Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Vedr. kørsel af heste
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 15:56

jeg har ladet mig fortælle at der på et tidspunkt- husker ikk om det var i forbindelse med den nye hestelov skulle blive sådan at man fremover ikk må lade andre køre med ens heste, men man enten selv skal, eller man skal ha en der fragter dem til det- kan det virkeligt passe tænker jeg??

Vi har ikk kørekort el bil og er afhængige af venner og bekendte. Hva så hvis hesten akut skal på heste hospital el lig?? Hva gør man så i dette tilfælde??

Jeg har ikk hørt el set det nogen steder bare fået det at vide af en jeg kender.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 20:15

Det er der vist noget om. Som jeg husker det skal hestens papirer følge med transporten og der skal være en med, der er ansvarlig for hesten under hele transporten, eller også skal den køres med en autoriseret transportør. Hvis bare du selv er med i bilen når hesten bliver kørt skulle det være godt nok.

Jeg mener der er en undtagelse for akut kørsel til dyrlægebehandling

Øverst i dette forum er der en tråd der gennemgår transportforordningen, og der var en gennemgang i sidste nummer af Hest

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 10:46

dvs at er jeg selv med i bilen er det sådan set ok at e anden kører???

Det er jeg jo altid, og den ene er ikk om reg endnu da det koster en del, og jeg ikk har penegene eller har haft mulighed for at skaffe dem siden jeg købte ham, så han står jo i tidligere ejers navn endnu... (Denne fik han dengang ikk underskrevet heller da jeg fik en veninde til at hente papirene som boede nabo til ham, det skal jeg jo da ha gjort osse. Og jeg har gjort ham opmærksom derpå)

Hvilke papirer er det vi snakker om der skal følge? Hmm er det stamtavlen hvorpå ejeren mv. står, så blir den da hurtig slidt og ødelagt, og det koster da en del at få lavet nye i USA hvis ellers det lader sig gøre... Og den anden har vi slet ingen papirer på- hun er byttet uden noget som helst andet end en chip reg. fra en tidligere ejer endnu, så hva gør vi så her??

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 16:30

Der er skrevet kilometervis om transportforordningen, og fortolkningen er blevet skærpet og slækket flere gange undervejs. Så kom der den nye bekendtgørelse (den med støelsen) så selvom transportforordningen kun gælder for erhverv er der en række regler, der gælder alligevel via den bekendtgørelse og umiddelbart er det meget svært at finde rundt i hvad der gælder og hvornår

Jeg mener at konklusionen for os alm. ryttere er at vi må køre med vores egne heste til almindelige sportsarrangementer og hobbykørsel f.eks. i skoven eller sådan noget og vi må køre med andres heste i samme omfang som vennetjenester, forudsat der er en med der er ansvarlig for hesten, så hvis du altid er med selv skulle det være i orden.

Jeg mener at det med en der har ansvaret for dyret hænger sammen med at man skal kunne træffe beslutning om dyrlægebehandling eller aflivning hvis der sker noget undervejs, så hesten ikke lider unødigt.

Så skal hestens papirer være med - som jeg forstår det for at man kan kontrollere at det er den hest man siger det er, man har med. Hvis den har et hestepas må det være tilstrækkeligt. Hvis du kun har stamtavlen kan du få lavet en bekræftet kopi, så du ikke slider på originalen. Ellers må du tage med hvad du har og gå ud fra det er nok.

Men ellers prøv at skrive til Lars, der har skrevet den tråd der sidder fast øverst i det her forum, han har studeret det ret grundigt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider