Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

Okay, er nød til at høre andres meninger nu!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 13:30
Hej hej alle sammen :)

Jeg er lidt oppe og køre da jeg lige har haft en rimelig heftig diskution med en bekendt... Vi sad og snakkede om vores heste da hun pludselig udbrød, : "fjordheste er overhovedet ikke stævneheste". Jeg sagde med det samme at det kunne de da sagtens være, og at min da egner sig glimrende til stævner... hun fortalte så at fjordheste ihvertfald er alt for tunge til både spring og dressur, og at det eneste som dur er danske sports ponyer... okay jeg kan da godt se at de små varmbloder har det i sig, og jeg har skam heller ikke noget imod danske sports ponyer.. jeg ved ikke særlig meget om dem, og udtaler mig derfor ikke negativt om dem. Min egen fjordvallak er jeg meget glad for, og jeg syntes da han er en pæn lille hest. Nogen gange bliver jeg bare lidt for træt af at folk kommentere at jeg rider fjordhest. Dig tager mange ordene i sig igen efter at have set mig ride min, men forstår bare ikke at nogen har så mange fordomme over for denne skønne race. Hvad mener du?
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 16:17
at fjorheste en kanon god spring pony/hest
de både ride dressur og spring.
Både spinkle og robuste kan.
en af mine bekendte venner har et fjordheste stutteri, og den ene af datterne springer MEGET højt, på deres Hingst, da de fik ham hjem, var han vild, men da de begyndte at ride den, er den blevet SKIDE sød, hehe :) og er kanon flot.
Fjordheste kan sagens springe og ride dressur...
Knuz lisa...
0
0
Svar på denne tråd

ralle...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 23:44
Det er vel som med alle andre racer, nogle er mere egnede til konkurrenceridning end andre. Generelt er fjordtrolden jo ret robust og med lidt halvdårlige gangarter, men efterhånden er der da kommet nogle mere sporty typer frem!
Jeg kan godt lide dem, og det er fedt at se dem klare sig lige så godt som andre ponyer til stævner!
Så det er efterhånden kun de helt gammeldags typer, man kan sige, ikke dur til konkurrence.

Nå, men lige et billede af min gamle part, som her klarer lidt military og dressur helt fint;)

klat pip
0
0
Svar på denne tråd

heeeeer
Forfatter: 
Dato:  21-05-2004 13:02
sagde hun at KUN DSP knne du som stævnehyp?.. SÅ kender jeg fandme mange som ikk er DSP hun lige sku kigge på.. f.eks yabadoo..!

Hmm.. hun sku da bare lukke.. det er rigtig at de fleste nok er ldit for tunge til virklig a ha en go stævnekarriére.. MEN: de kan sagtens.. dog har de svært ved at hamle op i de storer klasser.. i spring fordi de ikke er så hurtige igen, og de er måske nogle gange lidt tunge.. i dressur pga. en ret kort hals, og det kan være svært så!.. men de er kanone.. og de kan sagtens!.. dog blir de nok aldrig super stævneheste!..

Rid klasse

Rid palomino

mail mig
yabadoo
0
0
Svar på denne tråd

fjordheste er gode
Forfatter: 
Dato:  21-05-2004 13:29
jeg har selv en masse fjordheste og de er ikke tunge i røven, ham jeg rider mest på har sprunget 1.40 og han er selv 1.42 så springe kan de i hvert fald godt og i dressur træner viop til MBså dressur kan fjordheste ogse. jeg hender en der starter i mb klasser mod store heste og hun har tit vundet over dem.

jeg skal selv til GRAND PRIX med ham hingsten som jeg rider på.
HORT SAGT FJORDHESTE KAN SAGTENS
0
0
Svar på denne tråd

Min mening.....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2004 14:45
Altså nogle heste egner sig ikke til stævner.... Har selv en sportspony, som jeg rider masser af stævner på..... ´men når jeg er ude til stævner ser jeg da tit nogle nordbaggere.... og nordbaggere ka være lige så intelligente som andre racer.... så jeg sys da det er fint hvis du starter stævne på en nordbagger!!!!
Haiii!!! hvordan går det? Her går det skam helt fint....
0
0
Svar på denne tråd

oki oki oki oki
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 21:10
okiokiokioki
heyyyyza
jeg heddder Mia og jeg er 13 år bliver 14 den 4 sep
jeg har min egen pony og det er en kat 1 og den hedder Naia...jeg state både dressur og spring men mest spring i dresur state jeg lc2 og i spring starte jeg lc og lb og snart la...
knuzzzzer Mia
NAIA ER DEN BEDSTE PONY DER FINDSE {>
0
0
Svar på denne tråd

Folk der siger sådan er uopdateret ;)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2004 16:04

Den GAMLE type var tung. Avlet som arbejdshest. Men den nyere type, er mere spinkel og avlet med bl.a. ridning til formål ;)

>>Avlsmål for Fjordhesteavlen i Danmark

Type Fjordhesten er en lille kæk hest med udtryksfuldt hoved og en harmonisk krop. Der lægges vægt på et godt kønspræg (hopper skal være feminine og hingste maskuline).

Egenskaber og anvendelse En tillidsfuld, modig, harmonisk, kæk, robust, nøjsom hest med et venligt sind, som kan omgås af alle i fami-lien, ønskes.

En ideel fritidshest, velanvendelig som ridehest (dres-sur, spring) og en fremragende og udholdende terræn-, distance- og kørehest ønskes.<<

Snuppet direkte fra Fjordhest.dk

:D Mvh. Theis :D
~ Princess Of The Universe

0
0
Svar på denne tråd

Skøøøøøn race!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2004 11:06
Vil ikke bruge jeres tid på at skrive det samme som alle de andre, men fjordhesten er skøøøøøøøøn!!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg sys de er grimme
Forfatter: 
Dato:  30-05-2004 09:47
helt kalr grimme
heyyyyza
jeg har min egen pony og det er en kat 1 og den hedder Naia...jeg state både dressur og spring men mest spring i dresur state jeg lc2 og i spring starte jeg lc og lb og snart la...
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

jeg sys
Forfatter: 
Dato:  30-05-2004 20:12
hej! jeg synes at fjorhesten er en dejlig pony/hest, som man for det meste kan bruge til alt.. virkelig alt.. de er meget godmodige.. jeg sys du skal være ligeglad med hende, det er jo bare hvad du godt kan li, og det må hun respektere og selvfølgelig også omvendt... håber du vinder en masse på din nordbagge.... knuz og kram stephanie...
0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  30-05-2004 22:17
Jeg mener at fjoheste er vidunderlige :)
Jeg synes faktisk de springer helt fantastisk når jeg er i skoven på en! Jeg har så ikek gået det svære dressur på en, men har da set flotte billeder af det.
Det er nok bare ikke så mange der udnytetr deres evner, så folk går og tror de bare er nogle dovne må krikker?

Kærlige hestevrinsk
Anne Sofie

Kun idioter er ikke bange for heste

0
0
Svar på denne tråd

kender en
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 15:28
jeg kender en rigtig fjordbolle som hopper LA for kat 1 og nu starter hesteklasser.. har vundet en del...
de er ikke tykke og dovne osv, drop alle fordomme og få en det er en rigtig lille hygge ppony.

Dressurrytter er ikke kedelige, de er lige så spænende som alle andre. >o<
0
0
Svar på denne tråd

jajajajaaj
Forfatter: 
Dato:  04-06-2004 19:55
jaa jajajaja
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Skøn race
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 16:45
Jeg syntes at fjordheste er skønne..

Jeg rider selv på en,og den går rigtig godt dressur og kan også springe...

De er lige så egnet som andre ponyer/heste..

Desuden dur de fleste til alt...

Hilsen Natha

Natha Og Silas
0
0
Svar på denne tråd

ejejejejejejeejejejejjejeje
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 10:55
newje nejejejjejeejjjejejejejejejeje
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

hmmm vil bare lige sige...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 12:55
jeg har selv redet fjordhest hende red jeg LB klasser på og har sku vundet en del på hende. har også været til sådan noget junior halløj oppe i viborg og vandt, men vil nu sige at jeg kan bedre lide at ride ridesports ponyer da jeg også har sådan en. ;-)men fjordheste er sku nogle fine ponyer..

Hilsen -Christina-
Elsker sin pony;
<3 Østergaards Gizmo Cazal <3

0
0
Svar på denne tråd

Min mening..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2004 11:00
Hej..

Det er da noget pjat! Fjordheste, kan sagtens springe og ride Dressur. Ligesom du så de billeder i et af de øverste svar!

Vh. Tasse
Rigtige ryttere, kan høre hesten hviske.
Og andre høre bare ingen ting! 8-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2004 21:01
Jeg fik min Fjolle Bolle fik jeg hjem igår og hankan bare ihvertfald når jeg løber med ham jeg har ikke redet ham da han kun er fire og kun ryttervant...

MKH Maria...

Nu også med billeder...
0
0
Svar på denne tråd

Stævne heste
Forfatter: 
Dato:  02-07-2004 19:21
Jo fjordheste er gode stævne heste..min bedste veninde har en fjordhest. han er meget god han er sat til at gå MB i dressur og han har sprunget 120 cm i spring.
så de er meget gode stævne heste. hvis de bliver redet op til det så kan de dejlige heste jo godt.

KNuzz Anjelica
0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 18:22
hej................

jeg har selv en fjordhest... og de er SKIDE gode stævne heste... min er en vallak... men når den kommer til stævner, tror den den er en hingst... og bliver hingsted.. og den elsker at vise sig frem.. og den kan nogen øvelser til mb... og kan springe 120 m rytter og 140 uden rytter.. så de kan nåde... men jeg er enig i at det ikke er alle fjordheste som har talent... min har en skide god gang... og den kan sku komme langt i dressur..... ´den ligner mere en sports pony.. i kops bygningen.. end fjordhest... men den gammel type af fjordheste kan ikke rigtig nådet..
knus louise
0
0
Svar på denne tråd

????????
Forfatter: 
Dato:  01-08-2004 12:16
Det er kun en dum fordom at fjordheste er tunge og dårlige til stævner. Hvis nogen synes at deres tynde fine hest er bedre til stævner så er vedkommende en dum snob som kun tænker på hestens udseende!! Jeg har halvpart på en fjordhest/islænder og han er bare kanon til at springe og gå dressur! Desuden, til klubmesterskabet på min rideskole i år, vandt en oldenborger/fjordhest over alle de store fine heste, og en 100% fjordhest kom på 3 pladsen tror jeg det var. Så kom ikke og sig at de ikke egner sig til stævner!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider