Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

når Formanden er dårlig betaler?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 08:46

Jeg har desværre nogle penge tilgode fra en person. Personen er desuden formand i en større avlsforening.

Der er papirer på gælden, så det juridiske er ikke noget problem. Jeg har haft kontakt til jurist som rådede mig først til at give formanden en betalingsfrist, og derefter gå juridisk vej. Naturligvis gør man jo først det i sidste instans. Går vi juridisk vej, kan det blive til en del penge.

Pointen er:

Ville I som sidste udvej prøve at gøre det offentligt?

( Personene er skriftligt gjort opmærksom på sidste betalingsdag, som er overskredet nu)

Altså f.eks her på hestenettet, eller på avls foreningens hjemmeside?

NU med rideudstyrsforretning på nettet
www.happy-horse.dk

Welsh sec B Ifolet sælges-udlånes

Flere PINTOER sælges

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 09:40

Begynde, at smide navnet ud på nettet, men gøre alvor af at starte en sag med advokat, for du har vel advaret om. at du går til advokat?

Held og lykke med at få pengene hjem

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

naturligvis
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 10:00

Naturligvis er personen gjort opmærksom på det.

Synes bare det er utrolig at man skal gå juridisk vej, for at få en aftale gennemført, endda med en så offentlig person :(

Hvad kan man så lære af det?

www.happy-horse.dk

Flere PINTOER sælges

0
0
Svar på denne tråd

Uanstænding opførsel
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 08:44

Har du penge til gode må du følge de regler der er på området og sende de nødvendige rykkere og derefter sende vedkommende til inkasso. Hvad i alverden skulle berettige dig til at hænge personen ud bare fordi han efter din meninger er en offentlig person? er man specialt offentlig fordi man er avlsformand?

Så længe du ikke har en dom på at han skylder dig penge, er er din ide fuldstænding uacceptabel!

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sune
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:03

Jeg tror du har misforstået. Jeg kan desværre ikke sende til inkasso, da jeg er privat person. Det er i en privat handel, at personen åbenbart ikke gider betale penge tilbage der er lagt ud.

www.happy-horse.dk

Flere PINTOER sælges

0
0
Svar på denne tråd

misforstået
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:40

Ja vi har da vist misforstået begge veje.

Jeg har ikke tænkt mig at "hænge" nogen ud. Der er jo papirer på alt. Jeg havde sådan set bare tænkt mig at spørge de andre i avlsforeningen, om de vidste hvorfor personen var "sunket i jorden", med mine penge og om det evt var sket før.

Mht incasso, så er jeg gået igang gennem fogedretten. MIsforstod dig bare.

Mvh

www.happy-horse.dk

Flere PINTOER sælges

0
0
Svar på denne tråd

Du må være fejlinformeret
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:54

Hej igen

Du må på en eller anden måde være fejlinformeret, for der intet til der forhindre dig i at sende en priivat person til inkasso.

Iørigt koster det normalt ikke noget at sende en person til inkasso, da skyldner normalt kommer til at dække advokat omkostningerne. Du er velkommen til at sende mig en Pb, så skal jeg gerne anbefale et advokat firma der kan hjælpe dig videre i sagen.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 12:37

Sune har ret, så tag imod hans råd!

Man har ikke lov til at hænge folk ud på nettet med nævnelse af deres navne, det kan i værste fald medføre en injuriesag med krav om erstatning.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil nu også gi både Sune
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:38

og Tina ret, og ka jo slet ikke se sammenhængen med at du har handlet privat med en person, og så at den person også har noget med et forbund eller rideklub at gøre. Det er jo to vidt forskellige ting.

Hvad mener du med personen er gået under jorden ?? Hvis du er så sikker i din sag, så er det da bare at sende den til en advokat, det vil tage ham ti minutter og finde ud af om du har noget at komme efter eller ej, og så er den jo lukket. Her på HN bliver den vel ikke lukket.

Nu har du jo også en forretning selv, det vil lidt svarer til at folk begyndte at hænge din forretning ud, fordi de har et mellemværende med dig vedr. nogen penge, eller træningsmetoder, eller hvordan dine heste ser ud på marken eller når det er i byen. Det ville jo heller ikke være fair over for dig eller for din forretning.

Så nej, følg nu Sune´s råd, kontakt en advokat, og få et hurtig svar.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 08:29

Når nu du har en dom på at han skylder dig penge, kan du jo få lavet en udkørende fogetforretning, hvor foden så kan tage pant i evt. værdier.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg tænker...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 11:02

om det mon er den samme formand, hvor jeg engang måtte hente en hest hjem igen, fordi han havde "glemt" at betale

Dengang var han ikke formand, men sad i bestyrelsen, men nu er han formand.

Den omtalte skyldte også penge til andre personer i foreningen.

En hest kan man jo altid hente, det er nok lidt sværre med penge, men pøj-pøj

Mette

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 16:19

Må sige at jeg synes nu allerede personon er hængt ud og kan ikke forstå dette indlæg ikke bliver slettet... !!!

Der er altid to sider af sådan en historie.. Men der er jo en kontrakt på det hele så det er jo lige til... !!!

TJA... held og lykke...!!!

MVH

Christina Jensen

Stald Solheim

FODERPLAN UDARBEJDES

GÅRDBUTIK MED FODER OG TILBEHØR TIL GODE PRISER.
NU OGSÅ MED PRODUKTER FRA BACK-OM-TRACK

SE. WWW.STALD-SOLHEIM.DK

0
0
Svar på denne tråd

christina1974
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 17:30

"Der er altid to sider af sådan en historie"

Christina du glemmer lige at der i denne sag faktisk er en dom på at han skylder pengene ... så nej der er ikke to sider af historien når man er dømt som skyldner!

Sune

0
0
Svar på denne tråd

Det ka godt være jeg ikke læser
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 07:34

så godt, men hvor står der at personen har en dom for at skylde, og hvorfra ved vi om det er sandt ?? Jeg vil nok som Christina sige, at der er to sider af en sag, og jeg synes da det er lidt sjovt vi ikke har hørt mere siden rådet fra alle var kontakt en advokat, og hør hvad han siger til det hele.

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 16:07

Anette

Nej læse det kan du åbebart ikke for der står jo sage har været i fogedretten og der er papire på alt.

Forfatter: StaldShamrock (Præsentation Opd.) (Skriv besked) Dato: 30-10-07 09:40

Ja vi har da vist misforstået begge veje.

Jeg har ikke tænkt mig at "hænge" nogen ud. Der er jo papirer på alt. Jeg havde sådan set bare tænkt mig at spørge de andre i avlsforeningen, om de vidste hvorfor personen var "sunket i jorden", med mine penge og om det evt var sket før.

Mht incasso, så er jeg gået igang gennem fogedretten. MIsforstod dig bare.

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Ehm, det ka godt være
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 07:54

jeg ikke ka læse, men der står altså "er gået igang" gennem fogedretten, der står ikke nogen er dømt, og igen har vi kun sagen fra en side af, vi aner jo ikke om det er sandt eller ej, og hvis fogden havde været ude og personen er dømt, så ka jeg da ikke forstå hvorfor trådstarter ikke har skrevet resultatet på sagen. Som jeg lidt ka forstå på tråden, så er det jo småpenge vi snakker om, og der tror jeg altså ikke på en person ville gå under jorden. Nu skal vi også lære at tage tingene med et gram salt til alle sammen.

Annette

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

ikke dom
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 19:37

helt forkert sune..

Nej personen er ikke dømt og er heller ikke gået under jorden.

MVH

Christina Jensen

Stald Solheim

FODERPLAN UDARBEJDES

GÅRDBUTIK MED FODER OG TILBEHØR TIL GODE PRISER.
NU OGSÅ MED PRODUKTER FRA BACK-OM-TRACK

SE. WWW.STALD-SOLHEIM.DK

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 21:02

Undskyld mig I kender åbenart ikke nogen til fogedretten og hvordan systemet fungere!

Udfra hvad der bliver skrevet om at sagen har været igennem fogedretten og alle papire var iorden, må vi antage at der foreligger en fogedretsdom!

Om vedkommende er gået under jorden skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Sune

Der er godt og grundig trær af dårlige betalere! De burde hænges offentligt ud når der forligger en dom!

0
0
Svar på denne tråd

Altså Sune
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 22:20

Der står " så er jeg gået igang gennem fogedretten" Intet om at det har været igennem fogderetten, det ka godt være vi andre ikke ka læse, men det går da heller ikke super for dig . Som jeg skrev, tag nu lige tingene med et gram salt, man skulle næsten tro det var dig og dine penge, eller du kender en af parterne i sagen, så gal og arrig som du bliver.

Annette

Som også er rigtig træt at hendes kunder ikke altid betaler til tiden, men derfor stadig ikke føler trang til at hænge dem ud offentligt, slet ikke uden nogen juridsk baggrund og begrundelse, men tror på almindelig kommunikation er bedst.

Se mere på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider