Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 SRP-helvedet..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 16:20

Er jeg den eneste 3.g'er der sidder i det nu?

Eller måske nogen ældre nogen, der kan huske deres SRP?

Vi fik vores opgaveformulering igår, og åååh, hvor er det bare stort og uoverskueligt synes jeg!

I dag er gået med at købe postits, købe ind, læse, finde sange og digte og så videre.


Hvad er jeres opgaveformulering?


Min er blevet:


Gennem en sammenlignende analyse og fortolkning af Forår Fatale, Glor på vinduer, Marquis de Sade samt evt andre numre efter eget valg, bedes du indkredse Anne Linnets kunsteriske virkemidler, både musikalsk og litterært. Du skal også inddrage en eller flere tekster fra albummet Akvarium.

Med udgangspunkt i din analyse og fortolkning bedes du belyse Anne Linnets udvikling fra den første plade i 1978 til i dag.


Analyser et eller flere selvvalgte Tove Ditlevsen digte, som AL har fortolket og vuder årsagerne til at AL af flere omgange har beskæftiget sig med TD.


Jeg synes egentlig det er okay, lidt svært at gå til, ret meget analyserende, men ellers okay.


Jeg skal i øvrigt skrive i musik og dansk.


Hvad med jer?




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 dsfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 18:03

Fik min problemformulering i fredag, men har ikke rigtig haft tid i weekenden, så er også først begyndt her i går.

Skriver i tysk og historie og har fået denne opgaveformulering:


Der ønskes en redegørelse for de historiske forhold i efterkrigstidens Tyskland med fokus på grundlæggelsen af de to Tysklande og leveforholdene i DDR op til murens fald.
Derudover ønskes en analyse af romanen "Am kürtzeren Ende den Sonnenallee" af Thomas Brussig med vægt på hovedpersonens skildring af leveforholdene i DDR, samt evt. Et uddrag af "Simple Storys" af Ingo Schultze.
Endelig ønskes en vurdering af i hvor høj grad den skildring der gives i Sonnenallee og evt. Simple Storys stemmer overens med de faktiske leveforhold i DDR.



Det var ret meget det jeg havde forventet, så ingen problemer der. Startede i går med at se filmatiseringen af bogen (på en tysk VHS = ingen undertekster, hvilket betød at der var en hel del jeg ikke fik fat i.) Så begyndte jeg at læse bogen og løbende skrive et uddybende resume, hvilket jeg blev færdig med i dag, hvor jeg så også har fået set filmen igen. Så nu burde jeg være klare til at gå igang med en analyse!


Mht. historiedelen har jeg brugt en del tid på at kigge i alle mine bøger og finde ud af hvilke afsnit fra hver bog der kan bruges, og derefter sortere alle de brugbare kapitler indenfor de underemner jeg vil skrive om (f.eks. DDR's oprettelse, FDJ, kultur og musik osv.) Så jeg ved hvilke bøger jeg skal bruge til de forskellige dele af opgaven.



Og nu holder jeg pause ;D


TRiNE

& Sonny

0
0
Svar på denne tråd
 
 jojo også her
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 18:08

Vi fik så vores problemformulering for flere uger siden, da vores gymnasium syntes, at vi skulle prøve den nye ordning

Dvs. vi ikke har to sammenhængende uger, men at den første uge er splittet op i flere skrivedage, med almindelig skole ind imellem + afleveringer, men så har vi dog den sidste uge i et stræk inden aflevering.


Jeg har pt. skrevet 9 sider, men der er langt til de 20. :)


Jeg skriver i matematik og biologi, selvom jeg har kunstnerisk studieretning med musik. :)

- Skriver om Lotka-Volterra modellen, hvor jeg skal komme på differentialligninger, deres modeller og populationsbiologi.


Glæder mig til at skriveugen går i gang, så man ikke skal tænke på almindelig skole også!!


Camilla Jaller
- Nu med Winzerkind :)
"Livet er fedt, men vi lever for lidt"


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 18:24

Drini: Ej, puha, det lyder svært. Synes faktisk at alle der skal skrive i andet end musik-dansk/engelsk/historie lyder megasvært :P Men godt at du er kommet i gang


Jaller: Ej, det er da godt nok en nederen metode, at man skal overskue skolen samtidig!

Men dit emne lyder godt nok spændende :)




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 20:24

Fik min igår, og har skrevet 8,5 normal sider (hvor 4 af dem er matematisk udledning - men det tæller stadig.) + lavet to forsøg.


Så det er da meget godt klaret på kun 1,5 dag xD Hehe. Men har nok nogle fejl i min tekst som skal rettes til og skrives om.

Min problemformulering er i matematik og fysik.


Beskriv kameraets historie (kort)

Redegør for fysik og matematikken i et linsekamera

Find den idelle linseform vha. matematik og redegør for linsefejl.


Dejlig nem og åben! + spændende emne.



JHN-a-holic #1

Annsofisk


0
0
Svar på denne tråd
 
 SRP....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 21:38

Uha, om jeg kan huske det!? ;) Jeg har faktisk de sidste par dage tænkt tilbage på, at nu var det præcis ét år siden, jeg sad på mit værelse i 6-7 timer hver dag og skrev og skrev og skrev... Jeg begyndte dog at læse al min litteratur i efterårsferien, så der var skrevet notater til alle kilder, kilderne var læst flere gange, og jeg havde lavet en oversigt over hvilke delspørgsmål, jeg ville kunne få svar på i hvilke kileder og på hvilke sider. Så da jeg fik min problemformulering gik jeg egentlig direkte hjem og skrev - og det blev jeg så ved med en uges tid, hvor jeg efterhånde havde skrevet de 25 s. brødtekst. Havde faktisk ikke travlt på noget tidspunkt, så mærkede ikke stressen under selve skriveperioden - det var faktisk de 2 mdr. forberedelse, der for mit vedkommende tog enormt meget tid og kunne give mig lidt stress ;)


Jeg skrev forresten i international økonomi og matematik om finanspolik og det daværende finanslovforslag samt multiplikatoreffekten, der blev bevist på flere forskellige måder, bl.a. vha. induktionsbeviser og rækker.


Det skal dog siges, at jeg, da jeg var færdig, faktisk var ret glad for at have skrevet opgaven, for jeg lærte helt utroligt meget, jeg allerede har brugt flere gange siden :)


Mange gange held og lykke med det - og hold modet oppe :D ;)


skrev
Maria,
som holder af
Cashmir Damgård Pablo Casandra Damgård
0
0
Svar på denne tråd
 
 SRP...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 22:54

Fik min idag kl. 09 :-)


Jeg skriver i historie og engelsk.


Min problemformulering lyder som følge:


Gør kort rede for opdagelse af den nye verden og mødet mellem europæerne og den oprindelige amerikanske befolkning. Herunder en redegørelse af begrebet kulturimperialisme.


Med udganspunkt i dette ønskes en komparativ analyse af selvvalgte uddrag fra Shakespeare 'The Tempest' og selvvalgte uddrag af Columbus' dagbog. Vis i hvilken grad de afspejler samtidens menneskesyn og europæernes selvopfattelse.


Diskuter og vurder hvorvidt de samme kulturkonflikter kan siges af eksistere i USA i dag.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 09:28

Jeg fik min i går, men er ikke kommet igang endnu..


Skriver i religion og engelsk:


Der ønskes en analyse og fortolkning af Janette Turner Hospital's novelle "After a Long Absence" med særligt fokus på fortællerens forhold til sin mor og far, herunder en indragelse af symbolikken omkring mangotræet.


Desuden undersøges den rolle, som tilhørsforholdet til minoritetsreligion spiiller i hele familiens interaktion.


Endelig ønskes en vudering af hvorvidt forfatterens personlige baggrund afspejles i novellen.


Rimelig nemt at gå til :-)




Rikke & Lucky Lurito DM

SØGER EN ÆLDRE, RUTINERET LÅNEHEST

0
0
Svar på denne tråd
 
 SRP helvedet..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 15:14

Jeg skrev min sidste år, kan sagtens huske det ;)


Jeg lagde al min sjæl i det, det er virkelig det jeg er allermest stolt af nogensinde at have lavet i skole- og/eller arbejdssammenhæng.


Skrev i engelsk og samfundsfag om American Psycho og neoliberalisme i USA..

Det var MEGAspændende..


Skrev 30 sider (mener jeg) brødtekst..

Og fik 12 :D


Hvis nogen vil have glæde af at se den, skal de være velkomne, bare jeg får en mail at sende den til ^^

Ellers ligger den vist også på studieportalen så vidt jeg husker.




P Jørgensen: Dit emne lyder MEGAspændende :D


-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghkuhkhukuhg
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 20:36

Puha, så er jeg altså glad for at jeg kun går i 2.g endnu ;) Glæder mig ikke til næste år! ;D


Har mat-kemi linje, og jeg synes godt nok at jer, der skriver i naturvidelskabelige fag, har fået nogle svære problemformuleringer :Q


.. mvh. j u l i e k r o n b o r g
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd
 
 æcdflbnb
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 22:31

Jeg skrev også min sidste år, og puha hvor jeg husker det. Er glad for, at det ikke er mig, men omvendt var det faktisk to gode uger, hvor jeg fik meget for hånden :) Havde så også en KANON vejleder, som altid svarede inden 20 min på nettet, så var aldrig rigtig i tvivl om noget :) Fantastisk lærer. Har aldrig oplevet en som hende.

Jeg skrev i mat og fysik, hvor jeg beviste Keplers love ud fra en diff.ligning og udledte ligningen for en ellipse, og bagefter beregnede jeg nogle tal på en stjerne og beviste, at den opfyldte Keplers love :) Jeg fik 12.


Held og lykke til de skrivelystne:D





Charlotte

Rigtig sport er travsport!

KE 05/06

Mulle og Frida, R.I.P


0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålålåå
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 11:50

SRP-helvedet kender jeg intet til - derimod var jeg i SRP-HIMLEN!


Elskede mit emne, min vejleder og at jeg havde tid til at læse og fordybe mig i et enkelt emne.


At bruge ca. 3 uger på kun at fokusere på en opgave. At have muligheden for fuldt fokus på et specifikt emne, det var bare lykken :D



Determination to achieve, give you the ability to do it


Supra Societatem Nemo

Forza Brøndby

0
0
Svar på denne tråd
 
 applecheeks
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 12:40

applecheeks: Jeg synes også det er rigtig rigtig spændende! Også derfor jeg valgte emnet! :D



0
0
Svar på denne tråd
 
 kkdkdk
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 13:14

Jeg sidder også med SRP lige nu.. Har egentlig heller ikke noget vitterligt i mod det, jeg kan godt lide skriftlige opgaver og så måtte man endda vælge sit emne frit :)

Jeg skriver i dansk og samfundsfag om Dansk Folkepartis retorik og vurdere hvilken indflydelse det har på deres succes og magt.

Dvs. jeg skal sidde og analysere taler, debatprogrammer og valgvideoer. Skal desuden lave en analyse af partiets vælgere og generel vælgeradfærd siden partiets dannelse.

Derudover skal jeg diskutere samfundsudviklingens påvirkning af den politiske slagmark, bl.a. mhp. skiftet fra fordelings- til velfærdspolitik.


Spændende, synes jeg selv. :)




oluja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider