Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Jord til overs - afgrøde?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 10:46
Hej

Mig og min kærste kigger på hus med plads til hesten, vi har fundet flere som er interessante i Odense - området, "problemet" er at der ofte er for meget jord med i handlen til at det hele kan bruges til hypperne.

nu er spørgsmåls så;
1)kan det bedst betale sig at forpagte det ud når det kun drejer sig om 4ha, og i såfald hvad kan man så regne med at det vil give af indtægter om året?

2)eller kan bedre betale sig at lave en afgrødeaftale med fx.dangrønt hvor de planter,gøde og alt det der - men er det muligt med kun 4ha i Odense og i såfald hvad er det så muligt at tjene på denne løsning om året?

3) hvad kan der tjenes på de 4ha. ved at lave hø eller wrap via maskinstation - hvad vil der kunne tjenes på dette om året?

Håber der er nogle som har gode ideér om dette eller kender et sted hvor man kan få svar på disse spørgsmål.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Jordleje
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 11:28
Hos os ligger jordlejen på 1.000 kr. pr. hektar pr. år.
Lejer forpligter sig til at vedligeholde jorden (gødskning og tilsåning) medmindre andet aftales.

Om det er muligt at udleje afhænger jo af naboerne - vil de leje eller ej? Det kan ikke betale sig at køre ret langt efter jorden.

Med hensyn til wrappen, så afhænger fortjenesten jo af salgsprisen. Vi "tjener" 30 kr. minibigballe, når vi sælger noget af det - men prisen svinger jo også fra landsdel til landsdel.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Problemer med jord.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 18:12
Nu er jeg ikke bosat på Fyn, og kender derfor ikke priserne der, men min erfaring er, at 4 ha trods alt ikke er ret meget. Hvis markerne er lagt ud med græs, så er det da en ide, at få en maskinstation til at lave hø til jer om foråret, og så tage heste ind på sommergræs. Virker fint hos os, og så er jeg sikker på, at den gødning jorden får, også er noget værd.. Det er jo ikke for ingen ting, at visse gødningstyper er blevet kalds "forpagtergødning"
0
0
Svar på denne tråd

Bort forpagtet jord
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 21:54
Nu kender jeg desværre ikke til Fyns priserne, men vi bor på vestsjælland og bort forpagter ca. 1/3 del af vores jord, til en hektar pris på 2.500 kr. + en halm ordning.
Der er god interesse for jorden i vores område.

I kan evt. prøve at spørge lokale "landbrugs-ejendomsmæglere" eller en landboforening om jordpriserne i området.

Held & Lykke med gård jagten !

Hilsen Jane

Bedækning tilbydes ved Danmark´s mindste kårede Pintohingst

Indy Star
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider