Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Nye regler for kørsel over 65 km
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:21

Jeg har ikke fulgt så meget med i forhold til de nye regler ift. trailerkørsel da det ikke var umiddelbart aktuelt - men da vi måske skal have min hest opereret skal den ud på en 150 km tur så nu melder spm. sig...


Min mand plejer at køre - han har BE kørekort - men det er ikke længere nok vel ? Der er krav om 3-5 dages AMU kursus ...? (hvor på Roskilde egnen ?)


Jeg ved man skal have spåner el.lign. i traileren og udprintet kort med - det er jo peanuts at opfylde, trods alt.


Håber nogen kan hjælpe..

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:43

så vidt jeg har kunne læse mig frem til på drf hjemmeside, er det folk som:

Driver erhverv,

væddeløb med totalisator spil,

konkurrencer,

køb/salg

bedækning osv.

et dyrlæge besøg sku være okay. Du skal bare huske en rejse plan med afgangstid og forventet ankomst. god tur =)


Sød fjordvallak sælges, godkendt til ponytrav. .


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Marianne
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 12:02

Det er helt korrekt som Røntved skriver, der er ingen problemer i at køre Jeres hest til dyrlæge.

Husk bare spåner og papirerne i orden.


Kisser


0
0
Svar på denne tråd
 
 blander
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:58

mig lige. så skal man også have kurset, hvis man skal transportere sin hest over 65 km. og det er lige megetom man er privat eller professionel.


og så er det ikke alle politibetjente der er helt sikker i deres lovgivning.


yderliger kan man bare tilmelde sig kurset, og rykke det så langt ud i fremtiden, som muligt. bare man har bevidste med når man kører.


der tages forbehold for stavefej og forglemmelser


0
0
Svar på denne tråd
 
 AMU kursus over 65 km..?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 21:16

Hej Igen og tusind tak


LSvit - jeg har nemlig også hørt at det er antallet af kilometer her, der er mit problem: jeg skal fra Roskilde til Højbjerg hestehospital ikke så langt Odense.


Endvidere skal jeg huske: hestepas, spåner, udprintet KRAKS rutekort. Jeg har hørt nogen fik 9000 kr. i bøde !


Tak for tippet med tilmelding - så mangler jeg bare at finde ud af om der ligger et AMU center i Roskilde - og så håber jeg der er lang ventetid så vi kan køre på dispensation.. - for det er et overkill for os pt. at tage 3-5 dages kursus - lige nu ihvert fald!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 21:31

kurset skal IKKE tages, bare fordi I skal køre over 65 km, hvis I anses som privatpersoner og ikke erhvervsdrivende.


Så kør bare løs


Mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 21:35

kun lige kopieret det allerøverste afsnit i Transportforordningen - men den taler også for sig selv:


Sådan er reglerne

Økonomisk virksomhed

Transportforordningen gælder kun, når transporten sker i forbindelse med økonomisk virksomhed.



Mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih altså..........
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 19:12

hvor har der været megen snak om de transportregler.


MAN SKAL IKKE HAVE KURSUS NÅR MAN TRANSPORTERER SIN EGEN HEST LIGE MEGET OM DET ER OVER ELLER UNDER 65 KM..


Bare lige for at slå det fast.


Kisser




0
0
Svar på denne tråd
 
 hele 3 ting
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 21:03

Faktisk skal hele 3 faktorer være tilstede SAMTIDIG før end der kræves autorisation, nemlig:

- at man kører med to heste

- at transporten er led i økonomisk virksomhed

- at turen er på mere end 65 km.

det kan man også læse sig til på DRF´s hjemmeside, og i andre tråde her på siden.


Hilsen Marianne

(som kører rundt med "det hele" printet ud, i tilfælde at, at jeg møder en emsig betjent)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Case closed
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 22:21

Tak skal I have - jeg føler mig helt overbevist - og kører trygt afsted, hvis det bliver aktuelt.


Det var rart at få hjælp - det er svært at overskue paragraffer når man i forvejen skal overskue en syg hest.


venlig hilsen

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider