren der er fuld af is og slikskabet til disposition mens hun er der. Hun har også haft søsteren eller veninder med hvilket er helt ok med os. Vi har i starten haft kontakt til hendes mor men hun har været hos os i snart 2½ år og har nøgle til huset så det meste går direkte gennem hende nu. Vi er super glade for hende og vil gå meget langt for at hun ikke smutter. Så jeg tror roligt du kan bede om lidt mere, det er trodsalt 3 børn der kræver lidt mere end en hund :)

0
0
Svar på denne tråd

Løn til barnepige.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 10:51

Vores barnepige får kr. 50,-/timen for at passe ét barn - hun har en enkelt gang eller to siddet ved børnene om aftenen og set fjernsyn og lavet lektier til samme pris, men der synes jeg så heller ikke, at der er så meget arbejde i det. Jeg har ikke turdet spørge hende om hun vil passe begge børn om dagen hvor de er vågne og i fuld vigør, hvor det kræver "sin barnepige", for hvilken pris løber det så op i? . Hun skal afgjort have noget mere i timen, men det er der altså ikke råd til her..

Priserne stiger på alt, ja, men vi skal også passe på hvor meget vi giver vores unge mennesker i løn - selvfølgelig skal der være rimelighed i tingene, men den dag mine piger bliver store og skal til at lære at tjene penge, ja, så håber jeg de får en rimelig løn, men de skal altså også lære hvor pengene kommer fra og at de skal tjenes først - jeg håber ikke de kommer ud som barnepige og får alt for lettjente penge kastet efter sig.

Bare min holdning.

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider