Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Chikane - lov?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 23:45

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål angående en sag, jeg kalder "træningsstedets ejer" for X og kunden for Y.

X og Y har lavet en aftale om en tilridning, Y for at hvide at det vil tage ca en måned. efter 14 dage vil Y gerne deltage i træningen og ringer naturligvis og spørger X hvordan og hvorledes, da det blev aftalt at Y kunne deltage hvis ønsket.

Dette starter en langvaring "diskution" og Y vælger at tage hesten hjem efter blot 14 dage.

Men selv nu, over 2 måneder siden Y trak hesten hjem modtages der stadig truende, schikanerende mails, samt mails der absolut IKKE taler pænt om Y, alt dette er sendt af X og haves på skrift.

Spørgsmålet/problemet er nu at Y er begyndt at blive meget påvirket af denne chikane og det ødelægger Y's hverdag.

KAN Y ikke melde X for chikane i sådan en sag?

Jeg kan naturligvis ikke gå i detaljer af hensyn til de implicerede.

Men jeg vil mene at det er på tide dette meldes som Chikane...

hvad tror i?

Er der en chance, når ALT korrespondance er på skrift? Samt vidner til chikanen?

Mvh Line!
|Vi ligger alle i rendestenen, men nogle af os kigger på stjernerne|

Stald Lindgaard frarådes

Dyrefarmen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 13:46

at Y står ret godt, jeg ville gå til politiet og høre hvad de siger og hvordan det hele skal gribes an..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 08:15

Ok, mange tak Annemette.

Det var også mit bud til Y.

Der vil blive ringet og hørt, hvad politiet mener er det klogeste.

Tak for svar.

Mvh Line!

Stald Lindgaard frarådes

Dyrefarmen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 09:40

Jeg tror også at Y står ret godt. Men desværre sker der ikke meget i sådanne sager, så Y står egentlig ret så alene, da politiet næppe gør det helt store i sagen, men mindre der er direkte skriftlige trusler om fysisk vold - det skal de handle på.

Men såfremt Y ellers er lidt bredskuldret og jo har sin dokumentation, kunne vedkommende evt. vælge at fremlægge disse chikanerier til offentligt skue enten i den lokale sprøjte eller andre steder overfor en skrivevillig journalist.

Nogen gange er "trussel" om dårlig reklame nok til at lukke munden permanent på sådan en som X her for mig fremstår som. Specielt hvis vedkommende er forretningsdrivende med ridested, som vedkommende skal leve af indtægterne fra.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd

Stald Lindgård?
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 14:34

Umiddelbart gætter jeg på, at hele miseren er foregået på Stald Lindgård? Hvis det er tilfældet, og du gerne vil stå godt, skal du lige lave din signatur om... Bare som et lille tip herfra...

(Ud over det, har jeg intet kendskab til, hvad du gerne vil have hjælp til, faldt bare lige over din signatur...)

Held og lykke med det.

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

Dorthe75
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 22:29

Min signatur har skam intet med den omtalte sag at gøre ;)

Mvh Line!

Stald Lindgaard frarådes

Dyrefarmen

0
0
Svar på denne tråd

men er det
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 18:31

men er det kun fra X, at der er modtaget truende ting på skrift??

Eller, har Y også 'svaret tilbage'?

Som du beskriver det ovenfor, vil jeg mene, at Y står stærkest, men ER der virkelig ikke foregået noget den anden vej også? For så tror jeg ikke, at Y står helt så stærkt længere...

Med andre ord: jeg synes der mangler lidt info om, hvordan Y har forholdt og opført sig...

Anja

www.123hjemmeside.dk/stald-lindgaard

Tilridnig, træning, kommission og salg - kig forbi :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider