Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Skjult handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 14:24

Jeg vil gerne vide om kissing spine går ind under kategorien "skjult handelsfejl"?

Hvis ja er det så også noget der gælder over landegrænser?

Det drejer sig om en rå hoppe jeg købte i tyskland okt. 06, som jeg nu frygter har kissing spine. Jeg har fået hoppen ifolet, da jeg regnede med at alt var i den skønneste orden.

Hvis hoppen har ks (det undersøges på tirsdag), hvor står jeg så?

Hvad kan jeg kræve af sælger? Kun at levere hoppen tilbage og få pengene retur, eller kan jeg også kræve ifolingsomkostningerne, opstaldning, tilridning osv. retur?

Indtil videre er alt det her teoretisk, da jeg ikke ved noget med sikkerhed endnu, men gerne vil vide hvordan min situation ser ud, hvis mine antagelser er korrekte...

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana - Nu 21 kg. lettere

Venter føl medio marts 2008

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 11:04

Jeg vil tror at ks er en handelsfejl, og jeg har fundet et link hvor der står at der i tyskland er samme regler som i danmark www.maclab.dk/forbrugerguide/ #reklam

Det er bare for pcér, men mond ikke det også gælder for hest?

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

Se hvilke ponyer vi har tilsalg på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 06:02

Hej hej..

Jeg vil tro du kan lade den gå tilbage, men det er ikke så nemt over landegrænsen, mange har bøvlet meget med det den vej. Nej du kan ikke forlange ifolingspenge , tilridning mm for så skulle du have fået tjekket den i ryggen ved køb, Sælger ved jo intet om det før nu, så først fra første klage dag,og det skal kunne bevises med evt anbefalet brev.så kan forlanges opstaldning.

Men lad os nu ikke håbe det værste, held og lykke idag ...

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Dansk lovgivning
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 11:43

Jeg har mailet med en advokat her til formiddag for at høre reglerne.

Ifølge dansk lovgivning kan man godt kræve at få ifolingsomkostningerne dækket så fremt sælgeren vidste at hoppen skulle anvendes til avl. Jeg sagde, da jeg betalte for hoppen at jeg skulle bruge den både til sport og avl og det har jeg heldigvis et vidne på.

Men nu er jeg først og fremmest spændt på/nervøs for hvad de billeder viser..

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana - Nu 21 kg. lettere

Venter føl medio marts 2008

0
0
Svar på denne tråd

gfhugjkn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 19:03

for at have købt hoppen som værende avlsdyr skal det stå i handelskontrakten! så et vidne er altså ikke nok.

jeg ville nu blive godt tosset hvis jeg havde solgt en hest og jeg skulle betale for ifolingsomkostninger hvis hesten havde en handelsfejl og skulle gå tilbage til sælger!

men nu gik det jo heldigvis ikke så galt. det var da om ikke andet dejilgt at hendes røntgen billeder så fine ud så tillykke med det og det hele løser sig jo nok! hun er jo kun sølle 4 år.

Carina og hestedyrene!

Hoppeføl af springafstamning sælges.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 23:12
Der er også den mulighed, hvis hoppen har KS kan du evt. snakke med sælger om nedslag i pris... Også selv om dyrlægen siger, at hoppen måske bliver ok på sigt.. I hvert fald er det værd at overveje.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider