Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Privat inkasso - trin for trin!
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 11:39

Nu må det være slut med at være flink, inkasso er vist vores bedste mulighed.


Lidt baggrunds-info: Min kæreste og jeg havde en ven (lad os kalde ham C), der blev røvrendt godt og grundigt af sin lejer. Lejer stak af fra en husleje på 8000 kr, og C havde ingen mulighed for at betale. Min kæreste låner ham pengene, og vi aftaler (mundtligt) at C har 6 mdr til at skrabe pengene sammen, mens min kæreste er udstationeret i Irak. Da kæresten kommer hjem, og vil have sine penge, er der ingen. C tilbyder at min kæreste istedet kan få et bilanlæg, men det er jo pengene han vil have. Nu bliver C svær at komme i kontakt med, og vi finder, af omveje, ud af at han også skylder penge flere andre steder.


Er der nogen der kan guide os igennem "inkasso-møllen"?

Vi har desværre ikke noget papir på lånet, men til gengæld har vi vidner. Vi har overvejet at optage C på bånd, hvor han indrømmer at han skylder os pengene. Er det juridisk gangbart?


Vi håber på at der er nogen herinde der kan hjælpe os.



Hilsen Julie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 husk lige en rykker
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 14:43

For at kunne sende sagen til inkasso er det vigtigt at i har rykket skriftligt for beløbet. ligeledes er det meget vigtigt at i har gjort skydner opmærksom på at han hæfter for alle omkostninger ved en inkasso.


Start med at sende en rykker, hvori det tydeligt fremgår hvad beløbet skyldes for. I Rykkeren giver I ham 10 dage til at betale beløb. Gør opmærksom på at sagen uden yderlige varsel vil blive overgivet til retlig inkasso og med heraf følgende yderlige omkostninger omkostninger for ham.


Husk at gemme en kopi af rykkren.


For en sikkerhedsskyld sender i brevet både som anbefalet og som almindeligt brev. husk af få en afleveringskvittering for det alm. brev.


Hvis han ikke betaler kan sagen så sendes til inkasso.



Har du brug for yderlige hjælp er du velkommen til at sende mig en besked.



Sune



0
0
Svar på denne tråd
 
 Inkasso
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 14:56

Hej Sune!


Tak for dit svar.


Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Hvis nu jeg gør som du skriver, og sender et rykkerbrev, og C så ikke reagerer på det, hvad så? Vi har jo intet på skrift. Kan jeg sende sagen til inkasso, når jeg faktisk ikke har noget bevis på at han skylder os penge?



Hilsen Julie.

0
0
Svar på denne tråd
 
 inkasso
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 15:38

Kan du ikke sende mig en besked, så skal jeg gerne hjælpe dig videre.






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider