Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

tilbage returnering?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 20:40

min svigermor har lige køb en hest for første gang. Det er en lille pony, der købes billigt så der laves ingen handelsundersøgelse på hesten.. hun har været nede og se hesten to gange inden hun besluttede sig for at købe den. da hun var nede og se den hostede den en gang eller to, når ponyen skulle rides, men sælger sagde det intet betød. der blev sagt "100% sund, rask og børnevenlig pony uden handelsfejl"

Nu kom ponyen så hjem for en måned siden, og fra første dag tydede det ikke godt. ponyen er ved at hoste finder lunger op, og stejler ved den mindst krævende ting (såsom at trækkes i i grimen uden træktov)

Der er nu kommet to dyrlægevuderinger, og begges vudering var bronkistis (evt asmatisk) den har fået antibiotika kur, og kommet i bedring. men stadig meget hostning, og meget tyndt næseflåd...

der er blevet ringet til sælger, og hun vil ikke tage hesten tilbage, da hun ikke har pengene, pladsen og hesten var sund og rask ved salg...

hvad ville du gøre i denne sag????

0
0
Svar på denne tråd

er der ingen kontrakt
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 21:16

uden den kan man nok ikke gøre meget.

men hvis jeg skulle købe hest og jeg iforvejen havde hørt at den hostede ,så tror jeg ikke jeg havde købt den.

sponsore søges til prosjekt hp.

kik evt min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Det er....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 22:58

Det er vel som at købe så meget andet, man ikke gider undersøge....

Fuld tilfredshed eller pengene er spildt...

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 09:51

der er skrevet fuld kontrakt her fra heste nettet af..

0
0
Svar på denne tråd

jamen så afhænger
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 10:07

det jo af hvad der står i den:)

sponsore søges til prosjekt hp.

kik evt min profil.

0
0
Svar på denne tråd

handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 10:19

går det ikke ind under handelsfejl da?

Sælger har jo sagt at det var ingenting-men det er jo løgn. Så er sælger vel i ond tro???

Der er jo noget om at sælger kan hæfte i op til 2 år hvis hesten har en sygdom med fra sælgeren af....men ved selvfølgelig ikke om det gælder når man havde opdaget at den hostede før man købte den

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift .......
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 13:58

Din svigermor har desværre forspildt sin pligt/mulighed for at lade ponyen dyrlægeundersøge ved købet. Selv om hun vidste, at den hostede.

Måske kan hun få en erklæring fra de to dyrlæger på, at bronchitis'en/asthmaen ikke kan opstå på så kort tid.

Jeg tror desværre i står dårligt - og spørgsmålet er vel også, om hun vil ofre en advokat på den sag ................

Forhåbentlig ved hun til næste gang, at uanset hvor lille og billig ponyen er, er det god fornuft at få den dyrlægetjekket -

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation - nu med billeder af den, langt om længe

0
0
Svar på denne tråd

Ond tro!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 21:50

Det har intet med ond tro at gøre. Sælger kan være i hamrende ond tro, det handler om oplysningspligt. Hvis sælger vitterlig ikke vidste, at ponyen havde lunge-problemer, så er der intet at gøre.

I privatkøb, som dette er, skal din svigermor bevise, at hesten var syg på købstidspunktet.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 00:20

selvom sælger ikke vidste der var noget galt med ponyen og det blir bevidst/tilbagedateret at lungeproblemet var der inden køber overtog den så skal sælger tage den tilbage.. og dette gælder også i civilkøb.

Har selv været møllen igennem, og kender en der har.

- Men det er straks sværere hvis der ingen handelsundersøgelse er, det er altid godt at have sådan en uanset pris osv...

Held og lykke med det hele

Min elskede Wolle er gået bort. Smerten er ubeskrivelig ;-(

Soya elsket og savnet R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge igen igår.
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 11:38

Nu står det hele meget bedre, hesten er dog stadig syg, men vi står ret godt med hensyn af tilbagelevering af hesten..

hesten er blevet tjekket igår i den ene og anden ende, og der er opstået flere problemer, som er skuldte fejl ved købet.

stejlen . som ikke kan opstå på så kort til.

halt på tre ben efter bøjeprøve.

astatisk bronkitis . og er opstået som sælger, dyrelægeres vuduring.

+den er købt som sigene være 12 år, men tænderne viser den er 14+

dyrlæge/erne siger vi står meget stærk i sagen, da nogle af dem er skulte fejl...

hesten skulle sigene være meget børnevenlig, men stejler, dette er jo også en grim handelsfejl. Da hun har solgt dem til svigermor og hendes datter som er nybegynderne..

vi har kontaktet ejer og hun sagde følgene: "hun har aldrig været syg, så de 7 år jeg har haft hende, har der aldrig været dyrlæge ude og kigge på hende. jeg ved hun som ung har haft en slem forkølelse, som der ikke blev gjort noget ved. men det kan jo ikke have betydning for den dag idag"

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig sag
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 18:06

Ja det er hvad i har..

Som køber har i undersøgelsepligt,og den har i ikke gjort brug af.

Alle fejlene ville være opdaget ved en handelsundersøgelse,og derfor skal sælger ikkt tage hesten tilbage.

Det er dyrelære penge,men sådan er det nu en gang,når man ikke tager sine forholdsregler..

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

Næsten nye læderridestøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

stejler?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 19:33

Det undrer mig godt nok at man kan skrive at stejlen er en fejl? Og endda en fejl man mener ikke kan komme lige med det samme og altså må opstå fra sælger.

?? Det lyder altså lidt som nogen der ikke rigtig har heste forstand. Der må jo være en grund til hesten stejler?

( en specifik situation?, smerte, ubehag, nervøsitet, stress, frygt, os..v.)

Hvordan kan det dog være en skjult fejl?

Müsli foder direkte til døren?

Eller hent dine sække her

rideudstyrsforretning
www.happy-horse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider