vil bare sige at det ikke hjælper stort at vi siger du ksla købe sådan eller sådan en hund, for det er jo vigtigt at det er en hund de rpasser til dig!
jeg elsker islandske åhunde, 'mend erfor vil jeg ikke skrive at du ksla hve sådan en for hvme siger den passert til dig, hvad angår temperament og str??
eller en collie, de er jo smukke, men hvem siger at den passer til dig? de er jo ret krævende
næ jeg synes du skal gøre op med dig selv hvad vil du med din hund?
skal du bare have et kæledyr, eller familiehund, så er encollie nok ikke lige det rette
er du til mange og lange gåture?
skal du til agility med den? skal den til hundetræning? hvor ofte skal den være alene? har du tid til at spadsere med en hund 3-4 gange om dagen?? og også i øsregnvejr eller snevejr

?
men du er jo sikkert klar over alt dette
men har det på samme måde med folk der spørger hvilken hestrace de skal købe

de er et spørgsmål som er umuligt at få svar på heridne for folk sværmer for forskellige racer, jeg elsker islændere, skulle ejg så sige køb en islænder, mens andre siger araber,DV, fuldblods og jeg ved ikke hvad
næe først må man gøre op med sig selv hvad den skal bruges til, hesten altså, og skal den bruges til stævner? på seriøst plan eller hyggestævner?? elelr måske bare til ture??
:-) ja der er mange ting der spilder ind i ens valg af både hund, kat og hest
man køber vel heller ikke en kat til 3000,- hvis den bare skal være kæledyr

så har man i hvert fald for mange penge