Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Ophævelse af aftale omselskabshest
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 13:21

Jeg overtog i December en sød varmblodshest, og aftalen var at jeg skulle betale slagteprisen, ejer forlangte først 7000.- men accepterede slagteprisen.

Hesten er ikke set andet end på billeder, pga afstanden.

Sjælland -Nordjylland.

Der var en masse bøvl omkring afhentning, ejer udsatte det flere gange, men endelig blev hesten afhentet ved en lejlighedstransport af en privatperson som selv skulle hente heste i nærheden.

Hesten har spat men er ikke halt af det, dog bliver hesten inden afhentning halt, og ejer mener det er en hovbyld.

Fint nok, det kan jeg da få behandlet, når den kommer frem.

Hesten er ment som skridtturs hest, og som selskabshest.

Desværre er der ikke nogen hovbyld, og hestens halten bedres ikke, den tjekkes af 2 dyrlæger, som begge mener hesten er og bliver halt og har været det længe, og de mener ikke at hesten kommer til at kunne bruges til ridning.

Det er jo lidt øv, og jeg ville ikke som udelukkende selskabshest have en stor hest, derfor henvender jeg mig til ejeren og siger at jeg gerne vil beholde hesten men ikke betale for den, og det er helt op til dem hvordan og hvorledes.

De vælger så at så annulerer vi aftelen og det er da ganske forståeligt, men jeg forventer så selvfølgeligt at de selv betaler hjemtransporten af hesten, og da de ikke kan få den hjem nu, at de så selv betaler udgifterne fra 1.3 og frem til hesten afhentes.

Er det urimeligt ?

Der er ikke lavet nogen kontrakt.

Nå lad mig høre hvad i mener om det.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
Snart lanceres ny og spændende nyhedsside for & om fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

Alm. regler
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 19:26

Iflg. købeloven er det køber selv der skal bære omkostningerne til returnering en vare man ønsker at returnere.

Fra forbrugerrådets hjemmeside:

Hvis det viser sig at dyret har en mangel, har køber krav på at få betalt omkostningerne til dyrlæge eller få et nedslag i prisen. Hvis manglen er alvorlig, har man krav på, at få alle pengene retur, mod at dyret leveres tilbage til sælger.

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

Annette S
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 21:50

Det er også min tanke og holdning

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 13:33

sådan at blive kastebold og transporteret den fra den ene ende af landet til den anden.

Kør den da til slagteren i stedet og lad den få fred.... Du har jo kun betalt slagteprisen.

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider