Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Kommunen vil købe vores ejendom
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 14:08

Vi har lige fået brev om at pga vores grund er lavet om til industri under den nye kommuneplanlægning, ja så vil kommenunen - ved en frivillig aftale (som de skriver) - købe vores ejendom... De anbefaler vi kontakter en rådgiver.. Men hvilken rådgiver? Og hvad kan vi få for den? Er det ejendomsvurderingen de går ud fra? Eller er det en pris fra en ejendomsmægler??? Og hvor lang løbetid kan vi forvente?? Ja hvad gør vi lige?? Vi vil jo helst ikke sælge, men efter hvad jeg har hørt fra andre sager, så har vi vist ikke meget valg i sidste ende.. Er der nogen der har erfaringer med sådan en sag??

Håber på lidt hjælp.

Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 20:41

Jeg ville, uden at spørge nogen om det, hastigt og hurtigt, hive i hvert tilfælde 2 ejendomsmæglere til huset, få dem til at give tilbud på det, altså med henblik på salg.

Så har du noget i baghånd, når du skal snakke med kommunen, hvilket jeg mener vil være fornuftigt.

Der kan være enormt langt fra vurdereingen, og til salgsprisen...

Vi købte vores ejendom til vurderinen, godt 800.000, da vi just var flyttet ind fik vi købstilbud på 1,5 hvis vi ville flytte straks...

Hilsen Vibeke

Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr

Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:06

Det der ligger i kommunens henvendelse, lyder som om, man påtænker en ekspropriation af jeres ejendom.

Jeg ville snarest tage kontakt til en god advokat med henblik på rådgivning. En der er erfaren med ejendomshandler m.m.

eks. www.advokat-lund.dk/

Jeg tror næppe en ejendomsmægler får indflydelse på den pris kommunen vil betale desværre.Og pas på ikke at påføre dig selv omkostninger lige nu til en ejendomsmægler, tal med en dygtig advokat først.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:27

Det koster ikke en hujende fis at få en ejendomsmægler til at vurdere en ejendom.

Jeg påstår ikke, at kommunen vil give den pris, men i og med at der ved mange huse er temmelig meget stor forskel på vurderingen og en reelle salgspris, mener jeg det vil være meget meget fornuftigt, at man ved hvad ens hus/ejendom ville være værd, i forb. med et muligt salg.

En advokat aner ret sikkert ikke hvad et hus lige netop der koster, han ved noget om regler og love om huskøb, eksproportion o.l.

Hilsen Vibeke

Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 07:09

Vibe! Jeg kan garantere dig, at det koster at få sin ejendom vurderet af en ejendomsmægler, såfremt de ikke samtidig får løfte om at få ejendommen i salgsøjemed.

En ejendomsmæglervurdering i forhold til ovenstående forespørgsel koster omkring kr. 5000,00, det er samme betingelser for den slags vurderinger, som for de vurderinger, der foretages af ejendomsmægler i forbindelse med optagelse af lån m.m.

Ingen ejendomsmægler arbejder gratis, det kan jeg garantere dig! Så den drøm kan du roligt glemme.

Mvh

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 07:14

Og da lokalplanen rimeligvis er offentlig tilgængelig vil ejendommens pris dermed også være i farezonen uanset.

Kommunen kan muligvis presses til at byde over vurderingen, men man ser tit og ofte, at det er vurderingen(den offentlige) prisen havner på.

Faktisk har man slet ikke lov til ikke at informere, om at der påtænkes ekspropriation i forbindelse med afgivelse af en vurdering.

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

Tine VE
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 07:43

sjovt vi har da fået flere salgstilbud (på skrift) fra mæglere.

Det er da normalt at man indhenter flere tilbud før man vælger hvem ejendommmen sættes til salg hos.

Det er jo ike kun salgsprisen der har relevans og hvad mægleren har at tilbyde som salgsfremmende elementer + kemien.

Faktisk reklamere de fleste kæder da med " få et gratis tilbud " etc... for de håber jo man vælger dem.

har faktisk aldrig hørt om nogen der har betalt for tilbud.

jeg er fra sjælland af.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 10:13

Det er sikkert rigtigt, at mæglere glade og gerne afgiver alverdens tilbud, som du gerne må benytte, hvis DE skal sælge din ejendom.

Men det er sørme ulovligt, hvis du bruger deres tilbud i forbindelse med noget som helst andet - så snyder du dem jo for det salær, der ligger i, at netop DE skal sælge din ejendom.

Nej de arbejder bestemt ikke gratis!

Men prøv det bare - regningen skal nok komme!

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

tilbud
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 12:04

Vi fik da også tilbud fra en ejendomsmægler da vi satte vores til salg - det kostede ikke en krone.

Og vi var endda meget ærlige og fortalte at vi var ude efter en pris - og at det slet ik var sikkert vi ville sælge , og har ingen regning fået.

Det er da meget almindeligt at man henter tilbud hjem uden at "leverandøren" får opgaven.

Mvh Rikke

Med hund , hest og kat ...... og 2 guldfisk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:27

gekke med fl. Det er fordi i ikke læser, det jeg skriver.

Det er ikke gratis at benytte en ejendomsmægler til at afgive tilbud, som man vil søge at benytte til andet formål - dvs. her overfor kommunen - kunne også have været til at opnå financiering til eks. et nyt tag på huset.

Du kan være helt sikker på, at både en kommune og et financieringsselskab vil gribe fat i den pågældne mægler for at få ham til at stå inde for den afgivne pris - også tikker taxameteret.

Det ved jeg da, jeg har da arbejdet i financieringsbranchen i en rum tid, både som dealer og långiver.

Mvh

Tina V.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 14:36

jeg kender en der lige har været gennem det samme. Jeg ved dog ikk hvordan der blev gjort, jeg ved bare at de afslog kommunens bud, og endte med at få det de ville ha som var vurderingen.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

TinaVe
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 15:10

Du skriver jo noget underligt noget... du skriver:

såfremt de ikke samtidig får løfte om at få ejendommen i salgsøjemed...

Det er ganske muligt, at det er hvad du har oplevet, men det er altså ikke den fakta jeg kender.

Jeg har solgt adskillige huse og ejerlejligheder, aldrig aldrig aldrig er jeg spurgt, om det var i salgsøjemed.

Jeg er aldrig nogen sinde spurgt om noget i den retning overhovedet. Jeg har hver gang ringet til 2 - 3 forskellige mæglere, har spurgt dem om de vil regne en mulig salgspris ud.

Alle - hver og én har sagt ja, de har gjort det, og jeg har fået et salgsbudget med pris o.l. De har aldrig spurgt mig, om det var fordi jeg ville sælge, forærer den til moster Agate, eller den skulle sælges til kommune, tvangssælges eller lign.

Det har kostet kr. 0 for hver og én, og jeg er ikke blevet tvungen til at sælge, blot fordi jeg har bedt om salgsvurdering.

Hvorfor tror du ikke, at andre end du ved hvad de taler om der findes rent faktisk mennesker som ved noget om det de udtaler sig om...

Og slutteligt, var der ikke noget med, at trådstarteren skrev, at kommunen ville købe ejendommen... såh... hvor er lige problemet??

Hilsen Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 21:09

Jeg synes som en anden skrev at du skal få en vurdering af en ejendomsmægler. Og derefter kontakte en advokat med forstand på den slags. Han/hun vil helt sikkert kunne hjælpe dig.

Tina V. Ja det er rigtigt nok at en ejendomsmægler tager et honorar hvis det er en vurdering til f.eks. en boopgørelse, skilsmisse, kreditvurdering o.lign. Men der er ingen grund til at fortælle ejendomsmægleren hvad vurderingen skal bruges til. Man har lov til at spørge om de vil komme og vurderer, og så bagefter sige nej tak. Det koster ikke noget. Jeg arbejder selv som ejendomsmægler, og vi tager ikke noget for en vurdering selvom folk vælger ikke at sælge hos os. Så ville vi skyde os selv i foden og ikke få nogen kunder.

Hilsen Rikke

Den lykkelige ejer af to dejlige heste

---- Thor og Santo ----

0
0
Svar på denne tråd

I sommers
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 18:23

Havde vi 3 ejndomsmæglere ude og vurdere vores ejendom. Alle 3 ejendomsmæglere blev gjort opmærksom på at vi ikke var sikre på om det skulle sælges, eller om jeg skulle købes ud så kæresten overtog det helt, eller om der ikke skulle ske noget...

Alle 3 ejendomsmæglere kom gladeligt vel vidende at det nok var for egen regning... men da landejendomme er i høj kurs ja så var de alle villige til at tage den chance, og vi fik tilbud fra alle 3 på skrift...

Så TinaVe, den holder altså ikke helt...

0
0
Svar på denne tråd

Vurderinger
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:23
Hmmm! sidste år fik vi vurderet huset af 3 mæglere med henblik på omlægning. I år fik vi det vurderet af 5 mæglere (3 af dem de samme), og INGEN krævede betaling.

...I øvrigt staves det "finansiering" ikke "financiering". Det burde en som har arbejdet i finansieringsbranchen vel have styr på?
0
0
Svar på denne tråd

lkajfiawuf
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 11:31

Tak til dem der er kommet med et foreslag til det jeg spurgte om. Synes desværre det er meget ærgeligt at trådene blir brugt til at "skændtes" med de andre der gir et foreslag. Blir lidt ærgelig over når man får en mail om der er kommet en kommentar på min tråd, at det så bare er en dirkussion der er i gang om noget helt andet end det jeg faktisk bedte om hjælp til. Håber folk vil tænke lidt over det, da det faktisk sker under rigtig mange af trådene herinde.

Men tak til dem der svarede. Også selv om andre ikke er enige.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 08:26

spørger sikker ret dumt nu, men vil det i store grove træk sige at kommunen kan tvinge jer til at flytte? Og uden at betale hvad hytten egentlig et værd?? I så fald kan man ikke få lavet en ny "offentlig ejendomsvurdering"??

En rigtig hest er en Fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

Kate Tulle
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 13:45

I princippet ja, og det sker også i rigtig mange ekspropriationer. Til gengæld sker det også i rigtig mange almindelige ejendomshandler, men her brokker man sig jo ikke ;-)

I realiteten skal ejendomsværdien - og skatten heraf - gerne være et udtryk for ejendommens værdi i handel og vandel.

De fleste ejendomme bliver dog solgt langt over ejendomsværdien, men det brokker man sig jo ikke over og vil have ejendomsværdien sat op - for så skal man betale mere i ejendomsskat.

Det betyder så, at i tilfælde af ekspropriation, bider det sig lidt i halen, fordi ejendomsskatten så ligger lavere end den reelle værdi ved salg og prisen i mange tilfælde bliver sat herefter.

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

TinaV...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 14:35

Det er pudsigt, da jeg arbejdede hos en ejendomsmægler, gav vi rask væk vurderinger ud af huset, uden at få en dadel for det.

Og det var både til dem der gerne ville sælge nu, og dem som bare gerne ville have en vurdering.

Ligeså er det med min bedste kammerat, der også er ejendoms mægler et andet sted.

Måske du lige skulle tjekke fakta, inden du går helt i selvsving

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Hjælpere søges enten fredag, lørdag, søndag til overskueligt job ved DV´s hingstekåring ´08. Få timer dagligt (~2 timer pr. dag). Kontakt mig pr pb. ...

0
0
Svar på denne tråd

Lidt info
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 15:39

Bare for at få tingene sta helt på plads, da der er rigtig mange der kommer med tvetydige svar...

Kommunen ønsker som det første at det bliver en frivillig handel. Hvis ikke vi går med til det, kan de til sidst tvinge os ud, dvs eksproprierer. Kommunen køber IKKE gården til ejendomsvurderingen. Kommunerne har et fast beløb de giver pr m2, i denne kommune 29 kr. Derudover gives et beløb for ejendommen, som oftest sættes dast af en ejendomsmægler.

Mht ejendomsmæglerer, så er det forskelligt om de tager noget for at vurderer huset. Oftest koster det noget hvis du siger det skal være til en vurdering eller endet der ikke har med et salg at gøre. Hvis det er med salg for øjemed koster det gratis.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider