Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Forsikring og klausuler???
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 17:47
Hej alle,

Jeg har to spørgsmål om forsikringer, som jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig med.

For et halvt år siden købte jeg min et års plag. I den forbindelse fik jeg taget røntgenbilleder af benene og lavet en handelsundersøgelse. Det viste sig, at han har en lille mus (1 mm) i koden og sandsynligvis en på vej i det andet forben - dyrlægen var "sikker på" at det ikke vil få betydning, og at de kan fjernes uden de større vanskeligheder. At han havde en lille mus var oplyst i de papirer, jeg sendte til forsikringsselskabet, og de fortalte inden over telefonen, at de i tilfælde af mus nok ville tage et forbehold.

Efter at have fået policen kunne jeg ikke se noget om forbehold eller klausuler. Derfor kontaktede jeg forsikringsselskabet, som så fortalte, at der ikke var nogle klausuler.

Mit spørgsmål er så om forsikringen så også dækker noget af den operation han nok skal have senere på begge forben - eller bare det ene (hvor der ikke var en mus endnu)?

Hvad så hvis jeg skal sælge ham igen, er den nye køber så også dækket, hvis vedkommende overtager forsikringen?

Jeg har ham både uanvendeligheds-, livs- og sygeforsikret.

Mange tak for hjælpen.
0
0
Svar på denne tråd

nvjdænwvcæjdanca
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 22:07

Hvis du sælger hesten og policen følger med, så har ny ejer nøjagtig samme betingelser som dig.

Er ikke helt sikker på dit andet spørgsmål. Ville jeg nok ringe til selskabet og snalle med dem om. Men umiddelbart vil jeg mene at han er dækket ind. Jeg havde en gang en hest med klausul og det stod i al fald også i papirerne. Så tror igen prblemer du har, men er ikke sikker.

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

selskab???
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 08:38

i nogle selskaber kan køber overtage en eksisterende forsikring, i andre kræver de nye dyrlægepapirer, og så kan der evt tages forbehold.

Men du er pt dækket, også ved en operation, med mindre dit selskab ikke dækker denne slags operationer.

Mine heste i er i TRYG og de dækker feks operation af mus.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

forsikringsselskabet er Tryg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 10:01
Tak for svarene :-)

Det er Tryg, jeg har ham forsikret hos. Egentlig forstår jeg ikke, at de ikke lavede en klausul, når de nu på papirerne fra dyrlægen kunne se, at han har en mus. Mærkeligt..
0
0
Svar på denne tråd

nu dyrlægeattest
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 07:11

i TRYG kan du ikke lade forsikringen overgå til ny ejer mig bekendt de kræver da vidst nye dyrlægeattest.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider