Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Ansøgning om ridebane mm
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 16:59

Er der måske nogen der kan hjælpe mig, jeg vil til at ansøge kommunen om anlægning af ridebane, om at få lov til at lave noget beplantning og en lille sø på mit jord.

Nu lyder mit spørgsmål, hvor detaljeret skal det være, Skal jeg printe et kort ud over ejendommen og tegne det hele ind på.

Til fx. ridebanen, skal jeg så skrive op, der bliver lavet en høj af jord, hvorpå der kommer 5 cm sand, den bliver indhegnet og hvilken typr lampe jeg vil have op som lys, det jeg mener er bare, hvor mange detaljer skal der med.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Janni

www.staldvesterheden.dk

Ønsker du en vejledende foderplan, se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Følger lige med
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 21:34

Jeg følger lige med i tråden, da jeg lige har modtaget ansøgnings-skemaet fra kommunen - jeg er nemlig også i tvivl om hvor mange oplysninger de skal have.

Men ingeniøren inde på Teknisk Forvirring snakkede noget om at det var en formsag, så længe der ikke kom lys på banen!? Det skal jeg ikke have i første omgang, lige nu er det selve banen det gælder.

KH Pia

Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe.

10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd

uddybende
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 08:04

vi skulle oplyse placeringen af ridebanen, samt hvilke materialer den skulle laves af.

Mht niveauforskel (jeg havde 170 cm) var de ligeglade.

Lyset: de ville vide højde på standerne, materiale på standerne, hvilke lamper(fabrikat), antal lamper.

Lys eller ej, så skal der søges om banen om om den skal i nabohøring/landzonetilladelse ser kommunerne vidst forskelligt på.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 17:21

Ring evt. til Teknisk Forvaltning i din kommunen, hvis man spørger pænt, er de vel som regel venlige og svarer på ens spørgsmål.

Ved vores ansøgning skulle vi på kort indtegne placering, vedlægge en beskrivelse af opbygningen. Vi skulle have landzonetilladelse inkl. nabohøring, da vi bor i landzone.

I vores kommunen er "lagring af jord" ikke tilladt, så jordvold rundt om banen er "fy fy". Ligeledes må lys til den kun være placeret i 1,2m højde, hegnet skal være åbent osv.

Der er mange og meget forskellige regler fra kommune til kommune. Så spørg hos din egen.

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Wraphø høst 2007 sælges... se nærmere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 19:38

Dorthe.....

Skulle jeres i nabohøring anyway eller pga lys?

Jeg har hørt at skal der lys på banen, skal den i nabohøring ellers ikke.....

Man kan også vælge at lave en sygefold og ikke en ridebane....så skal der ikke søges

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Maria3
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:45

Vi ansøgte bevidst om ridebane UDEN lys, det var vi blevet anbefalet, da tilladelse til projektorer skulle være noget nær umuligt. Kommunen har så i tilladelsen skrevet, at vi må sætte lys op i max 1,20m.

Den skulle i nabohøring fordi det er en landzonetilladelse (ligsom vores nye stald lige har været).

Jeg prøvede at snakke med Teknisk Fovaltning om, at jeg bare ville have en grusfold, den købte de ikke!

Vi er måske meget "lovlydige" men ville altså ikke ofre så mange penge, og så risikere, at naboen klagede/sladrede så den skulle fjernes igen.....

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Wraphø høst 2007 sælges... se nærmere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider