Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Sort arbejde - snyd
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 10:23

Kan man melde en person for sort arbejde, hvis denne nægter at lade betaling/løn melde til told og skat? Personen har ikke eget firma.

Lad os sige, at der er betalt X antal kr. til løn for aftalt arbejde over en periode på X mdr. Personen arbejder X antal dage og forsvinder så, uden arbejdet er udført.

Der er ikke skrevet kontrakt, da personen er en bekendt og beløbet er udbetalt a'conto, altså forudbetalt.

Hvordan vil "svigtede" stå i sådan en sag, hvis det skal meldes som snyd. Eller kan det overhovedet lade sig gøre, uden at "svigtede" selv kommer til, at stå som "sort-betaler"?

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Mor til Mikkel d. 03-04-07

Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvis man er vidende om..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 12:25

at personen fra starten ikke var reg. med moms nr og dte hele skulle betales som en " venne tjeneste", ja så er man selv med på at det hele er sort og ryger selv med i saksen.

vi har ofte kunder der ringer og vil ha et arbejde færdiggjort, som andre er rendt fra.

De fleste gange viser det sig, at vedkommende har betalt for sort arbejde og derfor ikke har nogen som helst shance for at kræve sin ret.

IMC.
jeg er ikke klogere end andre, men de andre glemmer bare at tænke sig om
0
0
Svar på denne tråd

Jeg må..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 13:16

indrømme, at jeg synes det er lidt af en falliterklæring, at man vil indberette en person for at udføre sort arbejde, som man i første omgang har været fuldstændig indforstået med (sådan læser jeg dit indlæg, korriger mig, hvis jeg tager fejl).

Jeg ved godt, at personen har snydt dig, men du har trods alt selv indgået aftalen om at få lavet arbejdet sort - og det er desværre det man risikerer, når sådanne "lyssky" aftaler laves. At det så oveni købet er en bekendt, er rigtig øv, og betyder nok, at du er en ven/bekendt fattigere.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

LineG jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 13:36
I har taget en chance og tabt - sur mås, men der er nu en grund til at det er bedst at få en regning...for så kan man nemlig reklamere.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd

Surt show!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 14:08
Du kan ringe til Skat, men du hænger selv på den, medmindre du ringer og siger, du er bekendt med at vedkommende arbejder sort. Du skal ikke sige, du selv har fået lavet noget!

En opbyggelig historie:
Vores naboer fik lavet nyt badeværelse, vi undrede os over alle de håndværkerbiler, der kom fredag efter kl.17.00

Men de fik lavet badeværelse på 1. sal- og ugen efter sprang et vandrør i etageadskillelsen.
Det dækkede forsikringen IKKE!
Så det blev et dyrt "orange" badeværelse...

Vi holder os til "rigtige" håndværkere- vi har ikke råd til andet.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Hvad så
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 10:29

hvis, parterne havde lavet den aftale, at ham der skulle udføre arbejdet, selv skulle indberette indbetalingen til Told og Skat?

Eller er der sket den største bommert, i og med, at "svigtede" regnede med, at en indberetning kunne ske uden der var et firma bag?

I så fald, hvad sker der, hvis man alligevel melder ham og selv står som "medskyldig"?

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Mor til Mikkel d. 03-04-07

Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis nu vi leger...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:04
...at jeg tilbyder at hjælpe en eller anden med at lære at læse, mod betaling naturligvis, så ER det altså MIT ansvar at indberette indkomsten herfra til SKAT.
Det er ikke modtageren af ydelsen.

Og man behøver IKKE have "eget firma" for at skulle/kunne indberette den slags til SKAT.

Jeg synes så, at HVIS man har "bestilt" sort arbdejde og altså var indforstået med at det ville være fusk, snyd og brandulovligt - så har man "købt en pakke".
Så er man altså LUSET, hvis man melder "den sorte arbejder" for sort arbejde, bare fordi der er opstået en uenighed. Det er den risiko, man tager ved sort arbejde.

Lidt ligesom at hvis man køber hælervarer er der da heller ikke garanti på - too sad, too bad.
Hvis du vil have FORDELENE ved at sikkert system, hvor det er svært at blive snydt, så må du betale fuld pris.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:37

Det dummeste man overhovedet kan gøre sort arbejdskraft eller hvid for den sags skyld er da at betale også forvente, at opgaven bliver udført.

Har man først sluppet pengene, så står man rigtig skidt også endda med en autoriseret hjælp, fordi så har man sluppet grebet på den lange ende - og det kan i den grad få serviceniveauet til at dale eller helt forsvinde.

Så betal aldrig noget forud, hvis det indebærer fysisk tilstedeværelse efterfølgende!

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 06:12

Tina V lige præcis.

hvor meget drejer det sig om i kroner og øre de anonyme forurettede har tabt for ikke udført arbejde?

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

er indberrettet?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2008 13:27

Hej Maria, prøver lige at belyse dette lidt selvom det er et stykke tid siden - måske du stadig kan bruge det =)

<"Kan man melde en person for sort arbejde, hvis denne nægter at lade betaling/løn melde til told og skat? Personen har ikke eget firma."

Ja - såfremt personen ikke angiver det i sin Brutto B-indkomst - er det jo sort arbejde.

Mht. at personen ikke har egen virksomhed, spiller dette kun en rolle vedr. momsen! Såfremt der er tjent under 50 t.kr. skal indtægten angives på selvangivelsen privat, såfremt beløbet er over 50 t.kr skal personen moms registreres samtidig - dvs. oprette en virksomhed.

Jeg har i øvr. lige rådført mig med en af de garvede revisorer her på adr. og der skal ikke være en virksomhed bag for at have et medarb. forhold. en privat person kan godt sælge en ydelse til en anden privat person. Dog ser man helst at der laves udgiftsbilag til dok. for fastsættelsen af B indkomsten hos lønmodtageren/arbejdreren. Arb. giver skal ikke gøre noget i denne forbindelse.

Det ene problem i denne sammenhæng er, at såfremt dette "arb. forhold" vedr. indkomståret 2007, skal personen først angive indkomsten på sin selvangivelse for 2007 - dvs. senest 1. maj 2008. Såfremt dette er sagen, kan du jo ikke på forhånd melde en person.....

Det andet forhold som jeg studser over - er sætningen om at personen nægter at lade løn melde til SKAT? Arb. giver melder selv Løn, AM bidrag, ATP mv. til SKAT (evt. gør revisor) - hvor kommer lønmodtager ind i billedet og blander sig? Med mindre det er aftalt at der betales XX antal kr. til "arbejderen/lønmodtager" og denne melder dette som B indkomst - men så er vi tilbage i indberetningen 2008... Med mindre det selvfølgelig gælder indkomståret 2006 - så kan du jo anmelde det.

Den sidste ting er jo så det juridiske prospekt - som jeg slet ikke har forstand på - men det "lugter" jo lidt af bestilt sort arbejde der ikke flasker sig... og der er "arbejdsgiver" vel medskyldig??

vh Helena

!!!! BILLIG SPRINGSADEL SÆLGES!!!

Tjek min hjemmeside; www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider