Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 SRP - forståelse
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 20:40

Hej ænder.


jeg er en af dem der sidder og sveder december væk i min SRP. men er desværre kommet i det problem at jeg er usikker på hvad der forstås med det ene spørgsmål i min problem formulering, derfor prøver jeg at hente lidt hjælp her. det skal siges at jeg skriver om Hash og alkohol:



- vurdere de fysiologiske skader ved misbrug og diskutere mugliheder for forebyggelse og behandling. Herunder også en vudering af de potentielle fysiologiske fordele eller behandlingsmæssige fordele der kan være ved brug af de to stoffer.


Jeg leder ikk er nogen der giver mig det direkte svare, bare mere hvordan i forstår spørgsmål, og hvad i ville svare i punktform måske :)


På forhånd tak


Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Srp :D ..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 22:01

Godt det først er mig næste år (:


Som jeg forstå spørgsmålet skal du vende og dreje hvert aspekt af hvordan disse stofer påvirker kroppen, og derefter diskutere hvordan man kan forhindre/forbygge at folk ikke kommer ud i det? Og derud over skal du også kortlægge hvordan disse stoffer kan være til gavn, fx indenfor behandling af mennesker.


Ved ikke om det er rigtigt, men sådan forstår jeg det (:


- Nandor, jeg savner dig!

Friends we are, Friends we be, Friends forever you and me <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 jsifjsifjsif
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 22:47

vurdere de fysiologiske skader ved misbrug og diskutere mugliheder for forebyggelse og behandling. Herunder også en vudering af de potentielle fysiologiske fordele eller behandlingsmæssige fordele der kan være ved brug af de to stoffer.


Er dette din problemformulering? Underligt at du ikke har nogen redegørende eller analyserende punkter.

Anyway, for mig er den åbenlyst, netop at du skal


Vurdere fysiologiske skader ved misbrug

Diskutere muligheder for forebyggelse og behandling

Vurdere potentielle fysiologiske fordele/Behandlingsmæssige fordele der kan være ved brug af de to stoffer


Vurdere og diskutere er i mit hoved det samme, så er dette kun dit diskuterende punkt?


L

0
0
Svar på denne tråd
 
 rødgrød med fløde
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 08:22

Skriv en mail og spørg din vejleder hvad han/hun mener ;)


Skrevet af Sofie

Har haft flere heste inde på sjælen - håber det nu kan erstattes af én :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 SRP - forståelse
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 08:40

Forskellen på en diskussion og en egentlig vurdering er, at en vurdering er en diskussion med en stillingtagen/vurdering til sidst. Altså skal man vurdere, hvilke argumenter der er bedst/vejer tungest, og dermed hvilken forklaring der er "bedst".


Derudover tror jeg som weeeezzzy, at det kun er dit diskussionsspørgsmål? Har du ikke noget redegørende inden dette?


Christina Buhl

Jalousi handler ikke om at være bange for at miste,

men om at være bange for at dele.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 13:11

Jeg ville spørge min lærer/vejleder Han/hun ved det sikkert bedst. Men ellers har de andre vist beskrevet det meget godt :)


- og det var da egentlig enormt sent at være i tvivl om et spørgsmål?



... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo


0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: SRP - forståelse
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 13:35

Dine vejledere er til for at hjælpe dig, så hvis du stadig er i tvivl, vil de sikkert være glade for at høre fra dig.



Mange undervisere deler det op i redegørende - analyserende - vurderende/diskuterende, så i og med Pernille skriver, hun er kommet i tvivl om det ene spørgsmål, er de andre taksonomiske niveauer højst sandsynlig også repræsenteret.


Støjer: SRP ligger ikke samtidig rundt omkring i DK. Nogle afleverer i denne uge, andre først d. 22.



Ditte

- I'm just a dreamer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 17:03

Nå for søren - det vidste jeg ikke. Troede alle afleverede den 16. Det er nemlig den eneste dato jeg har hørt de forskellige steder.



... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo


0
0
Svar på denne tråd
 
 jhygfvbnh
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 17:27

Piger, hun skriver jo at hun er i tvivl om det ene spørgsmål i hendes problemformulering :)


Men synes også første del er indlysende: skader og behandling ved misbrug. Forstår ikke sidste del ;)


der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 18:28

Og andre afleverer d. 21 :p


{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 23:44

Hehe jeg skal aflevere den 17.


Trådstarter: Det er garanteret i dette spørgsmål at du skal sammendrage de to fag, og også at du skal komme op på det højeste taksonomiske niveau. Uden at være inde på alle tre niveauer, kan du ikke bestå. Så du skal især være skarp i det diskuterende afsnit.

Er enig med de andre i hvad spørgsmålet omhandler.


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider