Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
JHN Hesteracer (Arkiv)

araber.. en fortids hesterace...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 17:27
hey..

nu har jeg altså bare hørt meget bræk om arabere som verdensmestere i springning..

i må altså lige styre jer en araber er altså ikke bygget til at være spring pony der er altså mange andre ponyere der er 375 gange bedre på en springbane end en araber....
hvorfor tror i at det hedder en araber , det er jo nok fordi den kommer fra arabien og da det er en af de 4 ælste hesteracer var den nok ikke bygget til spring stæver....( har i måske hørt om et spring stævne fra før kristi fødsel )

nogle arabere ( få ) kan nok godt men de er osse blevet avlet til det... det er ikke bare racen...

og foresten en norbakke er altså heller ikke bygget til dressur det er kun det ny modernede fis der siger det... en nordbakke er en landbrugs/skovhugger (arbejds) pony..
den er altså enormt sød som den er en nordbakke så gør den ikke til noget den ikke er...

tag jer lige sammen engang, læs et par bøger eller sådanne noget...!!

kimie

prøv lige at se den den er jo ikke harmonisk overhoved,...

C-O-N-N-E-M-A-R-A
ponyere er bare dejligere..!

Bakkedals don-roa -- for mig jordens dejligste pony...

shetlændere er bare nuttede..!!
0
0
Svar på denne tråd

HALLO DU KENDER VIST IKKE TIL HESTE
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 20:28
HALLO DU KENDER VIST IKKE TIL ARABERE... Min er godt nok en blandning af araber og new forest og den springer altså PERFEKT og jeg kender også blandandet en ox araber der hedder NAia der også springer RIGTIG godt og mange andre araber ponyer der springer SUPER godt sååååå bare luk....

Hilsen Love-naicon
Vær super sød mod hesten så er den det mod dig!!!!!!

Naicon er den bedste.LOVE YOU
{>

Jeg hedder Julie og er næsten 13år..
Jeg har min egen pony og den hedder Naicon og den er bare for dejlig....
Jeg starter mange stævner i både spring og dressur..
Jeg har også en hund den hedder chicka og er en Amstaff...
Min hjemmesider er www.naicon.webbyen.dk og www.chicka-muz.webbyen.dk

Knuzzzzz julie
0
0
Svar på denne tråd

øhmmm HALLLO
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 20:55
HALLO......
øh.. jeg har en ox araber.. og den springer bare perfckt.... og jeg kender mange ander ponyer som springer perfeckt fks min venindes pony Naicon den springer perfeckt og hun sys også min springer perfeckt....... hihi....
men jeg tror hvis det var dig der skulle læse noget mere om dem..... i hverflad ikk mig... for jeg kender sku dem fint nok...... såhe bare luk din fede røv....
og araber er de bedste spring og dressur ponyer.. og det kan du ikk lave om på...og sådan er det bare... er der mere du vil sige nu hvor du er i gang.......
knuzzzzer..... mig!!!!!naia er verdens bedste pony der findse {> :-D
heyza alle...
jeg er en pige på 13 år som hedder mia...og jeg elsker heste har selv min enge pony det er en
ox araber... og den hedder naia.. hvis i vil høre mere om mig og min pony så kan i skrive til min mail den er egekvist@jubiimail.dk håber i får lyst
mange knuzzzer og kram mia
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 21:24
er du ude på at få uvenner..jeg tror kun der vil komme sure miner over dette indlæg..

min mening: alle arabsere er ikke spirngdyr.. men ponyerne er lette og elegante.. seføli findes der nogle der ikk videre har talent.. men ved du hvad.. hvis du har hgørt meget "bræk" om arabere... Så kan jeg sige jeg har hørt meget "bræk" om islændere.. men det sir jeg ikk.. dert du skriver er ifølge mig selv onget bræk..!
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo
{>
Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 21:45
jaaaa
hun er nok kommet her ind for at få uvenner men araber jo de bedste... sådan er det bare..
knuzzzer... seser.. {>
heyyyyza
jeg heddder Mia og jeg er 13 år bliver 14 den 4 sep
jeg har min egen pony og det er en kat 1 og den hedder Naia...jeg state både dressur og spring men mest spring i dresur state jeg lc2 og i spring starte jeg lc og lb og snart la...
knuzzzzer Mia
NAIA ER DEN BEDSTE PONY DER FINDSE {>
0
0
Svar på denne tråd

Hej.....
Forfatter: 
Dato:  14-03-2004 21:58
Jeg giver hende nu til dels ret.
En araber er ikke en springpony... den er en fin pony.

En araber er faktisk avlet til terræn. Tørt og hårdt terræn UDEN spring...

Sådan er det bare...
0
0
Svar på denne tråd

hejj der
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 09:41
jeg er ikke kommet her ind for at blive uvenner med nogle ...

jeg siger bare min mening ligesom i gør...

såå... halloooo selv...'
tag jer da sammen og shanie ... tak det er det samme jeg mener den er en fin heste race ,men den er overhoved ikke avlet til spring...

knuzzer moi

C-O-N-N-E-M-A-R-A

0
0
Svar på denne tråd

øhmmm HALLLO
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 10:43
haiiiiii igen....
øh jeg har selv en ox araber og den springer perfekt og i dressur går den som en drøm og går perfekt.. og en af mine vendens pony springer også bare perfekt.. og i dressur går den også perfekt... såhe jeg tror hvis det er dig der skal til at læse nå mere om dem hvis du ikk engang ved at de er spring og dressur ponyer.... men du er hvsi kommer her ind for at få uvenner.. for jeg er ikk din ven du er FANDEN KLAM OG HØRE PÅ... så ved du det... prøv og LUK.... dumme... du skal ikk genrer araber hvad men at sige noget om den dårligste pony i stende.........
knuzzzer mia...
heyyyyza
jeg har min egen pony og det er en kat 1 og den hedder Naia...jeg state både dressur og spring men mest spring i dresur state jeg lc2 og i spring starte jeg lc og lb og snart la...
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Øhm....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 11:19
Ikke selv er jeg vild med arabere, men kimie det her r indlæg r ret ladt!
Sys heller ikk selv alle arabere r perfekte til spring, men nogen kan også kan de!
Så stop nu med at blive uvenner!
:-PA true SSKMSS'er :-P
Lip Rekkulsesyl, mææh den alt for skønne Fáni :-D
*Gør livet til en fest, rid islandsk hest!*
0
0
Svar på denne tråd

heyyy.....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 13:12
vil ikke være uvenner eller noget som helst og der er ad også nogle arabere der er okey...

men jeg siger bare at der er mange her inde som blære sig totalt med deres arabere og hagger de andres ponyere ned det er overhoved ikke for at være uvenner men pas dog selv på hvad i skriver....

knuzz moi

C-O-N-N-E-M-A-R-A

0
0
Svar på denne tråd

kimie...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 16:24
jeg ved godt nole blærer sig.. gess what:
Det er nok fordi de er glade for deres dyr.. jeg er da udemærket klar over at alle arabere ikk er super springdyr.. da nogle har en lidt akaet teknik..NOGLE.. kom og se yabadoo sprinbge en dag.. så kan vi vist hurtigt blive enige om at han har en god teknik og springer supert !!... så er et vist på plads..

vil heller ikk være uvenner med dig, men forstår ikk rigtig meningen med dette her meningsløse indløg ?!..
{>
0
0
Svar på denne tråd

halloooo
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 17:43

hey du Yabadoo

jeg tror ikke at vi hurtigt ville blive enige om det for jeg syntes faktisk ikke at hAN PÅ NOGEN MÅDE er så smuk som du siger.....
men delte meninger er vel tilladt...!!

men okey forstår godt at man er glad for sit dyr og at man syntes at det er dejligt og man elsker det rigtig højt.. whatever..... men man behøver ikke blære sig om selve racen hvis alle gjorde det ville man jo være uvenner konstant.... .....!

som du selv sagde er der nogle arabere der bare er grimme...
og hvorfor ikke bare blive enige om det og så lade være med at blive ved at sige at araberen er meget smukkere og dygtigere.... end andre racer....

der er jo ingen grund til at skulle blære sig...
jeg kan iværtfald ikke se hvorfor...
men fortæl fortæl....
hvad er det der gør araberen så vidunderlig er det ikke bare en pony som alle andre og kan man ikke elske andre heste ligeså højt.....????
den er vel ikke bedre på nogen måde, jeg syntes ivertifald at det ikke er racen der skaber hesten men den enkelte hest er smuk i sig selv......!!!

knuzzz

P.S. og ja jeg ved godt at der står at jeg bedst kan lide connemare ponyere i bunden men et eller andet skulle der jo stå...

C-O-N-N-E-M-A-R-A

shetlændere og nordbakker er også bare totaly nuttede..!!
0
0
Svar på denne tråd

Tjjaaa, jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 18:12
Jeg giver Kimie ret... Altså der er da de der arabere som bare springer kanont, men dem er der altså ikke super mange af.
MEN jeg vil ikke være uvenner, så i skal overhovedet ikke tage det ilde op....!

~~Skousboe Make My Day II~~

~~Connemara-ponyer er skønne~~
0
0
Svar på denne tråd

siger du
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 20:51
yabadoo er grim.. for så vil jeg sku godt se din pony.. og så kan du jo sætte et billed ind af den..hmm... yabadoo er herre smuk.. og du er den første der sir han er grim..men du kan åbenbart ikk kende forskellen på flotte og grimme heste (kan man tydelig hører).. dit indlæg gør kun folk(de fleste) pisse sure på dig..

Araberen vidunderlig:
Smuk, sjovt temp, gode gangarter og teknikker.. jeg sys du sku ta dig sammenv, og se yabadoo IRL før du udtaler mig om min skønhed !!
{>
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  15-03-2004 22:08
Ikk fordi jeg sys Yabadoo r grim.. Slet ikk!
Men du går oss og sier at andre heste/hesteracer r grimme, så øhhh...
Og det var ikk pænt af hende at sige at han r grim, men tænk lige over hvad du selv siger!
0
0
Svar på denne tråd

pil.. fani..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2004 17:12
du har da helt ret...
{>
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  16-03-2004 17:17
Godt.. Så r vi enige!
For jeg synes nemlig at Yabadoo r helt vildt dejlig, som en flødeskumskage :-P På den gode måde!
Ville bare sikre mig det...
Knus
0
0
Svar på denne tråd

øhhhh prøv og LUK
Forfatter: 
Dato:  16-03-2004 18:38
haiiiza
øhh hvad går der lige galt for jer her inden prøv dog og tage jer sammen... araber er de bedste spring og dressur ponyer få det dog ind i det hovde.. det kan vel ikk være så svært.... og min pony går ligsom perfekt... og springer perfekt... og en af mine veninders ponyer springer også perfekt og går perfekt...
så LUK.... og min underviser sige at jeg vil komme langt både i spring og dressur så hold kæft...
med at genrer araberbare fordi du ikk selv kan lide dem..... det skal jo ill går ud over OS... vel..... men vil smutte... og jeg hader dig.... og du er dum og høre på......
knuzzzer
skriv tilbage................. {>
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Hold kæft....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 13:59
Hvor kan i være sure på hinanden...

Der er bare en ting jeg lige ville sige:

Arabere er ikke de bedste til spring og dressur.

Tror i hvertefald ikke i dressur.

Og desuden--- Er de meget bedre til kåringer og shows.

Ikke fordi i skal blive sure men siger skú bare min mening....

Så LUK SELV I!

vi har vær hvors mening og det kan du foreks. mimimi

ikke lave om på: SÅ LUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak..!

Hilsen Julie

hvis du er sød og kærlig mod hesten er den det mod dig {> {>

derfor er horsmanship bedst {>
0
0
Svar på denne tråd

hallloooo
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 15:35
hej igen...

efter som jeg kan se er der faktisk næsten ligeså mange der ligesom jeg syntes at en hest skal elskes for det og den den er, og ikke pågrund af dens race..
og hvis ikke alle her inde gør det eller næsten alle .... hallooo hvor er vi så henne...?????

og jeg sagde ikke at min hest var smukkere end din yabadaba ting men at jeg ikke syntes at den var så smuk som du bilder alle ind den er da sød nok men altså som en flødeskumskage *gg* tag jer dog sammen..

knuzzer moi
C-O-N-N-E-M-A-R-A

shetlændere og nordbakker er også bare totaly nuttede..!!
0
0
Svar på denne tråd

øhhhh prøv og LUK
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 15:36
luk..... klamme dyr araber er de bedste også er det sø luk din RØV....
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

det her @!#$ igen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 15:38
Jeg er godt nok træt af at vi altid skal diskutere enten araber eller islænder herinde.

Jeg har en 75 % ox araber (ha mere araber er den såkaldte skønhed Yabadoo)
Og jeg har en dejlig New Forest som ligner en ismule enormt!

Begge parter er nogle dejlige dyr, men begge parter er også bedst tilterræn.

Araberen er ikke den bedste til hverken dressur eller spring, og det er der beviser på!

Der er da i hvert tilfælde ikke en araber der ligger i toppen af ridesporten i hverken dressur eller spring.. og jo det ved jeg... har været til en del landsstævner da min ridelærers datter er dm - mester i dressur for kat II ponyer og min avlsponys bror er dm - mester i spring for kat I...

Ved der er mange som synes deres ponyer (Yabadoo især) er verdens smukkeste og bare de skønneste på jorden. Og det er garanteret også nogle lækre heste! Jeg siger ikke dette for at blive uvenner da jeg synes Yabadoo er en ekstrem lækker pony, som jeg måske gerne vil have et føl efter!

Men jeg synes ikke vi skal gå og blære os sådan med vores heste! Det er da godt vi elsker dem og er stolt af dem.. meeen...

Det var hvad jeg ville sige...

Shanie
0
0
Svar på denne tråd

hey!!!!...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 16:06
ejg g¨år altså ik og blærer mig med yabadoo.. jeg er bare stolt og glad for ham.. og jeg er ikke intereseret i at være uvenner..

sir bare min mening om ting..

Hvis du kigger på nogle der påstår MIN HEST ER BARE DEN BEDSTE I VERDEN og sådan..d et har jeg ALDRIG gjordt !!.. til en orintering.. ka bare ikk se hvorfor nogle skal sige han er direkte grim!?.. for det er han alså ik !
{>
0
0
Svar på denne tråd

Hun sagde da ikke at.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 20:25
Hun har da ikke sagt at Yabadoo er direkte grim. Hun har da bare sagt :

jeg tror ikke at vi hurtigt ville blive enige om det for jeg syntes faktisk ikke at hAN PÅ NOGEN MÅDE er så smuk som du siger...

Det er da det eneste, så tag lige en slapper ik ???!

Jeg synes ikke at han er grim , og det tror jeg heller ikke der er nogle herinde der synes, da han er en utrolig smuk pony. Hvorfor tror du ellers han blev placeret så godt i den konkurrence jeg holdte ??!!!

Knuz Nanna

~~Skousboe Make My Day II~~
0
0
Svar på denne tråd

hallo tag jer sammen jer der ikke kan li
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 20:55
ARABERE.
de er altså de bedste ponyer der findes og sådan er det bare..og til dig der sagde Yabs ikke var smuk du skal se den i virkelig heden så vil du sige den er smuk for det er den sku..
og arabere er perfekte til spring og dressur for har selv en der kan komme MEGA langt i begge dele.. såhå tænk lige på du såre nogen når du siger sådan om arabere............. knuzz julie (love-naicon) skriv tilbage
Vær super sød mod hesten så er den det mod dig!!!!!!

Naicon er den bedste.LOVE YOU
{>

Jeg hedder Julie og er næsten 13år..
Jeg har min egen pony og den hedder Naicon og den er bare for dejlig....
Jeg starter mange stævner i både spring og dressur..
Jeg har også en hund den hedder chicka og er en Amstaff...
Min hjemmesider er www.naicon.webbyen.dk og www.chicka-muz.webbyen.dk

Knuzzzzz julie
0
0
Svar på denne tråd

må jeg lige sige noget imellem alt det hønsesnak
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 14:24
:-P helt ærligt..i skulle virkelig se på jer selv >:-(
jeg håber ikke du tager det her ilde op yabadoo men jeg må sku indrømme at din hest er direkte grim :-( undskyld men sådan er det :-(
mimimi jeg må liige sige...at din hest er endnu grimmere :-( yabadoo ser ud til at være behagelig at ride på men det gør din ikke engang..undskyld igen :-(
og må jeg SÅ lige vide hvem der har sagt at "jeres heste springer perfekt" (mimimi - perfeKt!)
hihihi hvis de springer perfekt...hvorfor ser jeg dem så aldrig i fjernsynet ?:-) nu skal i lige vide jeg er springridelærer så der kan jeg altså godt sige noget :-)

nu er det ikke fordi jeg hverken ejer elle passer en perfekt pony ;-) tværtimod elsker jeg hans fejl og mangler som fx. små araber ører med en kæmpe islænder man :-D hans meget smalle bringe og hans alt for store r** ;-D ;-D ;-D
han er heller ikke for god til hverken spring eller dressur men han har en masse kap. der bare skal udnyttes :-D
men nu er det jo også sådan at jeg kun har part på ham for at bygge hans muskler op samt at få ham til at blive nemmere i dressur ;-D
så...erkend jeres hestes fejl og elsk dem for det :-) DET er en RIGTIG heste-elsker ;-)

;-D JEG SKAL TIL ØSTELUND MED PHILIP.. HVOR HELDIG KAN MAN VÆRE ;-D
8-) det bliver endnu bedre end de sidste 2 år... nu hvor jeg har Philip.. 8-)
:-D : Philip: min dejlige pony helpart... :-D
:-o Rigtige ryttere rider med hjelm :-o
;-D VERDENS BEDSTE RIDELEJR: ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
linket til deres hjemmeside er her
0
0
Svar på denne tråd

HALLO prøv dog lige at tage jer sammen!!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 16:29
haiii der ude!!
hmmm min pony er over hovde ikk GRIM det billede der er der unden er ligsom fra snart 2 år siden da jeg lige havde fået hende SÅHE og hvorfor tror du ikk min pony er god at side på??
du har sku da aldrig prøve hende så hvor skulle du vide det henne fra..???
og man kan godt ha en pony som er perfekt i ALT selv om den ikk kommer i TV.. så ved du det... og du skal over hovde ikk sige min PONY IKK er god til at springe eller dressur for det er hun altså min storesøster har sprunge 1,40 og hun er selv 1,48.. min pony altså... såhe hvad vil du sige at hun ikk kan springe eller hvad.. og i dressur har hun gåde la.
såhe hvorfor sige du så at hun ikk kan springe eller går derssur... for så vil jeg lige fortælle dig at det kan hun altså godt... og det kan du jo ikk vide noget om når du KUN ´har set hende på et bildet.. og det var da jeg lige havde fået hende og man kan heller ikk bedømme en pony ud fra et billde.. det jeg hverfald ikk og det tror jeg heller ikk du kan... for så ville du nok ikk sige min pony var grim og ikk kunne spring eller går dressur og man sider som en DRØM på hende og i sporinge der springer hun perfekt og i dressur går hun perfekt... men, man kan altså ikk bedømme en pony ud fra et billde da jeg lige hevde fået hende så LAD vær med det næste gang for du såre altså mig med at min pony er FUCKING grim og den ikk kan går dressur eller springe.. og at den er dårlig at side på....!!!! jeg siga jo ill sådan om din pony hvis du har en... det ved jeg jo ikkk men, sys du det er sjovt at sige sådan om andres ponyer især min... tror du jeg har det godt med sådan noget at få at vide at enes pony bare er noget FUCKING dårligt skidt.. at man har købt..
men jeg sys ikk det er sær lig sjovt at få at vide... men du er NOK kommet her ind for at få uvenner..
men hvordan kan du over hvode bedømme min pony ud fra et pisse dårligt billde.. kan du svare mig på det håber du kan.. det...men naia er ALTSÅ den bedste araber pony på hele jorden.. og du skal ikk bestemme hvad jeg skal skrive men tænk lige over det du skriver..
naia springer perfekt og går perfekt.. så ved du det men jeg vil smutte... skal ind på min mail og hjemmeside.. men håber vi kan blive venner.. og snakke om det eller skrive har du et mobil nummer...
knuzzzer og kram mia med naia {>
NAIA ER DEN BEDSTE SPRING PONY OG DRESSUR PONY OG DET ER DER INGE DER KAN LAVE OM PÅ SÅDAN ER DET BARE
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

det der er løgn og det ved du godt
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 17:41
!!! hold op med det der, du ved jo det er løgn!!!

jeg har sagt at jeres heste er grimme..ikke noget somhelst med @!#$ eller fuckin for den sags skyld.
jeg vil sige at hvis du ikke kan respektere din hest har fejl...så kan du ikke blive en god rytter at være sammen med :-(
du har ret jeg ved ikke hvordan naia er at sidde på jeg sagde bare at din ikke SER behagelig ud. desuden er det der ikke højt nok til at sige at den er den bedste springpony i verden. jeg har kendt en 3 pony der kunne springe 1,50...se DET er højt!
desuden har jeg sendt en mail til moderaterne... så ved du det.

Qnuzz fra Alis ;-D

;-D jeg skal på østerlund med Philip..hvor heldig kan man være ;-D
linket til deres hjemmeside er HER
og min hjemmeside om østerlund - masser af billeder er HER
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 18:29
hvad er det der løgn.... kan du fortælle mig det eller hvad for så gør det forstår dig ikk men jeg sys min er bedst og det er jo klart....
skriv tilbage knuzzz svar....
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Årh, hvor r det her trættende..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 18:33
Alle sys c-følgelig at deres heste r de bedste, men øeh, c-følgelig r de ikk de bedste heste t spring og dressur!
Det r asså klart!
Og jeg synes heller ik jeg ser særlig mange arabere ved ol i spring og dressur og world cup og der r verdens bedste!
Og jeg VED at arabere ikk er de bedste t spring og dressur!
Det ka godt være noen r gode t det, men det r delme ikk alle!! Og ingen hest r perfekt, intet menneske r perfekt! Sårn r det!!!!
0
0
Svar på denne tråd

(MENINGEN?????????????????????????????????????)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 21:32
HVOR ER MENINGEN MED DET HER INDLÆG!?!?!?????
DET HER ER DA EN PERSONLIGHEDS-SMAG!!!!

-NOGLE synes arabere er de bedste.
-NOGLE synes nordbaggere er de bedste.
-NOGLE synes ismuler er de bedste.
-NOGLE synes tinkere er de bedste.

-NOGLE ARABERE SPRINGER GODT.
-NOGLE NORDBAGGERE SPRINGER GODT.
-NOGLE ISMULER SPRINGER GODT.
-NOGLE TINKERE SPRINGER GODT.

.oO(Hvor er meningen?!)

MEN, vil da lige konstatere at araber BLEV fremavlet TIL:
-Distance! -Udholdenhed!

og SENERE avlede de dem til dressur ponyer/heste og andre spring ponyer/heste. NOGLE ARABERE er fremavlet SPECIELT! og DERFOR er de jo nok meget gode til dét de nu er specielt avlede til, tror du ik? (y)

-jeg ved godt der er mange heste der IKKE er specielt
avlet, men langt nok tilbage er der nok en eller anden hingst/hoppe der er... ;-)

....men igen, DET ER EN PERSONLIGHEDS smag

_-SLUT!-_

>o< ...Tanja... >o<

-PiGeR meD HuRmoR, RiDeR HoP, oG fJoLLerBakkeR-

www.horse.life.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

du sir yab er grim....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 22:18
din er skuda mindst lisså grim..
Man blir faktisk ret såret over at hører så noget P** fra din mund.. sys bare du sku vide hvor herre led du er...
Gider ikk svare mere, da jeg ikk gider beuge min tid på dig og dine virklig lede udtalelser.. hmm.. *******...
Er du springridelære.. og du overhovedt uddannet ridelære.. hvis du ikk er vil jeg da sige det er lidt uforsvarligt du ska undervise uden at ha en uddanelse.. hmm???
{>
0
0
Svar på denne tråd

haloooo
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 09:52
hey...

meningen med dette inlæg var at jeg ville vide om alle her inde kun elskede deres heste for den race den var...

og du yabadaba .... du ved ikke en skid om hvordan min pony ser ud for jeg har ingen billeder af den her inde.... og har aldrig sagt at din pony var grim så styr dig lige....
jeg sagde kun at du blærede dig med den selvom alle andres ponyere er mindst ligeså dejlige...

en araber er en okey pony race men den er ikke bedre end nogle af de andre.....

så... hallloooo styr dig lige... og er ligeglad med om du ikke vil svare det er jo ikke mit problem .. så slipper jeg bare for at høre på dig.....,

Cath.

0
0
Svar på denne tråd

kimie jeg tror det var til mig
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 12:19
;-) jeg tror det sure opstød var til mig ;-)
yabadoo.... jeg regnede ikke med at du blev såret for det er jo en smagssag...jeg kan trøste dig med at jeg også synes Blue Hors Cavan er grim....faktisk ENDNU grimere end jeres (N) og jep jeg ved godt at Philip er grim...for nogle... men ikke for mig ;-D JEG kan godt lide hans bygning, gang osv.osv.osv. men det er da ikke ensbetydende med at alle synes han er grim vel ;-) det bedste ved ham er faktisk han har araber ben araber næse (hihi) og især fordi han har araber gang ;-D men alt det andet er islænder og welsh cop og hvad ved jeg :-D det jeg bare prøver at få jer til at forstå er at det ikke er hestens race der bestemmer om den er god til at springe det er hestens psyke! og araberen er heller ikke bygget til at springe..de er bygget til distance.
nej jeg er ikke uddannet men jeg tager heller ikke penge for det :-) jeg underviser hver onsdag og efter 3 gange har min elev fået en bedre balance, hesten har fået et mere rent spring og hun hiver ikke bidet ud af munden på ham i vendingerne mere. jeg ved ikke... betyder det så jeg er dårlig? hende jeg underviser har redet før hun kunne gå (det er faktisk sandt) og alligevel vil hun have undervisning af mig i både spring og dressur selvom jeg kun har redet i 2½ år. det må jo sige lidt (irk nu er jeg begyndt at blære mig :-P stop!!!) desuden udsætter jeg kun min elev for det jeg selv kan og jeg har fået hende over et spring på 30 uden sadel, uden pisk, uden sporer. (det plejer hun at bruge) desuden skal jeg snart være prøvekanin for nogle vilde ponyer..det bliver FUN ;-D ;-D ;-D

Qnuzz herfra....

0
0
Svar på denne tråd

kimie...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 13:27
det er shanie der PÅSTÅR yabadoo er grim..
{>
0
0
Svar på denne tråd

haiiii kig her
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 18:58
haiiiii alle:-}
hvad så der ude.. hmm alle sys jo derse egen pony er bedst det er jo klart.. hihi
men kan ikk set hvad jeg lyder med sodsva`rt?? vil du ikk fortælle mig det.. eller hvad..??
hmmm ved i hvad araber er til at springe på og ride dressur på det sige min ride lære selv.. såhe..!!
og min ride lære sige at min pony altså Naia springer så monster super kanon perfekt og går super kanon monster perfekt i dressur... såhe hvorfor sige i så at araber ikk er eget til at spring eller går dressur..?? fortæl mig lige det.. og dig sodsva`rt
hvorfor sys du min pony er grim hvad er det der er grimt ved den og at den ser dårlig ud at sætte på,, og det der billded er fra 1-2 år side og hvordan kan du bedømme en pony ud fra et billder::. hvordan kan du det..???? svar mig lige på det..
jeg forståa ikk hvorfor du sys at naia er så grim som du siger......??? nå men vil smutte..
jeg elesker min over dejlige smukke skønne pony knuzzzzer mia med den dejlige pony {>
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Araber..!!!!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 19:36
Jeg vil bare lige sige at Araberen er VERDENS ÆLDSTE hesterace at du ved det..!! OG araberen er måske ikke bygget til at springe, men jeg vil nu lige sige at de sagtens kan..!!!!!
Arabere er oprendeligt avlet til VÆDDELØB...!!!
Jeg rider selv Stutteri Mihrabs Ox araber hingst Brahim. Han er væddeløbs hest. Og rider perfekt dressur og springer gerne 1 meter til 1,25..!!
Så jeg synes ikke du skal skrive sådan et indlæg når du ikke engang ved hvad du taler om..!!
Måske har du et had til Arabere men du skal ikke svine hesten til, det er SGU dig der er noget galt med (n)..!!!
Så jeg ved ikke om du er misunderlig over at du ikke har en araber.
Men du skal ikke sige at den ikke kan springe når den godt kan..!!!

Mange hilsner Fra mig og Brahim..!!! {>
0
0
Svar på denne tråd

heyyyyyzaaa
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 19:56
haii alle der ude...
hmm var den til mig
den der eller hvad
for jeg har alyså selv en ox araber.. hihi
og de kan snakte springe og ride dressur.. det kan min i hverflad.. hihi
det sige min undevise i hverflad så jeg tror da på det hihi
nå men vil smuttenaia er verdens bedste pony {>
knuzzzzzer fra mia med den skønne pony {>
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

mimimi
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 23:36
jeg synes du er URIMELIG!!!
du vil have mig til at sige hvad der er grimt ved din hest... men alligevel vil du ikke have det for billederne er 2 år gamle ?:-) det forstår jeg ikke ?:-) jeg skal med glæde fortælle dig hvad der er grimt med hende..men jeg vil jo have din tilladelse først og den har jeg stadig ikke fået ?:-)
kan du ikke lige sætte navn på din ridelærer???
for hun lyder monster fanatisk med de arabere. ingen heste kan gå så guuudemsukt som du giver udtryk for. man kan altid finde en fejl.
desuden så siger jeg da heller ikke din pony ikke kan fidne ud af det. det kan den sikkert godt...men det betyder da ikke at RACEN er bygget/avlet til spring/dressur.

Elisabeth.
hun hader da ikke arabere og hun sviner dem slet ikke til. hun siger bare araberen ikke er bygget til spring/dressur.
araberen er ikke bygget til væddeløb. det er KUN fuldbloden der er det. araberen var tidligere (MEGET tidligere ;-) ) en brugspony. dvs. de skulle kunne udholde mange uger i ørkenen med et stort læs. (eller en stor rytter ;-) ) desuden er den ældste hest ikke MED SIKKERHED araberen...
prøv at tænke på den. ;-)

nå Qnuzz.....

0
0
Svar på denne tråd

SODSVÆRTE
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 08:43
nu er du lidt for påståelig..
ARABEREN ER BYGGET TIL DISTANCE G VÆDDELØB... de satmmer fra egypten hvor devar meget værd... hvis du ser gamle film ser du os araberhestene løbe løb med de der vogne bagpå... og hvor de er MEGET værd og lever i deres herres telte.. så de er avlet til lange ørkenvandringer og senere hen avlede man dem videre til væddeløb.. hvorfor tror du at der er ox arabere til væddeløb.. det er nok fordi de egentlig er en distance/væddeløbs hest.. så tag lidt viden til dig.. du kender åbenbart ikk vildt meget til arabere..

Og så vil jeg da sige at du sviner racen pænt meget til !
{>
0
0
Svar på denne tråd

haii der ude igen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 13:03
haiiiiiza igen....!!!!
hvad så..
ved du hvad du skal slet ikk sige noget om min pony for hvis du ikk kan lide den så er det de progblem og ikk mit...
og min ride lære sige altså den går monster gnodt og springer monster godt... han sage nok bare ikk lige monster men et andet ord som betyder det sammen...
men hvorfor sys du naia er grim... hvor mange år tror du hun er::?? ser hun gammle ud men når jeg for taget nogen gode billder så sætter jeg dem ind og så kan du set at hun ikk er grim eller noget... såhe.... nå men jeg vil smutte skal skrive en hilse pernille for hun er nemlig sød hihi..
naia er verdens mest skønneste araber
knuzzer og kyzzer fra mia med den skønnearaber. :-D
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

mimimi....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 19:54
mange tarrrrrk.. og i rigtig meget lige måde :-P
{>
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 17:08
Hej pernille eller hvad pokker du nu hedder...
Har jeg nogensinde sagt din pony var grim?
prøv at læse indlægget igen og læs at jeg synes din pony er MEGA LÆKKER!!!!
En pony jeg måske gerne vil have et føl efter! Ja og hoppen er faktisk en dsp! En hoppe ved navn Tai Chiquita! Hun er kåret sølvhoppe! Hun har fået ret høje karakterer!
Hvorfor tror du jeg måske vil "spilde" et helt føl på hende ved at lade hende bedække ved en araber! Fordi jeg gerne vil have noget smukt og ædelt ind i årene på føllet!

Ja.. tror du jeg ville have en grim hest til at bedække min hoppe?

Så endnu et bevis på jeg aldrig har sagt DIN HEST ER GRIM!!
Den er virkelig smuk!
Men... jeg gad nu ikke have en araber.. (har en, men den er tilsalg) rider helst racer som nf, connemara, exmmor, dartmoor blandet med noget fuldblod eller hannoveraner!

Har en Nf/ fuldblod jeg rider
samt en pony uden papirer dog er den efter en ponymor (nf vil jeg tro) og en dv far (hannoveraner eller trakehner) denne pony er virkelig noget for sig selv! Fuk nogle store gangarter!

sååeh... har aldrig sagt at din pony var grim... har sagt jeg er træt af det blær...

mimimi hvad betyder gnodt?

0
0
Svar på denne tråd

SHANIE
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 17:22
hallååå.. det er IKKE dig der siger den er grim.. det har jeg forsøgt at sige til der længere oppe !!.. det er hende med phillip !!... så hvorfor sir du det er dig?.. det har jeg ikk sagt !!
hmm..
{>
0
0
Svar på denne tråd

haiii!!!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 18:06
haiii
det betyder godt det kan man da gætte sig til...
eller hvad...
knuzzer..
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 19:57
Der står længere oppe "det er Shanie der PÅSTÅR at Yabadoo er grim".... sååeh...
0
0
Svar på denne tråd

shanie
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 11:30
ej det må du da undskyled.. det var ikke min menign det skulle gå ud over dig.. det må ha været en fejl jeg har skrevet dit navn!
{>
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 15:27
Okii så.. :-P
0
0
Svar på denne tråd

shanie :D
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 15:31
venner?! :-D
{>
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo
Forfatter: 
Dato:  22-03-2004 17:04
Okay >o<
0
0
Svar på denne tråd

Venner! Endelig..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2004 12:08
Man må sige det blev til noget af et inlæg! Men det var godt i blev venner igen (efter hvad jeg lige skimtede)!

Heste og ponyer er dejlige som de er lige meget race, type og farve... Vi elsker jo trods alt vores heste og ponyer...

Jeg er selv mest til arabere (øjh, det kunne i simpelthen bare ikk gætte, hi hi...) da min egen lille stædige æsel er en ox'er!!

Hvis man elsker heste, elsker man alle uandset hvad race de er!

Det er jo os mennesker der er lidt mærkelige! Vi snakker om noget som alle jo ved i forvejen, at vi elsker vores heste!

Prøv at se det fra hestens side!!

Den ene pony: Min ejer synes jeg er den mest perfekte!!

Den anden: Min synes jeg er smuk...

1. pony: Din synes jeg er grim, det sårede mig...

2. pony: Det må du undskylde... min ejer er jo et menneske og de siger så mange mærkelige ting til os... Forleden dag sagde hun jeg var sød og 2 min. efter sagde hun jeg var pisse dum fordi jeg havde lavet stort mens hun rensede mine baghove...

men jeg holder af dig lige meget hvad...

Forestil dig det f.eks. er snobby og snuske...

Hi, hi...
;-) ;-D ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål, til dig, lille Kimie...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2004 23:51
Har du tænkt på, hvorfor nogle araberer, som du siger er blevet verdensmestere i Sprining? Har du overvejet muligheden for at, arabere også kan springe? Det er også svært at skulle vride sin lille tøse-hjerne med den slags, ved jeg godt, men bare LIDT logisk tankegang, er da tilladt? Fedt du siger din mening, det er virkelig cool't *NoT* - Få dig et liv, lad være med at nedgøre alt og alle, bare fordi du ikke har samme mening som dem. Men kan godt sige det på en pæn måde...

Forresten, venter ikke svar! Det tør du nok ikke *lol*

Mvh. Hamlet
Som nu må klare sig uden "sin" Freja
Savner sq den hyp, allerede
0
0
Svar på denne tråd

hamlet...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2004 17:34
hamlet du STYRER! :D
{>
0
0
Svar på denne tråd

Kimie......
Forfatter: 
Dato:  15-04-2004 11:00
JaaH... heste-nettet er jo et rart sted
ikk :D *looL*

ManN... dT R jo kun rarT at være her.. hviiS man gør det rarT for andre...
0
0
Svar på denne tråd

Haii Haiii
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 17:32
jaa du styrer

knuzz
heyyyyza
knuzzzzer Mia
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 17:55
Hamlet nu svarer jeg lige for Kimie.

Har du tænkt på, hvorfor nogle araberer, som du siger er blevet verdensmestere i Sprining?
Så nævn navnene på de såkaldte verdensmestre. Også et billede.

Har du overvejet muligheden for at, arabere også kan springe?
Det har hun jo skrevet at de godt kan! Prøv dog at LÆSE hvad hun skriver i stedet for at læse mellem linjerne - der står jo alligevel ikke noget!

Det er også svært at skulle vride sin lille tøse-hjerne med den slags, ved jeg godt, men bare LIDT logisk tankegang, er da tilladt?
Det har hun da masser af. Meget umodent sprog du har. Du lyder som en på 6.

Fedt du siger din mening, det er virkelig cool't *NoT* - Få dig et liv, lad være med at nedgøre alt og alle, bare fordi du ikke har samme mening som dem. Men kan godt sige det på en pæn måde...

HAHA!!!! OG DET SIGER DU!!! prøv lige at læse hvad du selv har skrevet!
Du skriver som en lille snotunge på 6 der ikke har lært at omgås andre mennesker uden at svine dem til med ord!

Har du glemt din hjerne hjemmer ved "MOAR"? og nu løber du sikkert tudende ind til hende og siger "moar trøst mig *BuHUuuuu*

Du styrer mindre end Yabadoo og Shanie!

MVH Alis :-)

Gør hvad du vil - men opfør dig ordentligt!

:-P medlem af De Skøres Klub :-P
;-D Vinder af JHN´s tegnekonkurrence ;-D

;-D Stolt medlem af FHK – Fiske-Hviskerne´s Klub! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

sodsvarte
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 23:56
dig og din araberhadene/yabadoo/shanie/pernille og nu os hamlet hadende facon.. akh ja!..

sjovt nok hver gang du ik li ved hva du ska sige.. skriver du bar la vær me a læse mellem linjerne..wa wa wa..

hæhæ :P

sys bestemt ikk hun lyder som en på seks... de 6 årige du kender må være ekstremt kloge så.. haha.. det er dig der styrer mindst her!-....

Pernille H. G. Larsen
med
Yabadoo

{>

Rider for Wendy/Rainbow-arabians

Mail mig!
Yabadoo´s HP
(y)
0
0
Svar på denne tråd

Yabadoo**
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 01:56
>>sjovt nok hver gang du ik li ved hva du ska sige.. skriver du bar la vær me a læse mellem linjerne..wa wa wa..<<

Giv mig eksempler.

:-) MVH Alis :-)

Gør hvad du vil - men opfør dig ordentligt!

:-P medlem af De Skøres Klub :-P
;-D Vinder af begge JHN´s tegnekonkurrencer ;-D

;-D 3. pladsen i en af JHN´s tegnekonkurrencer ;-D

;-D Stolt medlem af FHK ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider