|
|
| Forsikring |
| Forfatter:  |
FINN NIELSEN |
| Dato:  |
11-05-2004 12:41 |
|
Er der nogle der kan sig mig hvor det er billigst at tegne forsikring på en stor hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kongeriget DK |
|
|
kongeriget danmark er billigere end både tryg og alm brand, og codan som er ret dyr.
Jeg har dog valgt alm. brand, da deres sygeforsikring følger hesten til den er 21 imodsætning til tryg der stopper dyrlæge forsikring når hesten bliver 15 år.
Jeg kender en del der har haft dårlige erfaringer med kongeriget DK (svært at få udbetalt pengene på uandvendlighed) men de kan selvfølgelig bare være uheldige.
Det er selvfølelig muligt at der er andre der er billigere, men det kan betyde at der går længere tid inden de udbetaler pengene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm...... |
|
|
jeg har i mine år brugt Kongeriget + tryg.......... og en eneklt i alm. brand.
Jeg syens kongeriget er "lettest at danse med" og billigst
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand |
|
|
Alm. Brand og Tryg koster nogenlunde det samme - men hos alm. brand er der ikke selvrisiko på sygeforsikringen, men til gengæld dækker de kun 60 % mod trygs 75 %.
KDH dækker kun op til ca 4000 om året mod tryg på ca 13000 og alm brand på 90 % af hestens forsikringssum.
Så det er meget individuelt, hvilken forsikring der passer bedst.
Hos tryg får man 10 % rabat som medlem af DV.
Jeg har Alm. Brand, da jeg ikke vil have selvrisiko på sygeforsikringen, og det har alle de andre.
Hvis jeg ikke ville have sygeforsikring, havde jeg nok valgt KDH, da de ellers er billigst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestekasser |
|
|
Nu ved jeg jo ikke, hvor i landet, du er fra, men hernede på Als har vi et par hestekasser. Det er billgt at forsikre sin hest der, men der kan ikke tegnes sygeforsikringer. Jeg vil da tro, at der rundt i landet findes lignende forsikringer, altså hestekasser. Men jeg ved desværre ikke, hvordan man finder dem, har selv været i gang med at søge på google, men har valgt at ville have sygeforsikring med, så valget faldt på Alm. Brand (billigst og bedst dækning...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Codan... |
|
|
Jeg har Codan.. Det er ret dyrt, men der er heller ingern selvrisiko på dyrelægeforsikringen!!!!!!
Hilsen Anja
P.s: Rex har fødselsdag idag, han bliver 14 år !!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dorthe75 |
|
|
Hos hestekasser kan du sjældent får forsikret hesten særligt højt. Og når du op over 15000,- er det meget dyrt!. Jeg skiftede til KDH fordi jeg til mindre penge kunne få min hest forsikret til 20000,- i stedet for de 15000, som den stod til hos en (alsisk) hestekasse. Derudover kan du også risikere, at hestekassen sender din hest til export for at blive slagtet. (Ved at de gør det i en af de alsiske) Så hestekasserne er bestemt ikke billigere, nå du når op over de 15000,-
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Codan.... |
|
|
laver ikke nytegninger på hesteforsikring, da de er ophørt med at tegne dem i februar 2004.
Hilsen Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at svare på |
|
|
når du ikke fortæller hvilken slags forsikring du har behov for....
er det alm livsforsikring ? uanvendelighed? eller måske dyrlæge forsikring????
alt efter hvilket behov du har, er de forskellige forsikringsselskaber aktuelle. nogle har fodele nogen steder og andre har fordele på andre områder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|