Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Opslagstavlen (Arkiv)

 Dansk/historie opgave
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:01

Hej alle gymnasiefolk


Sidder og skal snart til at vælge mit emne til dansk/historie opgaven i 2.g.


Er rimelig sikker på at jeg vælger dansk, er bare lidt i tvivl om hvad helt præcist. Der er jo så mange muligheder ;)


Nå, men der må være andre end mig der også skal til at skrive opgave eller har skrevet... hvad skriver/skrev i om?


Smæk lige noget inspiration, gode ideer og råd på banen her, taaak :)



FREJA.med casia

amina r.i.p 20/11 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålålå
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:15

Jeg skrev i historie om det antikke athens demokrati i en krigssituation.. Ja jeg er lidt geek :D


Men du kunne jo fx skrive om amalie skram og kvinders rettigheder eller sådan noget.. Det synes jeg nemlig også er spændende :D




-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalla (:
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:21

Jeg skrev om Naja Marie Aidt med udgangspunkt i hendes novellesamling "Tilgang" :) Det var rigtigt godt, og jeg fik 10.




Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:30

Jeg skrev i Historie om Den franske revolution - og næste gang jeg skal (for jeg går på Studenterkursus nu) vil jeg nok skrive i dansk.


{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:45

Skrev tværfagligt om ungdomsoprøret.


- vi skrev den godt nok i 1g.



... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo


0
0
Svar på denne tråd
 
 dhedhrfj
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:06

Jeg skal til at skrive om renæssancen :) Jeg har valgt både dansk og historie, og analyserer derfor også en film der tager udgangspunkt i skiftet fra middelalder til renæssance.



Mvh Antonia
Tidligere med dressurponyen Bjerregårds Eros


♥Nu med Skippergårdens Delight Aurora♥



Cavallo læderridestøvler str 39 sælges

Se annoncen på præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalala..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:16

Vi skrev vores i ugen lige før efterårsferien. Jeg skrev i historie, om opdagelsen af Amerika. Det var godt nok et træls emne jeg havde valgt.

Vi har endnu ikke fået dem tilbage, så jeg ved ikke om det gik godt eller skidt. Ventetiden er træls.


Maiken

An ye harm none, do what ye will!


Kun døde fisk følger strømmen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nbcjdbgvkdbgsjk
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:20


Jeg skrev i dansk og om noget så simpelt som fortællinge "Rødhætte" - med Freudiansk tilgang, der er en hel del at tage fat på.





NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på


0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:21

Jeg skrev en analyse i dansk om Den kroniske uskyld. Gik ok, fik 7. Men det får jeg uanset hvad jeg skriver, meget mærkelig lærer jeg har...





Rikke & Lucky Lurito DM

SØGER EN ÆLDRE, RUTINERET LÅNEHEST

0
0
Svar på denne tråd
 
 cfkjdshgvkdshvfks
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:28


Nårh ja, jeg fik 12 :)





NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:53

Jeg valgte historie og skrev om korsfarerne

Det syntes jeg var super spændende! - Fik 10


Regitze


The old cannot kill the young forever


0
0
Svar på denne tråd
 
 klålålå
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 21:58

Årh, jeg ville ELSKE at skrive om opdagelsen af Amerika og den efterfølgende debat om indianernes rettigheder som lagde op til alle efterkommende debatter om menneskerettighederne.. Meeegaspændende..

Jeg var oppe i det overemne i årsprøve i historie i 2. g og i eksamen i 3. g. - fik 12 begge gange.. Så har masser af noter, hvis nogen skulle mangle :P




-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd
 
 da hi opgave
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 00:19

Jeg skrev for to år siden om familieliv og det var centreret om pontoppidans tekster: Hans og Trine. og Et grundskud.


Det var utrolig nemt :-) Det var jo bare analyse og se perspektivering til datidens måde at have familie på :-)


Jeg sender gerne nogle dele af min opgave til dig ditteholmstrom@hotmail.com bare til lidt inspiration

0
0
Svar på denne tråd
 
 Historieopgave
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 11:35

Da jeg gik i 2g skulle vi skrive i historie. Jeg skrev om kristendommens betydning for livet i middelalderen, og var meget glad for mit emne! Der var meget litteratur om emnet, mange gode tilgangsvinkler og ja så er jeg meget interesseret i middelalderen, så for mig var det et super emne. Jeg fik 10 på den gamle skala.


applecheeks: Hvilken litteratur anvendte I når I arbejede med indianerne og menneskerettighederne?



- Amalie & Elverhesten -

... Brune, jeg savner dig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 13:45

Jeg skrev i dansk om familierelationer i 90'erne ud fra to noveller af hhv. Naja Marie Aidt og Helle Helle..

Fik 12 :)




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 lålålålå
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 14:16

SRP (3.g) skrev jeg om Christiania. Det er utrolig spændende!


Det virker som et meget "lala"-agtigt emne, men der ligger utroligt meget politik i emnet. Og den historiske tilgang er også spændende og med indblik i de forskellige grupperinger ungdomsoprøret skabte !


I 2.g skrev jeg om bønderne i 1700-1800 tallet. Også virkelig spændende! Mange synes det var lidt nørdet, men det var så spændende! Jeg læste og læste, kunne slet ikke få nok af det ;)


BTW blev begge opgaver vurderet 10-12 (ny skala), så helt dårlige har de ikke været..



Determination to achieve, give you the ability to do it


Supra Societatem Nemo

Forza Brøndby

0
0
Svar på denne tråd
 
 tamtam
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 15:02

Regner med at jeg vælger at skrive i historie (vi skal helst vælge et af fagene, underlig nok.).


- Alexander den stores indflydelse på nutidens verden.

- Opdagelsen af Amerika og ...

- Det romerske styre under ...


hmm - it's a mess



» Mvh. Lone

- med Camilla og bonus-ponyen Siena



0
0
Svar på denne tråd
 
 joey11
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 15:51

Der er en masse tekster fra debatten i Valladolid (mener det staves sådan), hvor Las Casas og Sepulveda repræsenterede hver side af sagen - og dybest set gik diskussionen på betydningen af ordet "civiliseret" - var indianerne civiliserede eller ej?

- Der er en rigtig nem og ligetil bog om det hele med både en smule baggrundsviden og så en masse kilder - Opdagelserne hedder den.. Den rummer selvfølgelig en masse andet end lige DEN her vinkel på emnet, men den er lille, nem og har som sagt gode kilder.. Og så når man har læst den, kan man bedre vurdere, hvad man vil dykke nærmere ned i og dermed hvilket materiale man vil bruge.. ^^


-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd
 
 HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 16:51

Jeg skrev i samtidshistorie om den økonomiske krise i 1930'erne og perspektiverede til finanskrisen i dag. Det var et super spændende emne - og fik 12 for opgaven. :)


Prinsessa

Der er kun ét svar på nederlag

- og det er sejr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hghjklkjhg
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 17:56

Vi afleverede dansk-historie lige inden efterårsferien. Jeg skrev i dansk om det moderne gennembrud med fokus på Herman Bang og Impressionismen, hvor jeg analyserede to af hans noveller, "Irene Holm" og "Pernille" og vurderede hvordan Herman Bang gennem impressionismen skildrer kvindernes status i samfundet i det moderne gennembrud. :)


Tror den blev meget god. Men vi har selvfølgelig ikke fået den tilbage endnu ;)


.. mvh. j u l i e k r o n b o r g
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd
 
 dansk historie
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 19:59

Jeg skrev i dansk, hvor jeg analyserede og fortolkede Kim Fupz' roman "Englebarnet". Problemstillingen handlede om, hvorvidt det postmoderne samfund var positivt for identitetsdannelsen og frigørelsen fra forældrene som ung. Desuden skrev jeg om den kritik, som Fupz lagde frem om den postmoderne verden.

Det var en god roman, og dermed blev opgaven også spændende at skrive. Jeg fik 12 :)


skrev
Maria,
som holder af
Cashmir Damgård Pablo Casandra Damgård
0
0
Svar på denne tråd
 
 tamtam
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 20:14

Prinsessa: Vil du fortælle lidt mere om hvad du f.eks. fokuserede på?



» Mvh. Lone

- med Camilla og bonus-ponyen Siena



0
0
Svar på denne tråd
 
 khghgkkhgkhg
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 20:22

Kan ikke huske, hvad jeg skrev om. Mystisk.


Skulle jeg skrive noget nu, ville det være Danmarks opståelse med tilgang fra Biblen.


Der ville jeg så fokusere på de 12 stammer fra Israel, og Naphtali og Dans vandring mod Norden, der kommer opståelsen af Danmark.


Da Dan er en af de seks konger (vi på romertal), blev folket i Norden kaldt Vi-Kings. Altså seks konger.


Utroligt spændende materiale.


Naphtali Dan - FlavaBC


Real bad gyal live ah Brooklyn!


Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd
 
 applecheeks
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 08:00

Tusind tak:-) Jeg har haft en del fag om menneskerettigheder på min kandidat, men jeg havde aldrig før stødt på den vinkel at debatten om indianerne skulle ligge op til alle andre debatter, så jeg vil straks kigge nærmere på bogen.


- Amalie & Elverhesten -

... Brune, jeg savner dig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 16:46

Lone (Camilla): Jeg fokuserede især på årsagen til krisen - hvordan den startede i USA og spredte sig til Danmark, forholdende under krisen og dens betydning for almindelige mennesker, hvad man gjorde for at løse krisen og til sidst perspektiverede jeg til nutidens finanskrise - der er utrolig mange lighedspunkter. :)


Prinsessa

Der er kun ét svar på nederlag

- og det er sejr.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider