Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 Projektopgave - spiseforstyrrelser
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 19:08

Hej alle sammen!


Jeg har 9.klasses projekt uge, i næste uge og er jo allerede igang med forberedelserne.

Jeg har sammen med en klasse kammerat om spise forstyrrelser, og da det jo er et ret så almindeligt emne som mange har haft før, ville jeg høre om der var nogen derude der enten havde haft emnet før, eller bare vidste noget om nogen gode hjemmesider på steder hvor vi kunne finde viden. Eller kendte en vi kunne interwiewe, snakke med el lign?


Vi har valgt at tage det bredt og ikke et underemne til spisefostyrrelser da der skal være meget at sige og kunne skrive om. Og at vores problemstilling skal bestå af mindst 20 "undre" spørgsmål :-)


Jeg håber meget på jeres hjælp alt ville være godt! :-)


Tusinde tak!


Ferrari verdens bedste pony - jeg elsker dig Basse :*


Jupiter - stjerne hesten :*

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 21:02

"Vi har valgt at tage det bredt og ikke et underemne til spisefostyrrelser da der skal være meget at sige og kunne skrive om."


Nu ved jeg godt det ikke er det her du beder om, men kan ikke lade være med at ytre min mening her (det er trods alt et debat-forum :D )
Spiseforstyrrelser er så bredt et emne, at ved ikke at skære det ned på et underemne vil jeres projekt blive (efter min mening) overfladisk og i vil ikke kunne gå i dybden og imponere jeres censor med interessant viden.
Nu er spiseforstyrrelser jo ikke bare anoreksi og bulimi, det er jo også overspisning, megareksi og ortoreksi!


Udover det, hvis jeres engelsk er godt, er det utrolig mange sider på engelsk hvis i søger på 'eating disorders' eller specificere det med'anorexia nervosa' (anoreksi).

Desuden, kunne i jo forsøge at få kontakt med en læge (jeg ved ikke hvordan i skal fremlægge det, med hvis i f.eks. bruger en powerpoint kan i jo spørge om tilladelse til at filme lægen og derved opnå en smule variation og vise læreren jeres initiativ) Hvis i gjorde det i starten kunne i jo b.la. basere nogle af jeres undre spørgsmål som i sikkert kommer til at få når i snakker med en læge som har en viden indenfor jeres emne.

Tilsidst vil jeg ønske jer held og lykke.... og give jer det råd at i skal huske at være originale. Spiseforstyrrelser er et så typisk emne at i skal være opfindsomme i jeres research for at kunne imponere jeres censor :)


Lille Prins
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.

www.mageloesgraviditetsscanning.dk


:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 isabelle caro...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 21:05

Havde et projekt om det i biologi i gymnasiet. Skal se om jeg kan få den gamle com. til at funke så kan jeg måske finde mere du kan bruge. Men til en start er her lidt ideer.


Altså anoreksi er jo fx. ret udbredt hos modeller og for nylig er Isabelle Caro død som følge af anoreksi. Det er jo noget man kan tage op. Der er også nogle "gode" billeder af hende som ville kunne bruges til et eventuelt power point show.


Desuden er der jo de hjemmesider for piger med spiseforstyrelser.

Denne som dog kræver log in, for at se det meste

fallen-butterflies.webs.com/apps/ videos/videos/show/14578-the-best- little-girl-in-the-world


noget med proanamia (ana=anoreksi, mia=bolimi) . Nogle hjemmesider som var meget omdiskuterede for et par år siden, og kan se efter en søgning, at der ikke er mange hits mere. Men prøv alligevel.


desuden er der nogle forskere der mener at anoreksi er en genfejl. E.v.t en fejl, som kun kommer til udtryk under særlige forhold. Det kan I jo også tage med.


Rikke med Thor

A good horse is never a bad colour.

Sov sødt min Katinka



0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:32

Skrev også om det dengang i 9. klasse.

Vi gjorde sådan, at vi ville have 3 synspunkter på sagen.

  • vi interviewede en psykolog
  • vi interviewede en pige der tidligere havde anorekse
  • vi interviewede normale mennesker på gaden, om deres holdning til spiseforstyrrelser.

På den måde fik vi altså 3 vinkler på opgaven. Kan huske at vi under fremlæggelsen også viste klip når vi snakkede om henholdsvis ortoreksi,anoreksi og bulimi. Altså et lille film klip, som lige viste hvad vi lige havde forklaret om. Desuden havde vi også NUPO slankepulver med i klassen, som vi lod folk smage, for til sidst at starte en lille debat agtig omkring pulveret - "kunne DU forestille dig at leve af dette?????"


Vi fik 12

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusinde tak!!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:37

Tusinde tak for jeres hjælp!

Det virkelig rigtig fedt!


Lille-prins, det helt fint;) Tusinde tak for hjælpen, og ja da det er så typisk og almindeligt emne vil vi nemlig gerne være originale og lavet noget lidt anderledes:)


Rikke:

Linket skal da helt klart tjekkes nærmere ud!

Og ja er begyndt at læse om hende, da vi fik udleveret flere artikler omkring hende, og hun er jo netop en god en at fortælle om!


EE1:

Hold da op det var godt nok en masse fede idéer, lyder rigtig spændende!:)


Tusinde tak til jer alle:)



Ferrari verdens bedste pony - jeg elsker dig Basse :*


Jupiter - stjerne hesten :*

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 15:35

hvis i vil gå helt i dybden og skære jeres emne helt ned, så det er nemmere at bruge så ved jeg der findes det der heder pro-ana og pro-mia sider hvor piger kan opfordre hinanden til at blive tyndere og sygere, imens hjemmesiderne udadtil fremstår som om pigerne hjælper hinanden til at blive raske.. det er meget spændende læsning, og helt klart nok til en hel projektopgave, da i så selv kan finde på nogle ting, der gør at dette emne får en ny vinkel, ellers så som du siger, sidder lærerne bare og nikker med hovederne, de har hørt den 10000 gange før.. det er et meget svært emne at få en god karakter i..



Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 15:40

ekstrabladet.dk/nationen/ article969920.ece


her får du et link til "brevet fra ana".


Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<


Rest In Peace Isabella! :'(



0
0
Svar på denne tråd
 
 ertyuiurtwq
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 19:22

Fedt, tusinde tak!!


Ferrari verdens bedste pony - jeg elsker dig Basse :*


Jupiter - stjerne hesten :*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider