Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 Gymnasier!!!!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 22:09

Hej!

Jeg går i 9. klasse og vil meget gerne ind på et godt gymnasie efter sommeren!

Er der nogen derude som kender nogen gode i København?

Det skal være STX gymnasier (-:


De skal have en samfundsfaglig linje :-)


Eller som kan anbefale nogen?


Håber meget på jeres hjælp!


Mange hilsner Sarah


Ferrari verdens bedste pony - jeg elsker dig Basse :*


Jupiter - stjerne hesten :*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalal
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 07:35

Spørg din studievejleder. Helt ærligt


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 08:49

Har du ikke mulighed at besøge gymnasier eller snakke med en studievejleder?

Der er jo mange slags skoler, der fokuserer på alt muligt, så hvad interesserer dig? Miljøet er jo forskelligt fra skole til skole, og samf linje er rimelig intetsigende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gymnasier
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 09:03

jeg tror måske at sarah gerne vil have folks mening..... det er jo anderledes end en studievejleder - specielt når man får i folkeskole!!!!


men jeg vil faktisk ikke anbefale dig et stx gymnasium, for jeg går selv på htx ;) men held og lykke.


Sagde xMetz


Kjoler sælges! Skriv en PB for info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bvvcbbv
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 20:55

Kan desværre ikke anbefale noget STX, jeg går på HTX, og det er super fedt! og ovre i kbh, kan man også få en samfundsfags linie, det ved jeg (:




©©


K r i s t i n a

med Columbija


©©



0
0
Svar på denne tråd
 
 rødgrød med fløde
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 21:03

Jeg går på Frederiksberg Gymnasium, linje Engelsk A, Samf B (har jeg hævet til A) og Mat B. Jeg kan rigtig godt lide skolen og min linje, dog hvis jeg skulle have valgt nu ville jeg have valgt linjen Samf A, Mat B, NG B også hæve engelsk til A - jeg har nemlig hævet NG til B. Det kunne have været fedt at have haft samf A hele tiden da der er rigtig mange elevtimer (110!!) når man kan har det ét år.. Derudover har jeg hørt at Christianshavns Gymnasium også skulle være rigtigt godt, også med gode samfundsfaglige linjer :)


Skrevet af Sofie

Har haft flere heste inde på sjælen - håber det nu kan erstattes af én :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 DDDDDDDDDDDDD
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 13:10

GHG, OG, ØG. Virum f.eks. :-)


Isabella & Amadeus


Hubertus Ponyvinder 2008.

Dansk Pony Derbyvinder 2009.


FANTASTISK PONY SÆLGES TIL INGEN PENGE!

KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 16:19

Lauraj : virkelig nedern kommentar at lukke ud.


Sarah : kender ingen gymnasier i København, men det kan være du kan lave nogle aftaler med nogle af de forskellige om at komme ud i brobygning :)



:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk


"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAK!....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 13:21

Lauraj: Min studievejleder har over 8 klasser alle med unge der skal finde en ungdomsuddannelse der passer til dem. Derfor forventes det at vi selv gør en rigtig stor indsats for at kigge på gymnasier eller andre studieretninger.


Tusinde tak for svarene, får lige tjekket alle dem ud jeg ikke kendte! :-)


Jupiter - stjerne hesten !

Søger part i Københavns området! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 13:00

Lauraj: Hold dog din..... bøtte! Det er ikke ALT man kan spørge sin studievejleder om. Han/hun har ikke gået på alle gymnasier i Kbh, så kan da godt forstå at trådstarter gerne vil høre om folks erfaringer fra de forskellige gymnasier!


Hold dig dog væk fra indlæggene, der er ikke nogen der gider høre på dig.


sarah ?jupiter?:
Jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg selv gik på Avedøre Gymnaisum, lidt uden for kbh, men jeg har hørt godt om Det frie, og metropolitan :-) men har selvfølgelig ikke selv erfaringer med dem.



0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfghjk
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 10:41

Jeg bliver student til sommer fra Virum gymnasium.


Nu ved jeg ikke om du leder i omegnen af københavn eller i centrum men jeg er i hvert fald SÅ glad for at gå på virum.


Men prøv at kontakte nogen gymnasier på mail eller telefon og spørg om du må få lov at komme på besøgsdag, så du kan se hvordan hverdagen foregår de forskellige steder :)


&& Whatever &&


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gymnasier!!!
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 15:17

Selvom der er ytringsfrihed, er der ikke nødvendigvis ytringspligt. Der er altså ingen grund til at kommentere, hvis man ikke har gode råd.


Når det er sagt, så lad de dumme kommentarer være, og hold jer til debattens emne.

Det er ærgerligt, hvis tråden bliver mudderkast. Det er der ingen grund til. Hvis dette fortsætter vil den blive slettet og der vil muligvis blive uddelt advarsler.


På vegne af JHN-moderationen

- Stina (Major)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 15:52

Nu går jeg jo selv på Det fri, så det vil jeg da sige er fantastisk ;) -men med det sagt, så er det en privatskole, men med fantastiske muligheder for at forme skolen og undervisningen via basisdemokratiet der er.


Christianshavn gym har jeg også hørt en del om, men det er mest fra rygerhovederne som synes det er herre fedt (men det ligger jo også liiige ved siden af Staden. -Det var også den skole hvor der var et par fjolser der smadrede et hotel i Prag, DOG er alle ikke sådan, der er rigtig mange der er glade for det og synes sammenværet er fedt.


Nørre Gymnasium har jeg også gået, jeg synes dog at det var lidt mere prestigefyldt, i den form af det kunne virke lidt snobbet af og til.


Rysensteen, en skole hvor det bliver fortalt af dem der går der, at der ikke går 'dumme' mennesker, hvad det så end betyder....

0
0
Svar på denne tråd
 
 gymnasie
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 19:30

du kan også vælge at tage studenter kursus. der er ihvertfald frederiksberg studenterkursus, der går jeg nemlig. det tager 2 år og er MEGET intensivt.


man kan starte på frederiksberg lige efter 9 klasse.

det eneste adgangskrav jeg ved af, er at man skal fylde 18 i det første skoleår.


men tag en tur på hjemmesiden www.vuf.dk og bestil en tid til en samtale med en studievejleder, alle studievejlederne er SUPER søde og er rigtig gode til at hjælpe en, og evt. give dig nogle forslag til, en plan B hvis nu STX'en ikke viser sig at være noget for dig.


men held og lykke med dit valg :)


mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!


nu med Sambuca

¤BLLS¤


North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalal.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 22:27

Nu er sagen jo den at der findes ganske mange gymnasier rundt omkring i Købehavnsområdet. Jeg ved ikke om det er noget I er opmærksomme på?


Jeg vil såmænd meget gerne dele mine erfaringer med trådstarter hvis hun kunne indstrænke spørgsmålet til... lad os sige 20 gymnasier, ikke


Det svarer lidt til at spørge om der er nogen, der kender en god restaurant i......... Europa :)


Og sådan rent praktisk kan jeg fortælle dig at jeg egentlig heller ikke synes det er specielt inspirerende at høre på dig Patricia :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  26-02-2011 09:01

Lauraj: hvis der er så mange gymnasier tvivler jeg på du har erfaring med dem alle sammen, så kan du jo bare lige nævne dem du syntes der er bedst.


...Som man iøvrigt også ville kunne med en restaurant i europa ;)

så ja det er vel lidt samme spørgsmål, men virkelig ikke noget problem at nævne et par stykker?



:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk


"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åbent Hus
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 14:28

Sørg for at læse på gymnasiernes hjemmesider. Lyder de som noget for dig, så meld dig til Åbent Hus de forskellige steder evt brobygning, men gør det i god tid.


I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAk!dfghjkl
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 14:39

Tusinde tak for jeres hjælp, jeg kom på besøgsdag på RYSENSTEEN GYMNASIE og det var lige mig, så det blev min første prioritet! Der er jeg kommet ind, tak for hjælpen :))


Shamdian og Jupiter !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hader overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 22:30

Ørestad eller Frederiksberg :-P




§Bella§

- Nu med smukke Papaya e. De Noir :D

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider