|
|
| Hva er Ziwarco værd???? |
| Forfatter:  |
-Liv & Ziwarco- |
| Dato:  |
19-07-2004 12:58 |
|
davs skal desvære sælge ziwarco men aner ikk rigtigt for hvor meget!!!
lidt info om ham
Navn: Mr. Ziwarco (istedet for dokter ziwarco  )
født: den 6 april 97
højde: 147
Race:araber/DV
mor: miss tally
Far: skovgårdens Krumme
andet...
han er en rigtigt sød og dejlig pony men han er helt utroligt selvstændig! han kræver en rutineret og fast rytter. han ka være utroligt stædig men når han først har fået respeckt for en vil han gå igennem ild og vand for dig! han er utroligt modig og springer alt! både vådt og tørt! han er fantastisk i terrænget og er meget sikker på benene han er en super tærreng springer og er utroligt hurtig -han har aldrig nogensinde tabt et kapløb! han har en rigtigt dejlig gang og er meget smidig han søger biddet af sig selv. han har kun haft to ejere (jeg har haft ham siden han var et år!) og har aldrig nogensinde været syg! han har meget meget stærke ben og hove! han er 98% trafiksikker dog er han ikk vild med biler med trailere bag på han har intet imod gammeldags damplokomotiver! men når han blir bange står han bare helt stille der er ikk sådan at han springer udpå vejen!.....
han går LB dressur og springer LA til træning ka han sagtens klare en SB bane fejlfrit og en sa nogenlunde! der skal bare lidt træning til!... jeg regner med at få ham op på LA dressur inden han blir solgt! han kommer godt ud af det med alle heste og dyr! han er meget meget nysgerrig og elsker små børn og hunde! desuden elsker han at bade på stranden! (hehe han er en super svømmer!) han er meget udholden og ka ride en 4 timers tur i sommer vejr (hvor vi bl.a har jordet noget af vejen!) uden den mindste sveddråbe og han er den perfekte distance pony! han udviser stor talent for western!!!!
kortsagt jorden bedste all round pony!
hva mener i han er værd?

God bless
"Selv den mindste dråbe laver ringe i vandet" A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying, "That was awesome.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ville aller |
|
|
højest give 25000 for ham...
Tai Chiquita <3 Skovlunds My Precious <3 Skovlunds MissAmi <3 Skovlunds Ferios Fighter <3 Bomgardens Dionne <3
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaaaa |
|
|
Jeg vil skyde på omkring 20-25.000. Men rid ham til B-pony så kan du nok få 60.000. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hva.......... |
-Liv & Ziwarco- |
19-07-2004 14:13 |
|
25,000 det var godt nok ikk meget! glemte helt at skrive at der er papire på ham! anyway blev budt 25,000 for ham og det var før han kom op på LA /lb så han er nok lidt mere værd nu!  men aner det ikk
God bless
"Selv den mindste dråbe laver ringe i vandet" A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying, "That was awesome.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????? |
|
|
Jeg kan ik sige så meget da jeg ik har set hans gangarter og spring teknik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
Minzen |
19-07-2004 17:31 |
|
Hmm.... jeg ville nok højest give 20.000, jeg ved at man jo gerne vil have en god sum penge for sin pony (det vil sige at man jo ikke vil af med den, men hvis man nu skal af med den) , men hans hoved og hals er IKKE godt sammen sat (tro mig jeg HAR forstan på det).
Og det med papirene er jo ikke noget der ændre med mine øjne!
¥ Mille ¥
Rigtige ryttere rider klassisk dressur! ¶ Min ponzes første stævne¶ ¶Min ponzes første roset¶
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm............. |
Christina G. |
19-07-2004 20:28 |
|
Jeg ville nu gerne give 30.000 for ham!!!!
Han r sQ lækker!!!!
Elsker Min pony Shikira. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minzen |
-Liv & Ziwarco- |
19-07-2004 21:04 |
|
hehe sys det er sjovt det du siger med hans hoved og hals for det ka godt ligne at han har en meget meget lille hals og et meget meget stort hoved men det er fordi den nederste del af halsen er meget mørk så den falder i et med bagrunden desuden har han en halsrem på som han står og hiver i det har nok en del med det af gøre! desuden har han fået topkarektere bygnings messigt ogjo det at en hest har papire gør en hel del! bl.a at du ka ride c og b stævner på den og at man er sikker på at det ex. ikk er en stjålet pony osv osv...
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå.... |
Minzen |
19-07-2004 22:12 |
|
Nå ja det kan jeg god se nu, for det så ud som og at hans hals var mega tynd lige øverst!
Men han skal sq have ros for manke og kryds hvis dur har et papir billede af han kan du nemlig tegne et rektangel der med øverste steg er fuldkommen lige og det er sjællendt at man ser det SÅ lige!
¥ Mille ¥
Rigtige ryttere rider klassisk dressur! ¶ Min ponzes første stævne¶ ¶Min ponzes første roset¶
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min begrundelse |
|
|
jeg synes han er en pæn pony.. også bygningsmæssigt. Men der er nogle ting prisen falder på.
Han er "kedelig" meget normal.. den slags ponyer ser man overalt!! Også i den farve og alting.. jeg ville ikke give SÅ meget for en "normal" pony, selvom den kan en masse! Altså, den skulle gerne blive lagt mærke til, så man kan kende den igen.. som Branduardi.. og sådan er din SLET ikke!!
At der er papirer på den er fint, men når det er en vallak vil jeg squ skide hul i det (undskyld ordvalg) for det er squ da ikke stamtavlen du skal ride på!! Især IKKE når det "bare" er en vallak, som ikke kan bruges til avl, hvor papirene ville være nyttige!!
Jeg har ikke set den gå, og har kun dit ord for det, så det vil jeg ikke komme ind på..
Den er umiddelbart lidt lang i ryggen, billedet er af dårlig kvalitet, kan være det er det der snyder, men hvis den er det, kan den være svær at samle nok til den kan gå større klasser, i dressur såvel som springningen. Man KAN selvfølgelig, men den kan være svær at "få med bagi" og gå "på bagparten" og ikke på forparten,
Håber du forstod og dit blod ikke koger nu.
Dette er ikke kritik, og jeg vil ikke skændes med dig. Det er da fint du giver respons på det evt. men alligevel...
Tai Chiquita <3 Skovlunds My Precious <3 Skovlunds MissAmi <3 Skovlunds Ferios Fighter <3 Bomgardens Dionne <3
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shaine...... |
-Liv & Ziwarco- |
19-07-2004 22:53 |
|
det er helt iorden! bliver da ikk sur!  ka bare godt li at diskutere
han har faktisk enormt meget udstrålning (citat: en dommer til et stævne!) men ja billedet er elendigt (det er taget på mobil i regnvejr!) så det er ret svært at vuderer!
det med han er "kedelig" er vel et smags spørgsmål! selv bryder jeg mig ikke om røde og brune heste sys faktisk gråskimler er nogle af dem der skiller sig mest ud til stævner!
har aldrig lagt mærke til om han er lang i ryggen men han går MEGET over når vi rider så han har virkelig bagparten med sig!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja..... |
|
|
problemet er at alle synes at gråskimler skiller sig ud.. og hvor tror du så det bærer hen ad  Heeh, aj, fot mit vedkommende synes jeg han er en køn hest, med et flot, "barbie" hovede
Hmm... sys nok os han er meget normal i forhold til den jeg red.. er nok bare van til at blive lagt enormt mærke til når jeg er ude.. du ved vel hva jeg har redet på (Touch) dens gangarter finder du kun andre steder hvis du vil gi en halv million for dem... men det var ikk den vi sku snakke om
Som sagt kan jeg jo ikke sige noget om dins gangarter, ville være meget nemmere hvis du kunne ligge en video ind.
Er da spændt på hvordan du ville reagere på det med stamtavlen
Vil skyde på, hvis den skal sælges, at du sætter den til salg,for 30000 med forhandling.
men er han så god som du beskriver, og han ikke står sååå lnagt væk, kunne han da være interessant at kigge på. Skal jo have en god kat I der kan noget...
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 00:28 |
|
jepper touch er helt klart noget for sig selv os i udseende! at en hest har stamtavle med kårede forældre har faktisk meget at sige for de blir jo avlede til at blive gode konkurence heste og producere gode føl! derfor har det meget at sige! de holder jo kåringer dels for at holde racerne rene og dels for at få så gode sportsponyer som muligt til konkurence brug!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv..... |
|
|
sekvfølgelig.. men hvordan vil du lige få Ziwarco til at lave et føl?
eller floe et for den sags skyld.. heeh... stamtavlen har meget at sige.. den er da flot at se på, og det e da spændene at vide hvor sin hest kommer fra.. Touch havde ingen.. jeg ved ikke engang hvad hans far hedder.. kun at det var en knapper... men han ska sku nok komme på internationalt plan alligvel.. for som sagt, er det ikke stamtavlen, men hesten du rider. Og du kan IKKE avle på en vallak, derfor har papirene ikke noget at sige, da den kun kan blive brugt ridemæssigt!
Håber du kan følge mig, ellers forklarer jeg gerne videre 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shaine...... |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 00:42 |
|
du forstår det jo ikk rigtigt det jeg mener er at Ziwarcos forældre er KÅREDE hvilket vil sige at det er DEM der avler top føl dvs. ziwarco! de er godtkendt som avlere pga. deres bygning og portentionale i de fleste tilfælde smitter af på føllet (ziwarco!)
derfor har det meget at sige at en pony har avlsgodkendte forældre!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv..... |
|
|
at de er kårede viser jo bare at, han feks. har det og det blod i årene.. vil så sige at de ikke altid smitter af på føllet.. har en kat III hvis mor er en lille prib, og faderen en kat I (mor en kat III) hun ligner INGEN af dem. Tag et billede af hende, og ingen vil kunne se hun er en kat III... har arvet nået af det araber der hvis nok er i moderen et sted i tipérne
men igen med Ziwarco. Du ved hvad han er efter, ja, den eneste fordel ved stamtavlen når han er en vallak. Det er da fint de er kårede, og alt det @!#$ (ska passe på hva jeg sir når nu jeg selv avler  ) MEN, tag moonlight som eksempel (ved du hvem det er?) han har ingen stamtavle, Tina og charlotte har først nu fundet frem til hvem MODEREN er... efter.. 4 år, mener jeg.. den er DM mester, og ska te EM!!! Så.. for.. som jeg siger igen, man skal ikke købe en hest på papirene.. spørg bare lena.. du ka da få hendes nummer hvis det er  (hende der har touch, spørg hvis du vil vide hva jeg mener)
papirene er ikke vigtige når det, som sagt, "bare" er en vallak, fordi du ka ikk avle på den. du ka se hvad han er efter, ja, men fordi han feks. er efter en VM mester, er der ingen der siger han har potentiale til distriks ??
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shaine....... |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 00:55 |
|
selvfølgelig bliver hesten ikke ltid et topføl bare fordi forældrene er kårede og selvfølgelig kan pirat heste da os nå toppen!inen tvivl om det! men han er jo AVLET til at kunne nå langt! der er når man på den måde finderto heste med fin afstamning og høje karektere til kåringen en meget stor procent del for at man for det ønskede føl! og ziwaRCo er da helt klart blevet det ønskede føl!!!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv..... |
|
|
det er jo så meget heldigt, for ved da mange desværre ikke bliver heltsom man foventer...
eller selvfølgelig gør nogle, men mange er desvæære skuffelser, for så gemmer der sig... lidt fuldblod?? langt ude som man ikke havde tænkt over ville ha en virkning og hva ve jeg.. Procenterne kan os slå fejl  heeh, jeg ka bliie ved.. ved bare (fra min ridelærer) at man aldriiiiiig ska lede efter en hst, eller vælge den, fordi den har en god stamtavle med fine fine forældre.. for hesten behøver ikke selv være sådan
Ziwarco ser helt klart flot ud, smukt hovede (sir det liii igen  )
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvfølgelig |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:11 |
|
ka det slå fejl! selv et stjerne føl efter blue horse hertug ka blive en skuffelse! men de fleste blir som man forventede når man har avlet ex. 100 føl på en higst!
taaakker for rosen af hans hoved! hehe
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv...... |
|
|
det noed @!#$ (sorry  ) når det slår fejl.. kender nogle /ludfattige for at sige det rent ud  ) har en DV hoppe. DS kåret mener jeg... fin fin stamtavle, men ikke såååå pænt bygget, men med en fin trav og en god skridt.. den fik et føl (pengene havde de godt nok sparet sammen længe) efter Blue Hors Don Schufro... det slog fejl.. fuldstændigt.. ikke udseendsmæssigt, men gangartsmæssigt.. var et perfekt glansbillede, gudesmuk med 4 HØJE sokker en en bred blis.. men fuuck den kunne ikke gå.. den havde gangarter som en skovturshest... og her, havde de lagt så mange penge i det...
bare lige et eksempel 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepper....... |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:26 |
|
kender det har arbejdet på et stutteri! det er meeega ufedt når det sker!!!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| liv..... |
|
|
vildt synd!! Især når den ifolding kostede 10000 mener jeg.... og hva ku de ikk ha brugt de penge til?? feks. en rugemutter 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepper! |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:35 |
|
det er virkelig surt sådan noget!!!!!! men man er jo aldrig sikker når det kommer til avl!
hehe det er lige som mig! jeg havde smuukke forældre men mand en grim unge de fik avlet! he he
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| liv..... |
|
|
heeh... med avl ved man som sagt aldirg rigitg... lissom.. jeg har jo den røde avlshoppe, Chiquita, med fine fine papirer, sølvhoppe og hvad ved jeg  hende vil jeg vildt gerne have "blandet" med Moonhaze Silver Såiral (en cremello hingst)en af wendy norris´s (hende der har yabadoo, den pernille rider) hun har en del palomino araber hingste... men den har cremello.. er altså ikk for køn.. men den avler sin fader (Shulay faberge) ´s farve igennem til røde hopper, 100 % (ka man ikk sige  ) og den er guldfarvet.. tænk liige
heeh.. skægt eksempel.. men tror aldrig helt man kan regne med mennesker.. de er så uspekulerede..  arj... jeg ligner min mutter på en prik.. kedeligt... for ved jo hvordan jeg kommer te at se ud så.. 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender godt |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:42 |
|
wendys heste! de er super skønne! det ku da være fedt hvis du fik føl på hende!
he he jamen er din mor da så smuk??? jeg ligner på ingen måde mine forældre! jeg har enormt høje kindben! aner ikk hvor jeg har dem fra men er ret glad for dem! hehe
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeh.... |
|
|
er hun faktisk... heeh...
sys os wendy´s er dejlige... tænk lige,, et guldføl 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk............ |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:47 |
|
ELSKER palominoer! er specielt vild med shulay
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja.... |
|
|
men hvilken af dem  Faberge, eller Gold fever 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gold fever |
-Liv & Ziwarco- |
20-07-2004 01:55 |
|
overskrift!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeh... |
|
|
den er delme duleme da os dejlig 
Faberge er jo lidt "ældre" og ligner mere en araber end Gold fever sys jeg.. heeh 
Mine ponyer... mit liv
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv... |
FutteH |
20-07-2004 13:27 |
|
Hehe, han er også dejlig min lille Woody er han  Du skulle næsten se ham i virkeligheden... Så kan du få en tur, hehe.
Alle Wendys er nu dejlige - også lille Yab den frækkert - sjovt at ride ham, er jo noget for stor i forhold til Pernille  Hehe..
knus!
Palomino avlshingsten, Shulay Gold Fever, som har vundet alt i UK, står nu til rådighed i DK. Se præsentation eller
>Gold Fevers hjemmeside
Stübben siegfried cs flatseat str 17" sælges. Skriv for information
Se min HP : Vaillants hjemmeside g
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| futteH... |
-Liv & Ziwarco- |
21-07-2004 12:45 |
|
den er jeg med på!!!  hvor b0r du kommer liiii forbi! hehe! jeg SAVNER sådan at ride har ikk redet hele ferien!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor... |
|
|
kommer du fra ? Vel ikke Jydeland ? hehe 
Han er godt nok ikke fuldt tilredet, men man kan få en tur på Vaillant  Hehe!
Hvorfor har du ikke redet hele ferien ?
Juliette!
Champion palomino-hingsten Shulay Gold Fever, importeret fra UK i april 2004, står nu til rådighed i DK. Se mere på præsentation eller :Gold Fevers hjemmeside Opdateret 02.07.2004
Se også min Holsteners HP : Vaillants hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| juliette H |
-Liv & Ziwarco- |
21-07-2004 17:58 |
|
nej er fra fyn...
Ziwarco står på min efterskole i jylland her i ferien! han står der sammen med skolens to heste (er faktisk ved at tilride den ene!) så savner ham heeeelt vildt meget! men ser ham jo igen den 8 august når skolen starter!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv.... |
|
|
Ahh, så kan jeg da godt forstå at du savner ham.. Ville da godt nok også savne mine hvis ikke de var lige ude foran.. 
Hvorfor har du ikke haft ham med hjemme i ferien ?
Hmm... ærgeligt du er fra Fyn - så er det jo ikke lige sådan... hehehe.. Skal godt nok til Fyn når der er Fyns Mesterskabe for at undervise Pernille med Yabadoo, og følge hende, men hun optager pladsen på vej hjem i bilen  Min bil er nemlig på gule plader
Champion palomino-hingsten Shulay Gold Fever, importeret fra UK i april 2004, står nu til rådighed i DK. Se mere på præsentation eller :Gold Fevers hjemmeside Opdateret 02.07.2004
Se også min Holsteners HP : Vaillants hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
-Liv & Ziwarco- |
23-07-2004 13:55 |
|
ok! er pernille fra fyn? åååååååååååårh elsker yab! han er virkelig smuk!
God bless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|