Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

hvem skal betale?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:19

ja, jeg har fuldpart på en hest, jeg har haft i 4 mdr..

hun skal så tilbage til sin ejer her igen den 11/3, da det ikke fungerer helt mellem ejer og lejer(mig)..

nu har jeg fået redet hende i maks samlet 3 mdr..

nu har hesten så tabt sig og er kommet i pæn form..

men nu er sadlen så blevet lidt løs, da hun jo nu har tabt sig..

så mener ejer at jeg skal betale det hele, som jo nemt løber op i 1000kr, og de penge har jeg ikke..

og har heller ikke redet hende her de sidste 14 dage og skal jeg heller ikke rem til hun bliver hentet...

kan det virkelig være rigtigt at jeg skl betale alt sammen..?

eftersom jeg dårligt har redet..?

<3...morgan, angelic, muggi, rie og sabine, elsker jer...<3

<3.. der er mange flere, men i ved hvem i er..<3

0
0
Svar på denne tråd

Sadlen...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:21

Hvad er det lige du skal betale - at få ændret sadlen eller hvad?

/Lisbet

Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd

sadlen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:22

ja at jeg skal betale det hele for at ændre sadlen..

<3...morgan, angelic, muggi, rie og sabine, elsker jer...<3

<3.. der er mange flere, men i ved hvem i er..<3

0
0
Svar på denne tråd

ja, hvis..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:50

det er skrevet ind i kontrakten, at lejer står for tilpasning af sadlen, hvis hesten taber sig ;-)

Nej du skal ikke...

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Det mener jeg da heller ikke.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:07

Det kan da aldrig være dig der skal betale - hun har bestemt at du skulle ride hendes hest - så er det vel også naturligt at den ændrer sig når den bliver redet.

Kontakt evt. ret og råd - dem har jeg lige brugt i et opstaldningsspørgsmål og de er gratis.

/Lisbet

Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd

helt okay
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:56

hun har nu skrevet til en advokat:

Hej..

Jeg har i forbindelse med et udlån brugt den af jer udarbejdede "lejeaftale". Nu skal jeg så til at have hesten hjem igen, og hesten har i forbindelse med at have været udlånt ændret form så den ikke kan passe sadlen mere.
Dette vil lejer ikke hæfte for da hun i følge hende selv ikke kommer til at bruge hesten i resten af låneperioden (hendes eget valg) så derfor har hun ingen fordel i at få sadlen rettet til.

Vi har skrevet kontrakt på at "ved lejeaftalens ophør er lejer forpligtet til at tilbagelevere det lejede udstyr i samme stand som ved lejeaftalens indgåelse, dog med fradragelse af almindeligt slid og ælde"
og
"I det omfang udstyret går i stykker eller på anden måde bortkommer, påhviler det lejer at anskaffe tilsvarende nyt udstyr"
og
"Lejer betaler ikke noget pr. mdr til udlejer for at leje hesten, men derimod betaler lejer samtlige udgifter til hesten på nær forsikring"

Da jeg afleverede hesten var sadlen tilpasset og sad som den skulle. Men nu da hesten skal hjem så passer sadlen ikke, fordi den er blevet redet på en anden måde af lejer end den hidtil har af ejer. Lige nu står jeg derfor til at skulle have en hest hjem der ikke kan passe sin sadel.

Jeg forventer at når jeg afleverer en sadel der passer (en god mærkesadel der kan tilpasses af sadelmager, og som bør blive tilpasset hver 3. mdr hvis det skal være fagligt korrekt) så passer sadlen også hesten når jeg får denne igen. (en udgift på 7-800 kr.- som jeg mener at hun skal betale eftersom hun står for udgifterne til hesten i lejeperioden og jeg sagde til hende i dec. at sadlen skulle tilpasses) - hun har pr. dd. opsagt lejeaftalen.

Hvordan står jeg som ejer i denne sag?

Håber du vil give os et retfærdigt svar.

Mvh. ejer.

jeg har ikke bestemt at jeg ikke vil ride, det har hun forbudt mig, og det koster 1400 kr og ikke 7-800 kr..

så som hun har skrevet det hele, får hun nok medhold...

det pisser mig af, at hun bare har skrevet det hun mener...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

ellers tak
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:57

vil jeg måske prøve, ved ikkehvem hun har skrevet til hende ejeren... og eftersom hun ikke har skrevet alt korrekt, får hun sikkert medhold...

ved ikke lige hvad jeg skal gøre... føler mig bare udnyttet af hende...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

angående sadlen..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 13:59

det kommer til at koste 1400 kr har jeg lige fundet ud af... ikke kun de 1000kr...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

Hun vil..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 14:05

aldrig nogensinde på medhold i en sag af denne karakter, aldrig..!!

Så bed du hende bare om at gå til en advokat, hvis hun vil have sine penge.

Mvh

Line

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

advokat..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 14:12

har lagt det ind hun har skrevet til den advokat der.. og sådan som hun har skrevet til den advokat, får hun det til at lyde som om jeg ikke har passet den ordentligt og at jeg ikke fodrer den ordentlig...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

Så sørg
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 14:28

for at tage nogle gode billeder af hesten nu, som dokumenterer, at den er i fin stand, så har du beviser.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 14:31

ikke hun kommer langt med det til advokaten.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

jaaaaa
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 14:32

det må jeg få gjort... så må jeg se på det med sadlen.. for kan heller ikke se at det står i kontrakten nemlig...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

nadia...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 15:59

Det er ikke advokaten, der afgør, hvem der skal betale :-)

At ejer har skrevet til en advokat betyder ikke noget for dig, og heller ikke måden, hun har beskrevet det på. For det første så er hendes krav ikke dækket af lejekontrakten, så jeg tvivler på, at der er ret mange advokater, der overhovedet vil pille ved den sag.

Hvis så advokaten alligevel vil have den, skal sagen i retten. Det er dyrt at gå i retten (alene advokaten koster en bondegård), og for så lille et beløb som du nævner, vil det være rigtig dumt at tage den i retten - hun prøver simpelt hen på at skræmme dig her!

HVIS hun endelig skulle tage sagen i retten, så sidder der en dommer, der lytter til hendes version OG din version af sagen. Som kigger på de billeder af hesten, som du selvfølgelig drøner ud og tager, og som viser, at hesten ser hammerlækker ud, efter at du har haft den :-) Og som vurderer kravet i forhold til, hvad der er aftalt i kontrakten - hvor der jo ikke står noget om, at du skal betale for sadeltilpasning, hvis hesten ændrer form.

Så læn du dig tilbage og slap heeeelt af!!

Med hensyn til ridning og ikke-ridning: Så længe du betaler udgifterne på hesten, må du selvfølgelig ride den (men selvfølgelig ikke, hvis den får ondt i ryggen af sadlen) Det er jo det, som er jeres aftale, som I har skrevet ned i en kontrakt. Hvis ejer ikke vil have, at du rider hesten, må hun hæve kontrakten og tage hesten hjem, så du ingen udgifter har på hesten.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

heysa tina..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 16:21

det hjalp at høre :)

jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at betale en advokat.. men hun siger hun har skrevet til en, ved bare ikke hvilken advokat, som ville bruge tid på sådan en sag..

men nu må vi se :) jeg tager i hvert fald og slapper af så :)

før ifølge jer, mig selv og mine forældre, har jeg lejekontrakten på min side.. :)

og opsigelseskontrakten er skrevet, så hun henter hesten den 31 marts :) så bliver det dejligt at få det hele ud af verden...

skal ud og kigge på en hest i weekenden, som jeg muligvis skal købe.. ikke flere fuldparter til mig tak!!

tusind tak fordi i vil bruge jeres tid på at svare mig, betyder virkelig meget for mig :) <3

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 16:48

Det er da utrolige så vittige folk kan være.

Tag du det bare helt roligt, du leverer jo netop udstyret tilbage i samme stand, at hesten så har ændret sig er en helt anden sag og med mindre det står i lejekontrakten du har underskrevet at hesten skal have samme form og proportioner ved lånets ophør, som ved lånets start, så har du absolut intet at frygte.

Vær du bare glad for at komme ud af aftalen, den erfaring rigere, ellers havde du nok skulle betale en del hen af vej når ejers udstyr gik til eller ikke passede hesten længere.

Hvis hun bruger penge på en advokat, så er det sørme hendes problem, ikke dit.

Så slå du helt koldt vand i blodet.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
Snart lanceres ny og spændende nyhedsside for & om fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

nadia...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 17:05

Alle kan skrive eller ringe til en advokat. Og det er som regel ganske gratis at høre advokaten ad "om der er noget på det her". Så at man har skrevet til en advokat betyder altså ingenting, og da slet ikke før man har hørt, hvad advokaten siger :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det på samme måde
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 17:47

jeg citerer:

Tag du det bare helt roligt, du leverer jo netop udstyret tilbage i samme stand, at hesten så har ændret sig er en helt anden sag og med mindre det står i lejekontrakten du har underskrevet at hesten skal have samme form og proportioner ved lånets ophør, som ved lånets start, så har du absolut intet at frygte.

præcis..!!! og det er jo det der står i kontrakten at jeg skal... for hvis jeg får stoppet sadlen om, så er den jo ikke i den stand som jeg fik den...

og at hesten er i bedre form og kondition nu, burde hun da være glad for...

ja nu må vi se om advokaten overhovedet svarer...

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

en advokat...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 10:01

tror jeg ikke hun får til at reagere.

En ting er at skrive til en advokat, en anden ting er at få en til at tage den sag op .

hun får jo netop sadlen tilbage i samme stand som den blev modtaget.

Når man rider en hest, vil den ofte ændre sig i sin rygmuskler.

og hvis hesten har været lidt for godt i stand, vil den ved at få tabt lidt af det overflødige antal kilo, få ændret sin ryg.

Sadlen har nok ikke ændret sig.

MOBBEN IMC.
som heller ikke kan stave rent..

0
0
Svar på denne tråd

nemlig..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 11:36

det er også sådan jeg ser på det..

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 12:08

Har hun forbudt dig at ride hesten? Og så kræver hun at du betaler opstaldning, smed mm indtil 31 marts?

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Knald i låget
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:28

Hun har da knald i låget Jeg tror bestemt ikke du har noget at frygte. Hun er da helt urimelig.

- Henriette -

Cavallo ridestøvler str. 37 sælges

str. 4, omkreds 36, højde 44

Kun brugt 2 gange, som nye.

Pris: 800 kr. inkl. forsendelse

0
0
Svar på denne tråd

til juncher og michelle
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 15:54

ja jeg er nødt til at betale en tur til til smeden, men det er "kun" 250kr. og så 600 kr i opstaldning.... så jeg sparer alligevel lidt over 500kr... og det er mange penge alligevel...

har fået en ny pony, som jeg så har fået lov til at have opstaldet gratis ind til den anden bliver afhentet, så der er jeg heldig :)

selvfølgelig har hesten det godt.. MEN hvis jeg havde ejet hesten, havde jeg hentet den på stedet, og aldrig kontaktet personen igen :S

og hun har stoppet med at sige at jeg SKAL betale den saddel, men nu vil hun bare have at hvis hun skal hente hesten før, så skal jeg betale for at få den lavet.. men så skal hesten jo stå indtil min sadelmager kommer den 19, og så skal han have sadlen en uge, og så er det jo i sidste uge, kun en uge mindre hesten står der :S

hestevrinsk fra nadia

0
0
Svar på denne tråd

sadel kontra advokat
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:06

Hej

Uanset hvad hun gør, om hun har gratis retshjælp, koster det hende 5000 kr bare at starte sagen, før går den gratis retshjælp ikke ind og overtager.

Og en advokat vil aldrig røre den her sag.

Hun har intet der kan hænge dig op på misligholdelse af udstyr, kun en forbedrelse af hesten.

Så ro på nu og slap af.

Føj for en trussel( kan forstå at du er pony rytter )

Mvh Eva

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 18:25

Det var da helt utrolig læsning, tænk, at man kan forlange en sådan ting, når man samtidig får redet sin hest op.

Ja - jeg giver pt. 4500 kr. om måneden for at have min hest i træning.

Du rider hendes hest op og skal så yderligere betale for at få rettet sadlen til, medens hun får trænet sin hest helt gratis.

I min øjne, kan hun ikke være sig selv bekendt.

Ja - meget undskyld, men jeg er faktisk rystet over at læse dette.

Men hvis hun mod forventning skulle have held med advokat, må du kunne stille modkrav, hendes hest er jo blevet mere værd, der står i kontrakten, at du skal aflevere i samme stand, men det gør du så ikke og hvis du skal betale for ringere stand, må hun jo så også skulle betale for bedre stand, her tænker jeg selvfølglig på at hesten er blevet mere værd.

mvh

Annette

Du skal være hjertelig velkommen til at besøge min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/cadillac1

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 09:33

ja man kan jo så være fræk og sige at DU leverer hesten tilbage i FORBEDRET stand- ERGO skal hun måskeo sse betale for 3 mdrs træning selvom det ikke står i kontrakten?? Hesten er jo dermed i bedre form ect.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 01:32

Hva gik sagen op i? Kan se at den er ved at runde 1 år

Lykkelig ejer af Regan <3 ½fjordbasse / ½oldenbasse

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 08:41

Ej - hvor pinligt det havde jeg virkelig ikke set.

Vi må så bare håbe, at hvis der er andre i dag i lign. situationer, at de så vil kunne få gælde af denne tråd. For trådstateren, har da forhåbentlig forlængst fået løst sit problem.

Denne tråd kan dog stadig gør folk opmærksomme på, hvor meget man skal sørge for at få med i en udlejnings/udlåns kontrakt for, at man ikke skal løbe ind i problemer, for det er da åbenbart nogen gange bakatellerne der kan gøre sig gældende.

mvh

Annette

Du skal være hjertelig velkommen til at besøge min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/cadillac1

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider