Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvis jeg dør?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 09:25

Hvis jeg falder om en dag og dør eller på anden måde bliver ude af stand til at tage sig af min hest eller arrangere pasning (Bilulykke f. eks.) i kortere eller længere tid, hvad kan jeg forlods gøre for at sikre min hest?

Kan jeg skrive en slags testamente? Især i tilfælde af død vil jeg gerne have hesten forsørget.

Hvad med sygdom? Skal jeg der blot på forhånd lade "den udvalgte" vide at hun får overdraget ansvaret?

Kan jeg juridisk sikre mig at der kun sker det med hesten, som jeg ønsker?

/Lene

Sorg er kærlighedens pris.

0
0
Svar på denne tråd

Ja du kan.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 20:17

Det er ret simpelt. Du skal have oprettet et testamente.

Ved dit eventuelle dødsfald repræsenterer hesten en værdi i dødsboet. Den værdi (i form af hesten) kan du testamentere til en eller anden alt afhængig af din økonomi og dens værdi.

Mht. til sygdom går jeg ud fra, du mener hjerneskade, hvorved du er ude af stand til at kommunikere dine ønsker. Der kan du oprette et dokument, som indeholder en aftale ml. dig og X om at X skal varetage ansvaret for din hest under din sygdom.

Skriv en PB, hvis du vil vide mere :)

Kristina

Super lovende 5 års DV vallak udlånes/sælges

Opstaldning tilbydes i Ribe, se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Man kan da
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 23:30

vel ikke bare tiltvinge andre en udgift og en byrde, hvis de ikke på forhånd, har skrevet under på noget.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Jasper
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 14:57

Nu har jeg et godt forhold til min svigerinde, som skal have hesten i så tilfælde.

Det har vi også aftalt, at hun tager imod den. Så må hun selv om hvad hun vil med den - om hun vil sætte den på bordet eller i en boks, det eneste hun ikke må er at sælge den. "Værdien" er nemlig til at overse da hesten er 18 pt og ikke bliver yngre med tiden.

Jeg ville aldrig presse en udgift ned over folks hoveder - nej, så kunne jeg lave en aftale med staldejer som går ud på at vedkommende bestiller en dyrlæge og DAKA som betales af boet.

Tak for svaret Kristina König, jeg tror dog ikke jeg vil oprette et testamente endnu da det vil være mine forældre der arver mig (og de véd hvad jeg vil have), men til gengæld skriver et dokument med mine ønsker (At min svigerinde skal have (ansvaret for) hesten), og hvad der skal ske med de af mine ting der har nogen værdi. Jeg stoler nok på mine forældre, heldigvis.

/Lene

Sorg er kærlighedens pris.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider