Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

har købt hest
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 09:08

hejsa min datter har købt en dejlig hest på 6 år (trode vi)

vi var oppe og se ham løs i ridehal og ville geren prøve ham men hende vi købe hesten af ville ikke vise ham frem under rytter ,hun sage at han ikke var blevet redet længe så det kunne vi ikke. hmm ok vi kobe hesten og skrev i salgs papiren at hesten kunne rides og var blevet redet før hen. da vi fik hesten hjem fik den ro i en uge til at falde til i. men da vi så begynde at arbejde med denne blev den meget led . nu har vi prøvet på at få en hest ud af det i 14 dage men det går bare ikke den bider sparker og går i luften helle tiden, og vil ikke havde man lægger ben til den. jeg har ringet og snakke med sælger og hun vil ikke tage hesten til bage. og jeg vil ikke beholde den .hva gør man lige???

m.v.h stuntvil

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sender...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 10:04

dig en privat besked.

Marion

Ejer af kvæg prik hest og

den DEJLIGSTE Breeding Stock

0
0
Svar på denne tråd

du ringer til hende og siger
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 16:43

at så må I jo klare det ad rettens vej. Det står jo i salgspapirerne, at hun garanterer at hesten kan rides, så jeg ville mene, at I står ret stærkt, selv om det ikke er særlig smart, at I ikke insisterer på at se hesten under rytter - eller selv beder om at få lov at prøve den... Men det ved I jo nok godt nu.

Hvis I vil have hesten sendt retur uanset hvad, kan I vælge at hyre en advokat med speciale i den slags. Men det er måske fint nok lige at ringe til sælger og komme med truslen om advokat først; det kan jo være, at det hjælper. Advokater er jo nogle dyre folk at sætte i arbejde.

0
0
Svar på denne tråd

Problemhest
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 19:55

Ikke for at være lyseslukker, men at hesten opfører sig, som du beskriver BEHØVER ikke at være ensbetydende med, at den ikke er blevet tilredet eller redet før. Så jeg tror i står med en dårlig sag. I skal i hvert fald kunne bevise, at den ikke er blevet redet før -

At i har fået købt jer en problemhest, er så en helt anden sag. Man skal altid være på vagt, når sælger kommer med undskyldninger for, hvorfor en hest ikke kan vises frem under rytter - eller man ikke selv kan få lov at prøveride den - det er faktisk lidt dumt at købe en sådan hest - undskyld mig - det er ikke hårdt ment.

Jeg har ikke noget direkte råd til dig - temperamentsfejl er svære at returnere en hest på, fordi man inden købet selv har pligt til at undersøge og prøveride hesten. Temperamentsfejl kan også opstå ved en flytning.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

kontakt en dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 16:51

få dyrlægen til at lave en 100 % handelsundersøgelse.

det skulel ikke undre mig, om dyrlægen kan finde skjulte fejl som kan være en lovlig grund til at tilbagesende den, med den begrundelse at den har en skjult fejl.

IMC.
HESTE TRAILERE UDLEJES.
henv. 20285450
(reserveret til roskildedyrkuet og derfor ikke ledig i disse dage).
0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 08:52

Jeg går ud fra, at I har fået hesten billigt siden I køber hesten uden at din datter har prøvet den...

Så I ligger nu nok som i har redt...

Brug nogle penge på at få hesten redet til på ny, sørg for at tænder og alt andet fysisk er tjekket inden og vær sikker på, at sadeltøjet passer ordentligt til hesten.

Heste bliver ikke lede! Det har de ganske enkelt ikke hjerne til.

Det er de færreste heste som er sindsyge. De fleste reagerer sundt på forkert behandling...

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider