|
|
| jeg har et spørgstmål |
| Forfatter:  |
beggi ♥ikena♥ |
| Dato:  |
21-06-2007 13:28 |
|
en lille forhistorie uden navne. en person vil gerne købe en plag. hun henter den med aftale om at symbolsk beløb bliver sent den følgene torsdag. der er intet på skrift. men den som har solgt beholder hestens chips papier til beløbet er betalt. hvem ejer hesten?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejer ... |
LonnieK |
24-06-2007 20:19 |
|
Mener helt klart at ejeren er den der har papirerne ... Hvis du køber bil skal den omregistreres det samme må gælde en hest. Lonnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var godt der var en som |
beggi ♥ikena♥ |
24-06-2007 20:52 |
|
forstod mit spørgstmål. det var lidt forkert formuleret:) det var skrevet i vrede. sagen er at min plag blev hentet og der aftalte vi at pengene som ellers er et lille beløb skulle falde kommende tårsdag. det gør de så ikke og jeg har stadig ikke fået nogen:( men jeg har chips papierne som jeg ville sende når pengene kom. men nu er jeg nervøs for at mit plag er kommet i forkerte hænder da det jo må være en uærlig person.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har gjort det samme |
|
|
Solgt en hest, køberen havde ikke det fulde beløb, aftalte en dato hvor pengene skulle falde og jeg ville så sende pas og papir på hesten, hun betalte ikke til tiden.. og jeg meddelte hende at hvis betalingen ikke faldt omgående hentede jeg hesten igen.. det hjalp og betalingen kom  Det kan/ skal skrives i kontrakten hvis det fulde beløb ikke falder med det samme.. så er der ikke noget at komme efter ! Har du fået betaling eller din plag retur?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen af delene |
beggi ♥ikena♥ |
29-06-2007 14:14 |
|
jeg har værken fået penge som dog kun er et symbolsk beløb,eller plagen retur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontrakt |
|
|
har du lavet sådan en? hvis jeg var dig ville jeg hente den igen.. det er trods alt stadig din..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups... |
|
|
læste lige teksten ordentligt  ingen kontrakt, ved du hvem dem der har " købt" den er? eller hvor de bor? - tag kontakt til dem, en aftale er en aftale.. ellers hent den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen hvis |
beggi ♥ikena♥ |
29-06-2007 17:47 |
|
jeg henter hesten selvom jeg har chipsen er det seltekt ifølge politiet. ellers skal jeg have en nøjagtig adresse og anmælde hende for tyveri. men jeg er ved at finde den nøjagtige adresse sammen med andre der fra så jeg ved hvor polisen skal køre hen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oki... |
|
|
jamen så er det jo bare at få det anmeldt... det er jo stadig din hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ifølge politiet |
beggi ♥ikena♥ |
30-06-2007 19:41 |
|
er det selvtægt hvis jeg selv henter den. den eneste mulighed at at anmælde for tyveri. jeg syntes bare hun er smadder tavelig,og om ikke andet så håber jeg jeg at jeg kan forhindre andre i at handle med hende. så alle der er i tvivl kan bare kontakte mig hvis de er ved at handle med en ung pige fra vemmelev. så skal jeg nok forklare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det nok hvis |
joenter97 |
05-07-2007 17:37 |
|
personen som har den hest skriver herinde at vi bare kan hente den ,er det nok på skrift til at det ikke er selvtægt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Tjae... Hvis hun skriver, at du bare kan hente hesten, har hun vel bare lånt den og nu skal den hjem igen...???!
Maria
Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok ja det må man mene |
joenter97 |
05-07-2007 18:48 |
|
jeg har bare ikke været inde i det her før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| evt udprintet tråd fra hn |
joenter97 |
06-07-2007 15:01 |
|
hvor der skrives at vi bare kan hente hesten. er det nok til at det ikke er en ulovlig handling at hente hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Team-RQ |
06-07-2007 19:59 |
|
det er mig som er den uærlige person... som jeg har skrevet til dig mange gange før så kan du sende de papirer pr. efter krav og jeg skal nok betale det det koster at sende dem pr. efter krav... håber snart du kan forstå, at det her kan løses meget let og ubesværet. og jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver ved med det her. det spilder din tid, men værst af alt fortæller du kan halvdelen af det hele. og det er ikke for sjov at de andre inlæg er blevet slette når du bliver ved med at skrive det samme. det her kan klares uden indblandning af HN,HG,DBA. det eneste jeg forlanger af dig er at sende de papire pr. efter krav. og jeg får papirene og du får dine penge. men jeg tror mest af alt at du har fundet en anden køber som vil give mere for hesten, for der er jo også nogle der måtte få den gratis. eller også har hesten ingen chip papire, for jeg har aldrig hørt om chip papire uden et chip nr. (som kun din dyrelæge har "altså chip nr.") jeg gider virkelig ikke det her mere for det spilder vores begges tid,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team RQ |
|
|
Uden at skulle tage parti for nogen og uden at skulle være i stand til at afgøre, om den ene eller anden har ret...
Men man skal da være mere end almindelig dum, hvis man sender papirerne på en hest uanset det er på efterkrav eller hvad det er, uden at have betalingen for hesten i hånden, hvis disse papirer er det eneste bevis man har på, at hesten er ens egen.
At sende papirerne garanterer jo ikke, at man får pengene...
Maria
Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| netop der for |
joenter97 |
06-07-2007 20:49 |
|
har jeg stadig papiret endnu. og nu truer hun med at jeg skal betale for opstaldning. det har jeg på skrift.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj |
|
|
Hvis papirene sendes på efterkrav. lægges det beløb bare til som hesten lyder på, altså hvis hestens købs pris er 1000kr og at sende på efter krav koster ca. 36 kr (hvis det er under 100g), vil modtagers (køber) regning lyde på 1045kr. de penge skal betales på posthuset før modtager for papirene. Bliver de ikke betalt, vil brevet blive sendt tilbage til sælger, som så mister de 36kr, men stadig har papirene. kig evt her www.postdanmark.dk/cms/da-dk/ ePosthuset/Postservices/ Postopkraevning.htm
Venlig Hilsen Anni og Hannibal!! Klik dig ind på min hjemmeside Åengensponygård Se hvilke ponyer vi har tilsalg på hjemmesiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er fint |
joenter97 |
07-07-2007 08:25 |
|
vi har en aftale jeg kontakter dig søndag ang aflate om afhentning af safir
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skaal lige huske at |
joenter97 |
07-07-2007 08:39 |
|
det her er en gammel tråd. det er ikke en jeg lige har lavet den blev lavet da jeg utallige gange har været på besøg i min postkasse uden at der lå det der skulle. nu forklare jeg dig det lige igen . selfølgelig har han et chips nr,men det skal du da ikke have når du ikke kan overholde din del af aftalen. som sagt vil han blive hentet. har du selv en dag i næste uge så skriv hvornår det passer dig at han bliver hentet. linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| En mindre detalje er jo også |
gsims |
13-07-2007 19:48 |
|
at efterkrav højst kan være 5000 kroner, hvis ikke man har girokonto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa igen |
beggi ♥ikena♥ |
28-07-2007 11:57 |
|
jeg vil ikke have skrevet mere på denne tråd. hesten har fået nyt hjem. men i er somsagt altid velkommen til at tage kontakt privat. mvh linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nyt hjem |
smukke-ped |
29-07-2007 00:46 |
|
ja for du ville jo ikke have ham hjem som du skrev...så du solgte ham igen... så det var vel i bund og grund pengene det drejede sig om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped |
|
|
Tvivler på, at det var pengene, der trak, når den kostede 500,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det må i selv diskotere |
beggi ♥ikena♥ |
29-07-2007 07:59 |
|
hvis i har lys til det. jeg er iværtfald glad for at han nu har fået godt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| økonomi |
smukke-ped |
30-07-2007 10:38 |
|
hvemsomhelst...når man sælger hesten flere gange...så er der lidt penge i det... og hvis man er i knibe kan det være gode penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu ved jeg ikke om |
beggi ♥ikena♥ |
23-08-2007 12:22 |
|
du er perleven med omtalte. men hvad bilder du dig ind at sige at jeg har solgt hesten flere gange???hvordan mener du at du kan tillade at skrive sådan om mig? du kender ikke mig det er tydeligt at høre. nu skal du lige høre. min sag med omtalte er slut ,det er bare lige det at der er dukket x antal personer som er blevet snydt af den samme person. man kan godt vælge perti hvis man er 100%sikker på at man kender sanheden . jeg syntes at det er synd for de ærlige hestemennesker at der er enkelte personer som ødelægger folks tillid til at enten købe eller sælge en hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjovt nok |
beggi ♥ikena♥ |
28-08-2007 17:18 |
|
så er du pludselig flyttet også. det har du gjort mange gange har jeg hørt. hvad flygter du fra??? jeg syntes du skulle komme på banen herinde igen hvis du altså mener at du har rent mel i posen. men du dukker vel op med et andet navn og begynder forfra. håber at høre fra dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og jeg flytter |
beggi ♥ikena♥ |
04-09-2007 20:18 |
|
lige tråden op da jeg endnu ikke har fået kommentar fra smukke ped omkring hvordan hun kan udtale sig om hvad der rigtigt i den sag. hvor er duuu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De viser |
Mumse (Kobakkegård Hestepension) |
20-09-2007 15:17 |
|
bare endnu engang, at man aldrig skal sælge en hest eller andet på afbetaling uden en meget udførlig kontrakt. Hvis man ikke engang har "råd" til at låne sådan et lille beløb, har man så overhoved råd til en hest ? Jeg undres. Hilsen Mumse
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej er du ikke sød |
stacy og valiska |
11-02-2008 13:09 |
|
at slette ham fra din præssentation,da han ikke er hos dig mere???
med de to halve islændere,har jeg en hel:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forvirret |
|
|
hvorfor har du to hn/forfatter navne du skriver i herinde?, det ser ud som om navnene stacy og valiska samt beggi-ikena fører til den samme præsentation, eller er det mig der er kommet for tidlig op her lørdag morgen 
Ejer - af Silver Night, ponyen som ikke går ned på udstyr !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe nej du er ikke |
stacy og valiska |
16-02-2008 20:20 |
|
kommet for tidligt op:) jeg hed beggi ikena før fordi min daværende hest hed ikena. hun har fået nyt hjem. så nu har jeg to føl tilbage og de hedder stacy og valiska. såååå derfor
med de to halve islændere,har jeg en hel:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|