Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Sælge hest til erhvervsdrivende
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 19:22

Vi skal muligvis sælge hest til en ordentlig hestehandler. Hvordan med kontrakt og den slags? Jeg kender jo kun denne her fra Heste-nettet, og der er jo også taget forbehold for, at den kan bruges af en professionel hestehandler. Men hvordan med handelsvilkår og den slags. Jeg er helt på den rene med, at alle de oplysninger vi har på hesten, skal stå der, for at der ikke bagefter kan blive noget med hensyn til oplysningspligten, men hvad ellers kan man gøre for at gardere sig, mod de faldgruber, der er ved hestehandel. Vi har aldrig før prøvet at sælge hest, og vil jo nødig snyde nogen, men vil så sandelig heller ikke snydes, når der er ting man kan gøre, for at undgå det. Det skulle jo gerne være en fair handel for begges vedkommende.

Mvh Annette

Dejlig lille hest (hoppe) til salg. 156 stg. 9 år. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ikke kontrakt
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 07:21

kender ikke nogen hestehandlere der skriver under på kontrakt de bruger kun håndslag, også selv det er respekterede sælgere.

gode ryttere der lever af at sælger bruger det jævnligt(altså kontrakt)........

Karina

0
0
Svar på denne tråd

karinae
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 11:44

Vil det så sige at køberen(hestehandleren) er fuldstændig ligeglad med evt. fejl og mangler ved hesten, der evt. dukker op efter et stykke tid som sælger(os) ikke har haft kendskab til? Det synes jeg godt nok virker som noget af en chance at tage for køberen. Men selvfølgelig ham om det.

Kan det virkelig være rigtigt? Jeg undrer mig bare.

Mvh Annette

Dejlig lille hest (hoppe) til salg. 156 stg. 9 år. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 17:01

Jeg lavede engang en byttehandel med en handler, hvor der lige på et stykke papir var skrevet at vi byttede og at hestene var hver især vurderet til den og den pris.

2 mdr efter kontaktede "handleren" mig at han havde fået hesten undersøgt pga momentvis halthed (som jeg ikke havde oplevet i de år jeg havde hesten) og i undersøgelsen var det konstateret at hesten havde ringfod?? så han ville jo levere hesten tilbage da de mente det var en "gammel" ting...og ja det kunne jeg jo ikke bevise det ikke var,(selvom jeg havde røntgenbilleder der var et lille 1 år gamle, men de gælder jo ikke), så ifølge købelove var der jo ikke så meget at sige til det, jeg måtte tage hesten retur og betale det beløb han havde givet....

Så købeloven omkring skjulte fejl gælder også hvis du handler med en professionel...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider